הפוליטיקאי הלבנוני ויאם והאב, שמקורב לחיזבאללה ועומד בראש מפלגת "אל-תוחיד אל-ערבי", עורר תגובות זועמות בלבנון בעקבות ריאיון שבו הביע תמיכה בהפסקת הלחימה בגבול ישראל.
בריאיון לרשת "אל-ג'דיד" הלבנונית נשאל והאב על פעילות חיזבאללה בגבול, ועל המעורבות של "ציר ההתנגדות". בתום שתיקה ארוכה אמר והאב כי הוא "תומך בהפסקת הפעולות בגבול".
הריאיון שעורר סערה

1 צפייה בגלריה
הריאיון של ויאם והאב לרשת אל-ג'דיד שעורר תגובות זועמות בלבנון
הריאיון של ויאם והאב לרשת אל-ג'דיד שעורר תגובות זועמות בלבנון
מאמין שהפעולות בגבול ישראל לא עוזרות למלחמה בעזה. והאב בריאיון
המראיינת, שהייתה מופתעת מדבריו של הבכיר הלבנוני, ביקשה הסבר. והאב השיב כי הפעולות בגבול לא מקלות על המלחמה בעזה, לדעתו. "אנחנו עייפים, אנחנו עייפים", אמר למראיינת.
"אני מאחוריהם (מאחורי חיזבאללה) בכל התמודדות עם ישראל, אבל אני רואה שאין לזה תוצאות בשטח. הלחץ על עזה לא עוצר", הדגיש והאב. כשנשאל בהמשך הריאיון על "ציר ההתנגדות" ונגד מי הוא פועל, והאב השיב כי איראן לא תיכנס למלחמה נגד ארה"ב, וכי הציר עושה את הפעולות שלו באזורים השונים. הוא גם דיבר על היערכות למלחמה גדולה, שיכולה להימשך זמן רב.
תיעוד: צה"ל תוקף מטרות טרור חיזבאללה בשטח לבנון
(צילום: דובר צה"ל)

התגובות ברשת זעמו, וחלק מהמגיבים טענו שגורמים אחרים "שלחו" את והאב להגיד את הדברים. חלק מהגולשים הלבנונים טענו שווהאב למעשה תקף את חיזבאללה כשאמר שהפעולות בדרום לבנון חסרות תועלת. אחד הגולשים כתב: "אם הבגידה הייתה מגולמת באדם, הוא היה ויאם והאב".
גולש אחר כתב לפוליטיקאי הלבנוני, שבעבר כיהן כשר בממשלה: "אתה עייף? מה עשית? כמה הרוגים הקרבת? כמה בתים קרסו לך? אתה עייף? לך לאמירויות, תהיה לך הקלה".