אחרי העימות הנוקב אתמול (ראשון) והפיצוץ בפגישת ראשי הרשויות בצפון, שנחשף ב-ynet, נועדו בצהריים ראש העיר קריית שמונה ומפקד פיקוד הצפון האלוף אורי גורדין למפגש פיוס. כך נודע ל-ynet.
בשיחה בין השניים השתתף שר הפנים ח"כ משה ארבל שיצא אמש להגנתו של ראש העיר ופנה במכתב חריף לשר הביטחון והרמטכ"ל, שבו קבל על התבטאויותיהם והתייחסותם של אלוף הפיקוד ושל ראש מטה פיקוד העורף תא"ל במיל' אלון פרידמן כלפי ראש העיר.
2 צפייה בגלריה
אורי גורדין , נפילה בקצרין, אביחי שטרן
אורי גורדין , נפילה בקצרין, אביחי שטרן
גורדין וראש העיר ק"ש
(צילום: דובר צה"ל, דניאלה שאול, דוברות עיריית קריית שמונה)
עם סיומה של הפגישה אמר שטרן: "העניין מאחורינו", וסירב לשתף פרטים מתוכנה. הוא הוסיף כי "לנגד עינינו טובת התושבים והמדינה. יש לנו אויב משותף מעבר לגבול ועלינו להבטיח כי הוא יוכרע ותושבינו יוכלו לשוב לבתיהם בביטחון".
שר הפנים ארבל ביטל את לו"ז הפגישות שלו והגיע במיוחד צפונה, למפגש שהתקיים בלשכתו של האלוף גורדין. ארבל אמר בפגישתם כי "כשר הפנים אני מאמין שבתפקידי עליי להיות האמא והאבא של ראשי הרשויות, ולסייע להם. כשראש רשות יוצא כך נסער מפגישה עם גורם צבאי בכיר, עליי לתת לו גיבוי".
השר ציין במהלך הפגישה כי "ידעו אויבינו שאנחנו מאוחדים ופועלים יחד יד ביד, בכל עת, להבטחת ביטחונם ושלומם של אזרחי ישראל. את האויב המשותף לנו ומאיים לפגוע בנו, עלינו יחד לסכל. אין יחסי מפקד-פקוד בין ראש עיר לאלוף פיקוד, ואסור שמושגים כאלו יהיו קיימים". בלשכתו של השר ארבל סירבו להתייחס לתוכן הפגישה.
2 צפייה בגלריה
נפילות פרטי רקטות בקריית שמונה
נפילות פרטי רקטות בקריית שמונה
זירת נפילה בקריית שמונה, אתמול
(צילום: דוברות המשטרה)
בתוך כך, הבוקר פנו כמה מחברי מועצת העיר קריית שמונה מקרב האופוזיציה וביקשו לחזק את האלוף גורדין. הם כתבו לו כי "קיבלנו בצער רב את הידיעות אמש עם חילופי הדברים במהלך פגישתך עם ראשי הרשויות", וציינו כי "לצערנו בכל ביקוריך ברשות לא הוזמנו למפגש איתך".
חברי המועצה, בהם רס"ן במיל' אופיר יחזקאלי, מ"מ וסגן ראש העיר, ניסים מלכה ראש העיר לשעבר, יורם מלול, בוריס סידלקובסקי, אלי זפרני ואחרים הוסיפו כי "בימים אלו אנו נדרשים להימנע מעימותים פנימיים, לפעול בקור רוח, להכיל ולעבוד יחד - הן מנהיגות היישוב האזרחית והן צה"ל, לטובת הגליל כולו".