אבראהים מנצור, פלסטיני תושב השטחים בשנות ה-20 לחייו, נעצר בחשד לרצח איש שירות בתי הסוהר יוחאי אבני (40), שנמצא מחוסר הכרה לפני שבועיים בדירתו בגבעון החדשה שבבנימין. אבני אותר דקור בכל חלקי גופו והדירה שבה שהה הוצתה. כעת, גם לאחר מעצרו של מנצור, שב"כ והמשטרה עדיין מתקשים לקבוע באופן חד משמעי את המניע לרצח. החשוד המזוהה עם חמאס נעצר יומיים לאחר הרצח על ידי יחידה 33 בלהב 433 (הגדעונים).
תיעוד ממעצר החשוד
(צילום: דוברות המשטרה)

ל-ynet נודע כי אירוע הרצח מעלה שאלות קשות כיצד הצליח אותו שב"ח להיכנס לתחומי היישוב, שכן מאז 7 באוקטובר המקום מאובטח על ידי כיתת כוננות וחיילי צה"ל. דירתו של אבני, שבה כאמור התרחש הרצח, ממוקמת מאות מטרים מנקודת משטרה ביישוב.
החשוד שנעצר היה עצור מנהלי של שב"כ על רקע פעילות הסתה, והוא השתחרר בחודש אפריל. אותו שב"ח לא נעצר בכלא עופר, שם עבד אבני, ולא הייתה ביניהם היכרות. הוא מתגוררת בעיירה הפלסטינית בידו שבהרי ירושלים, שנמצאת ליד גבעון החדשה. נבדק שבאותו היום ניסה החשוד להיכנס לדירות נוספות ביישוב, אך ללא הצלחה.
1 צפייה בגלריה
יוחאי אבני לוחם שב"ס שנרצח בדירתו
יוחאי אבני לוחם שב"ס שנרצח בדירתו
יוחאי אבני ז"ל
(באדיבות המשפחה)
בית המשפט הצבאי האריך בשבוע שעבר את מעצרו של החשוד עד ליום שני הבא, 29 ביולי, והחקירה בשב"כ וביחידה המרכזית במחוז ירושלים נמשכת. לפי שב"כ והמשטרה, כבר מאיסוף ממצאים ראשוני בזירה עלה החשד לרצח.
משפחתו של אבני הגיבה למעצר, ומסרה: "בשיתוף פעולה עילאי של כלל הצוותים הבכירים נמצא הרוצח הנתעב. מדובר במחבל פלסטיני שמתגורר בשטחים, תומך ומזוהה עם חמאס ודאעש. למחבל יש עבר ביטחוני ונעצר בעבר על רקע פעולות טרור. בלילה של 7 ביולי הרוצח השפל נכנס לדירתו של יוחאי יקירנו והחל ברצח אכזרי וזדוני, דקר את יוחאי בסכין עשרות פעמים בכל גופו, שרף את הגופה ואת הדירה ולאחר מכן נעל את הדירה. הרוצח, בן בליעל, ביצע את מעשיו הנוראיים על רקע לאומני. אנחנו מבקשים למצות את הדין עם הרוצח הנתעב ולהגיע לחקר האמת מאחורי המניע של הרצח".
הלווייתו של אבני: "האושר היה בכל מקום שהיית בו"

זירת הרצח בגבעון החדשה
(צילום: שלו שלום)

נציב שירות בתי הסוהר, רב גונדר קובי יעקובי, מסר: "אני מברך את משטרת ישראל ושירות הבטחון הכללי על פעילות מקצועית, נחושה ומהירה שהביאה למעצרו של החשוד ברצח לוחם הכליאה יוחאי אבני ז"ל. שוחחתי עם בני משפחתו של לוחם הכליאה, ויחד עם גורמי משטרת ישראל עידכנו אותם בפרטי האירוע ובדבר מעצרו של החשוד. מדובר בבן עוולה המוכר לשב"ס כעצור ביטחוני המשויך חמאס, שביצע את הרצח באכזריות המאפיינת את הבזויים באויבינו".
"איש בליעל אשר לאדם יארוב נכנס לביתו, למבצרו של יוחאי תאב החיים", תיאר את האירוע רב-גונדר קובי יעקובי במהלך מסע הלוויה של אבני. "יוחאי היה לוחם, השיב מלחמה שערה עד שכרע ונפל. האסון ירד בחטף ואנחנו ניצבים כולנו המומים מעוצמת הכאב. ניתק פתיל חייו של יוחאי. יוחאי כרך את חייו בשירות בתי הסוהר לפני 17 שנים, נאמן לערכי הציונות ופעל להבטיח את שלום הציבור. בכלל תפקידיו פעל במסירות ובמקצועיות. יוחאי היה איש אדמה ואהב את המדינה דרך רגביה".
אמו של יוחאי, אורלי, ספדה לו: "יוחאי בן יקר, עזבת אותנו בטרם עת בלי אפשרות להיפרד. יודעים שהדבר האחרון שרצית בחייך זה להיות בכותרות. כל כך צנוע היית. האושר היה בכל מקום שהיית בו. אהבת להתענג על הרגע, בעיקר לצלם את הטבע, לא חיפשת את האושר במקומות אחרים. אתה מותיר לנו מורשת של נתינה. מלאך היית ומלאך תהיה במקומות נסתרים".