סשה טרופנוב (27) נחטף עם אימו לנה, סבתו אירנה וחברתו ספיר לרצועת עזה מבית המשפחה בקיבוץ ניר עוז. אביו, ויטלי, נרצח בטבח שביצעו בקיבוץ מחבלי חמאס ב-7 באוקטובר. בהודעה האחרונה ששלח לחבריו כתב טרופנוב: "הבאסה שבאתי לבקר בקיבוץ בסוף השבוע עם ספיר".
5 צפייה בגלריה
סשה  טרופנוב
סשה  טרופנוב
סשה טרופנוב. נחטף עם משפחתו וחברתו לרצועת עזה
בני המשפחה עלו לישראל מרוסיה לפני 25 שנים והתגוררו בקיבוץ. כשפרצה מתקפת הפתע ב-06:30 בבוקר, אחד מחבריו של טרופנוב התעניין במצבו: "מה איתך אחי?", הוא שאל, ובתגובה השיב לו טרופנוב:"כרגע סבבה אבל קשוח. היה מטח ארוך עכשיו". חברו הוסיף והתעניין: "מה אומרים המשפחה?", וטרופנוב השיב: "הם בממ"ד".
הכותרת
המחדל, הלחימה, וההבטחה: מאחורי הקלעים של פעילות שב"כ
20:20
5 צפייה בגלריה
ספיר כהן
ספיר כהן
ספיר, חברתו של טרופנוב. "חבל שהיא באה לבקר הסופ"ש בקיבוץ"
5 צפייה בגלריה
ויטלי טרופנוב
ויטלי טרופנוב
ויטלי טרופנוב. נרצח בטבח בניר עוז
בתחילה, בני המשפחה סברו כי גם אביו של טרופנוב נחטף, אך גופתו נמצאה בימים האחרונים בשטח ישראל. חברה של סשה משירותו הצבאי, גיל פרקטובניק, הקימה יחד עם חברים נוספים חמ"ל שמטרתו לדלות פרטי מידע על מצבם. "אין להם משפחה בארץ, כולם נחטפו", אמרה. "יחד עם חברים פתחנו חמ"ל מהיום הראשון של המלחמה. אין להם משפחה שיכולה לעשות את זה. הם הגיעו לפני 25 שנה ישר לקיבוץ. אב המשפחה שנרצח עבד בחקלאות בקיבוץ ולנה עבדה ב'נירלט'. סשה מהנדס חשמל, שעבד בחברת 'אמזון' והתגורר ברמת גן. באותו יום שבת הוא הגיע עם ספיר להורים לחג והם כולם נחטפו משם".
5 צפייה בגלריה
אירנה טטי
אירנה טטי
אירנה, סבתו של טרופנוב
5 צפייה בגלריה
ילנה טרופנוב
ילנה טרופנוב
לנה טרופנוב.
פרקטובניק הוסיפה: "היינו בקשר עם סשה בבוקר, הם היו בשני בתים נפרדים. ההורים היו בממ"ד וסשה היה בדירה שכורה בקיבוץ. יש לנו הקלטה שלנה שלחה לחברה שבה היא נשמעת אומרת שסשה לא יכול לצאת, שיש מחבלים ושכל אחד בבית שלו".
היא ציינה כי "בהודעות אחרות הבנו שסשה ידע שיש מחבלים בקיבוץ ולא רצה להפחיד את החבר שדיבר איתו. בשעה 9:27 נותק איתם הקשר ובהמשך קיבלנו עדות מניצולה שנחטפה יחד עם לנה, שאמרה לה שכל המשפחה 'הלכה'. הניצולה הצליחה לברוח ונתנה את המידע הזה. בימים האחרונים מצאנו תמונה של ספיר שרואים אותה בשטחי הרצועה וזה עוד ממצא שמראה שהיא נחטפה. הם עלו מרוסיה, הם בעלי דרכון רוסי. אנחנו מקווים שהם ישוחררו. אנחנו בקשר עם הקונסוליה ועם המשפחה ברוסיה. אנחנו החברים בישראל בעצם הקול היחיד של בני המשפחה".