3 צפייה בגלריה
הפצוע מהפיגוע בגוש עציון משתחרר משערי צדק
הפצוע מהפיגוע בגוש עציון משתחרר משערי צדק
הפצוע מהפיגוע בגוש עציון משתחרר משערי צדק
(צילום: בית החולים שערי צדק)
הפצוע הקשה שנדקר ביום חמישי האחרון בקו אוטובוס ליד צומת אלעזר שבגוש עציון שוחרר לפנות ערב (ראשון) מבית החולים שערי צדק לאחר שנותח וטופל במהירות אחרי הפיגוע. הצעיר, שהודה לרופאיו ויצא עם אשתו שנמצאת בהיריון מתקדם לביתו, שחזר את השתלשלות האירועים בטרם נדקר תשע פעמים.
"עליתי על האוטובוס עם המחבל שהיה עם אוזניות והתנהג באופן מחשיד", אמר הצעיר. "הוא התיישב שני ספסלים מאחוריי ואני הסתובבתי והסתכלתי עליו בחשש. תוך זמן קצר אני מוצא את עצמי במאבק עם המחבל, כשתושיה של נוסע אחר עם נשק שחיסל אותו הצילה את חיי, לא לפני שנדקרתי תשע פעמים במקומות שונים בגוף, מהראש ועד לרגל - כולל דקירה אחת בלב", שחזר. "בשלב מסוים ראיתי שחור בעיניים ונכנסתי לערפול הכרה, אז הגיעו כוחות ההצלה והחלו לטפל בי ופינו אותי לשערי צדק".
3 צפייה בגלריה
זירת הפיגוע
זירת הפיגוע
זירת הפיגוע
(צילום: הצלה ללא גבולות)
הפצוע, שעבר ניתוח חירום, אמר כי הוא מתקשה להאמין שרק לפני יומיים עוד היה במחלקה לטיפול נמרץ - וכעת הוא עושה את דרכו לביתו כשהוא על שתי רגליים. הוא פגש את הרופאים שהצילו את חיים, בהם ד"ר אלון שוורץ, ד"ר דניאל פינק וד"ר סליס תג'ר, והודה להם. "אנחנו רוצים לומר תודה לכולם: לה' שנתן לי את חיי במתנה, כי הייתי עלול להיות במקום אחר לגמרי, לצוות הרופאים והאחיות המסורות שהצילו את חיי, ולכל עם ישראל שהתאחד בתפילות לרפואתי. ההחלמה המהירה שלי היא נס. בשבת עוד לא הייתי מסוגל לרדת מהמיטה".
לאחר שקיבל את מכתב השחרור עם ההסברים להמשך הטיפול בבית, אמר הפצוע כי הוא מקווה לחזור בקרוב לבית החולים עם אשתו לצורך הלידה.
"לאחר הערכה מהירה בחדר הטראומה נדרשנו להכניס את הפצוע לניתוח חירום מציל חיים שממנו התאושש בצורה יפה", אמר ד"ר שוורץ. "בשישי הוא כבר הועבר מהיחידה לטיפול נמרץ לב למחלקה רגילה. אנו שמחים על התוצאה הטובה ועל החלמתו המהירה של המטופל ששב לעמוד על רגליו, ימים בודדים לאחר האירוע הפציעה הקשה".