לוחם במילואים מגדוד 7018 נפצע קשה בצהריים (יום שבת) מדריסה סמוך למחנה הפליטים אל-פוואר שמדרום לחברון. הפיגוע התרחש ליד עמדת הפילבוקס מחוץ למחנה, והמחבל נוטרל. הפיגוע אירע יומיים לאחר פיגוע במחסום מזמוריה, שהערב התברר כי המחבל שביצע אותו וחוסל עבד כעובד קבלן בבית החולים הדסה.
זירת פיגוע הדריסה

מצה"ל נמסר כי "פיגוע דריסה אירע לפני זמן קצר בעמדה צבאית הסמוכה למחנה הפליטים אל פוואר שבחטיבת יהודה. לוחמי צה"ל במילואים נטרלו את המחבל. כוחות הביטחון פרוסים ומתגברים צירים במרחב".
אתמול נפצעו חמישה לוחמים מדריסה באזור צומת אדוריים, ליד כביש 60, שבהר חברון. אחד הלוחמים נפצע באורח קשה, והיתר בינוני וקל. כמו היום, לוחמי צה"ל שפעלו במרחב נטרלו את המחבל.
שלשום בשעות הערב שני אנשי כוחות הביטחון - לוחמת ומאבטח - נפצעו באורח קל-בינוני מדקירות ליד מחסום מזמוריה שבין הר חומה לגוש עציון. המחבל, אחמד עליאן, בן 23 מג'בל מוכבר שבמזרח ירושלים, הגיע למחסום מהשטח הישראלי, פצע שניים - וחוסל על ידי המאבטח שנפצע ולוחמת מג"ב אחרת.
הערב נמסר מהמרכז הרפואי הדסה כי המחבל שחוסל עבד בבית החולים הדסה עין כרם, כעובד חברת קבלן חיצונית, הנותנת שירותי ניקיון להדסה. "הנהלת המרכז הרפואי הוכתה בתדהמה ומגנה בכל תוקף את הפיגוע הנתעב", אמרו. "הנהלת הדסה הנחתה את חברת הקבלן לבחון את כל המועסקים על ידו כפי שהוא נדרש, על מנת לוודא כי אל בית החולים נשלחים עובדים מתאימים בלבד".
לצד המלחמה ברצועת עזה, המתיחות ביהודה ושומרון נותרה גבוהה, ורק בתחילת השבוע שעבר התרחשו כמה פיגועים במרחב. עם זאת, בשלב זה לא נענו המוני פלסטינים לקריאות של חמאס והג'יהאד האיסלאמי להתעמת עם הכוחות הישראליים ולבצע פיגועים. מאז ה-7 באוקטובר פועלים כוחות הביטחון לנטרול תשתיות הטרור ברחבי יהודה ושומרון, כשמדי לילה מדווח על חילופי אש בין לוחמים למחבלים במוקדים השונים.
פורסם לראשונה: 14:40, 30.12.23