לפני חודש, בסרטון ששודר ברשת אל-ערבייה הסעודית, זעק הפעיל הפלסטיני זיאד אבו-חיה "הצילו אותנו מחמאס" - אמירה שהפכה לפופולרית בקרב העזתים. אתמול (שבת) נראה אבו-חיה מאושפז באחד מבתי החולים ברצועה, ונאמר כי הוא פצוע קשה עם חבלות בכל חלקי גופו, עקב תקיפה ברוטלית של חמושים מחמאס בגלל אמירתו נגד ארגון הטרור.
מקורות בעזה אישרו לאל-ערבייה כי הפעיל הפלסטיני הוכה ועבר התעללות קשה בשישי בערב. עדי ראייה דיווחו כי קבוצה חמושה המזוהה עם חמאס הסתערה על האוהל של אבו-חיה בחאן יונס. החמושים גררו אותו עירום לעיני כולם, ולקחו אותו למקום לא ידוע, תוך כדי היכו ובעטו בו. משפחתו של אבו-חיה חששה לחייו, במיוחד מכיוון שהוא לא חסך בביקורת כלפי ארגון הטרור.
בהמשך שחררו החמושים את אבו-חיה. היום הוא חזר במצב קשה, כשצלקות על פניו. החמושים שברו לו יד ורגל וירו בידו השנייה. עד ראייה אמר לאל-ערבייה כי אבו-חיה מאוים על ידי חמאס, ואם יחזור להופיע בתקשורת ויבקר את ארגון הטרור הדבר עלול לעלות לו בחייו.
במהלך המלחמה סופגים עזתים שמתנגדים לחמאס איומים קשים ואלימות פיזית חמורה. ארגון הטרור ממשיך לדכא את מתנגדיו ולהשתיק את הביקורת נגדו, ומצב זכויות האדם ברצועה הולך ומחריף. הפלסטינים ברשתות החברתיות התקוממו נגד ההתנהלות של חמאס. אחד הגולשים, מחמוד חלס, כתב בטוויטר: "זיאד אבו-חיה, אזרח מחאן יונס, איבד את בנו בתחילת המלחמה ואמר את המשפט 'הצילו אותנו מחמאס'. לפני יומיים חמאס תקף אותו ושבר לו את העצמות".
"מה שקורה בתוך עזה על בסיס יומי, רחוק מעיני התקשורת, הוא פשע נגד האנושות. השרידים של חמאס בעזה מתעללים, מכים ומדכאים את העקורים ללא כל הרתעה משפטית או מוסרית", הוסיף חלס. הסופר הפלסטיני איימן חאלד כתב גם הוא: "זיאד אבו-חיה, אתה לא לבד, הם ישיגו את כולנו, היום, מחר או יום שאחרי. זה הזמן של חמאס".