בית המשפט המחוזי בלוד גזר הבוקר (חמישי) 11 שנות מאסר על "צייד הפדופילים" אלעד בן נון, שהודה והורשע בסחיטה ואיומים של כמה עשרות גברים. לפי כתב האישום שהוגש במרץ 2019, בן נון בן ה-37 יצר קשר עם עשרות אנשים והציג את עצמו כנער בן 15 שמעוניין להיפגש ולקיים יחסי מין. כשנפגשו, איים לחשוף אותם כפדופילים וסחט אותם בסכומים שהגיעו למאות אלפי שקלים.
עונשו של בן נון מורכב גם מסעיפי האישום הנוכחי וגם מאישומים קודמים שעליהם קיבל מאסר על תנאי, כך שהוא ירצה 10 שנות מאסר על 34 מקרים של סחיטה באיומים עליהם הורשע, ושנה ושבעה חודשים נוספים על שהפר את התנאי מהפעם הקודמת. בנוסף לעונש המאסר, השופטת גזרה על בן נון מאסרים על תנאי חדשים, שללה את רישיונו וקבעה כי הוא ישלם 10 אלף שקלים לכל אחד מ-34 המתלוננים, ו-25 אלף שקלים נוספים לקופת בית המשפט.
1 צפייה בגלריה
אילוס אזיקים/תקיפה/אישום תקיפה תוקף אילוסתוקף אילוסתקיפה
אילוס אזיקים/תקיפה/אישום תקיפה תוקף אילוסתוקף אילוסתקיפה
"העבירות בוצעו ממניע של כסף"
(צילום: shutterstock)
"רק בתום שמיעת ההוכחות הנאשם הודה ב-34 מתוך 35 אישומים", כתבה השופטת מיכל ברנט בגזר הדין. בדבריה, ציינה כי בן נון לא ויתר על אף אחד מהעדויות, "וכך, במשך ישיבות מרובות, צעדו אל בית המשפט גברים שנטייתם המינית הוסתרה על ידם, נאלצו לעמוד על דוכן העדים, לספר את שאירע להם, לעמוד בחקירה נגדית, אף על נטיותיהם המיניות, כל זאת כתוספת לעוול שגרם להם הנאשם".
ברנט הוסיפה כי "במעשיו של הנאשם, הוא פגע בערכים המוגנים של השלווה הנפשית של הקורבן, ביטחונו, חירותו והאוטונומיה הפרטית שלו. מעשים מעין אלה פוגעים אף ביסודות החברה ושלטון החוק ומחייבים ענישה ממשית והולמת. יש להדגיש כי הנאשם אשר הכתיר עצמו כ'לוכד פדופילים' לא מסר במהלך ביצוע העבירות ולו שם אחד משמות המתלוננים למשטרה, ולא עשה כן לאחר מעצרו. משמע, העבירות בוצעו מתוך מניע של בצע כסף".
"הכתיר עצמו 'לוכד פדופילים' - ולא מסר אף שם למשטרה"
הפרשה עוררה סערה ברשתות החברתיות עוד לפני שנקבע גזר הדין. היו מי שטענו כי יש להעמיד לדין גם את המתלוננים ולפרסם את שמותיהם, מכיוון שחלקם חשבו שהם נפגשים עם נער בן 15 לצורך קיום יחסי מין. 15 מתלוננים נחקרו באזהרה, אולם הפרקליטות סברה שאין מספיק ראיות להגיש נגדם כתב אישום. בעקבות הביקורת, כפי שדווח לראשונה בחדשות 13, פרקליטת מחוז מרכז עו"ד רחל אבישר אבלס הודיעה כי תבחן את התיקים לפני שתתקבל ההחלטה הסופית.
על פי כתב האישום המלא, בין השנים 2019-2016 נהג בן נון ליצור קשר עם גברים והציג את עצמו כנער בן 15. השניים היו קובעים להיפגש ואז, היה בן נון מגיע למקום המפגש כ"איציק, מהמשרד לאיתור פדופילים". לעיתים, היה אומר שהוא מ"עמותת 'נתפסו על חם'". בן נון הואשם כי היה מספר לגברים המופתעים שכל התקשורת ביניהם מתועדת, ואיים לפרסם את המידע ואף להעבירו למשטרה.
בן נון היה מציע לגברים שלא יפנה לרשויות - בתנאי שהם יתרמו כסף למחלקה האונקולוגית באחד מבתי החולים. בן נון דחק בגברים להעביר לו תרומה במזומן, וכך הצליח לסחוט סכום כולל בסך 712 אלף שקלים, 3,100 דולר, 2,000 אירו, תכשיטים ושני מכשירים ניידים.
עורכות דינו של בן נון, לילך מאיר וולף וענת יערי, מסרו בתגובה: "מדובר בעונש חמור וחריג בעבירות סחיטה. בית המשפט לא קיבל את טענותינו לעניין האכיפה הבררנית כי היה צריך להעמיד לדין גם את המתלוננים שביקשו לקיים יחסי מין עם קטין. אנו סבורים שמשיקולי צדק והגינות בהליך הפלילי היה ראוי להקל בעונשו של אלעד ולו רק מטעם זה. אנו נלמד את גזר הדין ונשקול את המשך צעדינו".