משפחתה של נועה מזועזעת בעקבות מעצרה בחשד לזריקת חול על השר איתמר בן גביר, מול בית המעצר נווה תרצה מפגינים לשחרורה - והמשטרה בכלל תוקפת חברת כנסת וטוענת ל"מסע הכפשות בוטה" נגדה. הצעירה בת ה-27, שנעצרה בחוף בתל אביב ולפי פעילים תועדה מובלת מחוץ לתחנת לב ת"א כשהיא אזוקה בידיים וגם ברגליים, עדיין במעצר.
גורם בכיר במשטרה אמר כי הצעירה שנעצרה נשארה בים 15 דקות למרות שביקשו ממנה לצאת. "היא מסרבת לשתף פעולה עם החקירה", הוסיף. לדבריו, נלקחה עדות מהשר לביטחון לאומי בן גביר.
ההפגנה מחוץ לנווה תרצה
(צילום: מאיר תורג'מן )

4 צפייה בגלריה
הפגנה מחוץ לבית הכלא נווה תרצה ברמלה
הפגנה מחוץ לבית הכלא נווה תרצה ברמלה
המחאה מול נווה תרצה
(צילום: מאיר תורג'מן )
מחוץ לחומות הכלא הפגינו בצהריים כ-20 איש. שרון, אמה של העצורה שהציוץ שלה הלילה "איפה נועה" הפך להאשטאג פופולרי, אמרה: "הייתי שם הלילה. עוד לא קיבלתי עדכון על המצב שלה ולא נתנו לי להיכנס ולבדוק מול שב"ס. הנתק הזה מהמשפחה לא בסדר, מדובר במישהי חולה. הבת שלי איבדה שבעה מחבריה בנובה, היא לא חלק משום מחאה, לא הולכת להפגנות. היא הייתה בים עם חברים והפכה לניסוי משטרתי של להלך אימים על מפגינים למרות שהיא בכלל לא הפגינה".
"להעלים אנשים כמו ברוסיה זה מטורף ועל מה? על גרגיר חול שאין לו שום יכולת לעשות נזק", אמרה האם על כך שבמשך שעות לא ידעו בני משפחתה היכן היא, וכך גם עורך דינה ניר אלפסה, המייצג אותה מטעם עוטף עצורים. "גם המעצר שלה נעשה בצורה משפילה, לעיני כל האנשים בחוף. המשטרה אילצה אותה לצאת מהים מול כולם עם בגד ים כשכולם מסתכלים עליה. מדובר בבחורה נורמטיבית בת 27 שהתחתנה לפני חודשיים ובכלל לא קשורה ולא משתתפת בהפגנות".
העימות בחוף, בעת שבן גביר הגיע למקום

בין המפגינים הייתה גם ג׳ודי גולדנברג, אשתו של אביה של נועה. "באתי להפגין סולידריות עם נועה. היא קטנטונת, למה להעביר אותה אזוקה בידיים וברגליים?", אמרה. לדבריה, בחתונתה לפני חודשיים "הזכירו את כל החברים שלהם שהיו צריכים להיות בחופה ונרצחו בנובה. גם נועה ובעלה היו צריכים להיות במסיבה בנובה, אבל במקום זה הם היו ביום הולדת שלי ב-6 באוקטובר".
הסבא אבנר כתב בציניות: "אתמול בוצע אחד הפשעים המחרידים בתולדות המדינה. הפושעת נלכדה מיד על-ידי כוחות החוק המסורים ונזרקה לכלא כאשר היא אזוקה בידיה וברגליה. האשמה זריקת חול בים (לא היה ולא נברא) על שרנו המכובד מר בן גביר, הידוע בעברו המפואר כאחד משומרי החוק הגדולים במדינת ישראל. הפושעת גם שירתה בעברה כחיילת מצטיינת בלשכת הרמטכ"ל ומעולם לא היה לה שום חיכוך עם החוק. הפושעת הנ"ל היא נכדתי האהובה הסובלת ממחלה כרונית המסכנת את חייה!!! נראה לי שהגענו לאחד מרגעי השפל המוסריים והמדאיגים במדינתנו שמרגע לרגע הופכת להיות דומה למדינות בעלות משטר אפל בעולם".
במשטרה טענו בתגובה להאשמות כי "משעות הלילה אנו עדים למסע הכפשות בוטה נגד המשטרה ושוטריה, הכולל פרסומים החוטאים לאמת ולעובדות, מצד גורמים אינטרסנטים המנסים לייצר תמונה מעוותת של המציאות ולפגוע בעבודת המשטרה. החשודה נעצרה ונכלאה בבית המעצר נווה תרצה בחשד לעבירות של תקיפת עובד ציבור, הפרת הסדר הציבורי וחשש לשיבוש הליכי חקירה".
4 צפייה בגלריה
ציוצים בעקבות מעצרה של זורקת החול על איתמר בן גביר
ציוצים בעקבות מעצרה של זורקת החול על איתמר בן גביר
הציוץ של אמה של נועה
4 צפייה בגלריה
ציוצים בעקבות מעצרה של זורקת החול על איתמר בן גביר
ציוצים בעקבות מעצרה של זורקת החול על איתמר בן גביר
ההאשטאג "איפה נועה" הפך לוויראלי
בנוסף ציינו במשטרה כי "בקשת החשודה לדיון לאלתר נדחתה על-ידי בית המשפט והיא נותרה במעצר על-פי החלטת שופט, אשר קבע כי 'בכוונת היחידה למצות את החקירה ולבצע פעולות נוספות שלדידה יש בהן חשש לשיבוש'. החשודה תובא בפני בית המשפט במוצאי שבת לדיון בעניינה".
במשטרה תקפו גם את חברת הכנסת מהעבודה נעמה לזימי, שניסתה לסייע בשחרורה של נועה: "יש להצר על אמירתה של חברת הכנסת לזימי שבחרה להציג את התנהלות המשטרה כ'מאפיוזית'. מצופה כי הפרסומים המכפישים והבלתי ראויים, לרבות מצד נבחרי ציבור, ייצמדו לעובדות. המשטרה רואה בחומרה רבה עבירה מסוג תקיפת עובד ציבור והיא תמשיך לאכוף את החוק, ללא משוא פנים ובאופן הוגן ושוויוני".
לזימי הגיבה: "העובדות הן שהמשטרה בחרה לשקר לכל גורם שניסה לברר היכן נמצאת נועה והעלימה כל מידע לגבי הימצאה משך כמה שעות, החל מעורך הדין שלה ועד לעיתונאים וחברי כנסת. מעשה מאפיוזי לחלוטין. משטרה שעוסקת בליל שישי בלשקר ולפזר סיפורי בדיה על מיקומה של עצורה שאינה מסכנת את שלום הציבור, ללא רקע פלילי ועם מחלה כרונית כאשר כולם מודאגים - היא משטרה בשירות שלטון ולא מדינה. במקום לעסוק בלסמן חברי אופוזיציה מתנגדי שלטון (ולא בפעם הראשונה) כבעיה של המשטרה, הייתי מציעה שיתחילו לנהוג באופן ראוי כמשרתי ציבור ולא כעושי דברו של השר הממונה. שיתנגדו לנורמות האנטי דמוקרטיות שבן גביר מחדיר אל עומק מערכת אכיפת החוק בישראל".
4 צפייה בגלריה
האישה שזרקה חול על בן גביר נעצרה
האישה שזרקה חול על בן גביר נעצרה
נועה במעצר
ח"כ לזימי מגיבה למשטרה: "כן, זה מאפיוזי"

ראש האופוזיציה יאיר לפיד צייץ הבוקר על המקרה, ושיבח את חברי מפלגתו מיש עתיד: "במקום רק להצטלם ולהתראיין כל הלילה, ח"כ מירב בן ארי טיפלה בצעירה שנעצרה אחרי שזרקה חול על בן גביר. מצאה אותה, העבירה לה תרופות, עדכנה את המשפחה. גם ח"כ ולדימיר בליאק עזר. אלופים!". ברשת זעמו רבים על מה שנראה כביקורת על ח"כ לזימי, ושעה אחר כך נאלץ לפיד להבהיר בציוץ נוסף: "למי שלא הבין: הירידה על אנשים שרק מתראיינים ומדברים הייתה על בן גביר. כבוד גם לנעמה לזימי שהייתה בלילה מול התחנה. אולי די כבר עם המריבות הפנימיות? למי זה מועיל בדיוק?".
עו"ד ניר אלפסהעו"ד ניר אלפסה צילום: יניב איתן
הצעירה בת ה-27, תושבת תל אביב, נעצרה אתמול אחר הצהריים בחוף גאולה בתל אביב כאשר בן גביר צעד שם עם ילדיו, מוקף במאבטחים ובתומכים. מפגינים התעמתו עימו, ואחד מהם תועד צועק לעבר יו"ר עוצמה יהודית "רוצח", "טרוריסט" והטיח בו גם שבגללו "מתות חטופות בעזה". לטענת המשטרה, אותה צעירה השליכה "חופן חול" על השר - וניסתה להימלט לכאורה בריצה לתוך קו המים. הצעירה הכחישה שבכלל מחתה נגדו, ולפי עורך דינה היא רק רחצה בים ובילתה במקום.
בן גביר עצמו טען שכן הושלך לעברו חול בחוף, וצייץ ברשת X: "הגעתי היום לכמה שעות עם משפחתי לחוף הים בתל אביב, והתקבלתי בידי הרוחצים בחוף באהדה רבה. קומץ קטן של מפגיני שמאל בחוף החלו לצעוק לעברי ולקרוא לי לעזוב את המקום. זכותם, זהו חופש הביטוי, אבל החוף לא שייך לאבא שלהם. לצד זאת, מודה למשטרה ולמאבטחים שפעלו בנחישות למעצר אישה שזרקה חופן חול לעברי ולעבר ילדיי הקטנים. אלימות היא קו אדום".