לאחר סערת המינויים בצה"ל על ידי הרמטכ"ל יש לומר: אין ברירה אלא למנות מחליפים כעת. יש לנו ראש אמ"ן שהתפטר, יש אלוף פיקוד מרכז שהודיע על סיום תפקיד וביקש לסיים את תפקידו. יש להחליף אותם ואי אפשר לעצור את צה"ל. מדובר במכונה גדולה שפועלת באינטנסיביות בלתי רגילה.
1 צפייה בגלריה
גדי איזנקוט, איתמר בן גביר, בצלאל סמוטריץ'
גדי איזנקוט, איתמר בן גביר, בצלאל סמוטריץ'
רוצים משמרות מהפכה - בן גביר וסמוטריץ
(צילום: אלכס קולומויסקי, עמית שאבי, קובי קואנקס)
הרי סך הכל, הרמטכ"ל הלוי לקח אחריות. זה ברור שהוא יתפטר בשלב מסוים כך שבעצם הוא לא לחיץ - וזה מטריף את סמוטריץ' ובן גביר שרוצים "משמרות מהפכה", כדי לממש את מטרותיהם המשיחיות. כוח חמוש שיפעל בניגוד לחוק ולכללי האתיקה הצבאית, כנופיה חמושה בחסות המדינה.
השניים מעדיפים מצב בו מי שימנה הוא הרמטכ״ל הבא – ושכאשר הוא מועמד יהיה קל יותר להפעיל עליו לחצים ולהוציא התחייבות לפעול באופן שיגשים את יעדי הימין ההזוי ולהחזיק את המינויים למעשה כשבויים. למשל - מה שקורה במשטרת ישראל שהופכת למשטרת בן גביר ומאבדת את מעט האמון הציבורי שחזר אליה אחרי ה-7 באוקטובר.
מדובר בשורה של אנשים מהטובים שיש, על חלקם פיקדתי באופן ישיר. כולנו צריכים להודות להם על ההקרבה, המסלול שהם עברו, התפקידים שהם עשו, המחירים שהם שילמו, האיכות שבה הם מנהלים את הלחימה. הרי מי בדיוק אנחנו רוצים שימנה? היחיד שיכול למנות אותם הוא הרמטכ"ל. אני מעריך שהאלופים שיוחלפו באגף התקשוב ובאכ"א מיועדים לתפקידים חשובים אחרים, למשל, פיקוד דרום ומרכז, כדי לפנות אותם לתפקיד נדרש להחליפם בזמן.
אין ברירה, צריך לרוץ קדימה, האנשים האלה הם אנשים מעולים, באמת אנשים מהטובים שיש לנו, אפשר לפתוח את הרזומה שלהם ולראות מה הם עשו. זה לא דבר שהולך ברגל
עיכוב מינוי מחליפים יפגע במאמץ המבצעי ויגרום לכך שאנשים ייכנסו לתפקידים ללא שעשו את ההכנה המתאימה.
יתרה מזאת, אני לא רואה דחיפות כרגע בזה שהרצי הלוי ילך הביתה. הוא מנהל את המערכה בצורה מרשימה ואם יש מישהו שעוד מצליח לנהל איכשהו את המערכה הזו - זה הרמטכ"ל ומערכת הביטחון לעומת החושך והמהומה שיש לנו בדרג המדיני שלא מממש את אחריותו.
גדי שמניגדי שמניצילום: יובל חן
שר הביטחון הוא הגורם המאשר מכיר את האנשים ויודע מי הם המועמדים לתפקידים הבאים ומי מועמד להחליף את הרמטכ"ל וגם העניין הזה נלקח בחשבון. מה רוצים? שמישהו מבחוץ יבוא ויקבע מי יהיו אלופי המטכ"ל? אנשים שלא שירתו בצה"ל כמו בן גביר, או סמוטריץ' שעשה שירות מינימלי כדי לסמן וי?
בניגוד לשיקול הדעת של ראש הממשלה ורוב שריו, בממשלה המשיחית הלא ציונית הראשונה במדינת ישראל, אני מאמין ששיקוליו של הרצי הלוי שמים את טובת צה"ל ומדינת ישראל מעל לכל. במקום לצאת באמירות פוגעניות ומפלגות עלינו לתמוך בהם ולאחל להם הצלחה. הצלחתם היא הצלחתנו.
אלוף במילואים גדי שמני היה בין היתר אלוף פיקוד מרכז, מזכירו הצבאי של ראש הממשלה ורח"ט מבצעים