ארנון גלעדי, המשנה לשעבר לראש העיר תל אביב-יפו, הוא הבכיר בעירייה שנגדו העיד צעיר כי בגיל 15 הוא ניצל אותו מינית. כך הותר אחר הצהריים (יום ה') לפרסום. בעקבות זאת נשמעו קריאות במועצת העיר לראש העירייה רון חולדאי לפטרו, אך זה מסר הודעה שבה אמר כי אף שהמעשים המיוחסים לגלעדי "קשים וחמורים", יש להמתין לתוצאות חקירה בנושא.
אתמול פורסמה בחדשות קשת עדות של צעיר בשנות ה-20 לחייו שתיאר כיצד גלעדי ניצל אותו מינית כשהיה רק בן 15, אז נאלץ לעבוד בזנות לאחר שעזב את ביתו בשל נטייתו המינית. לדבריו הוא קיים עימו יחסי מין תמורת תשלום כמה פעמים. גלעדי מצדו מכחיש את הטענות, והגיש אמש תלונה נגד אותו צעיר, בטענה כי הוא עצמו קורבן לסחיטה באיומים ולהטרדה מינית.
1 צפייה בגלריה
ארנון גלעדי
ארנון גלעדי
ארנון גלעדי
(צילום: אבי חי)
בעדותו סיפר הצעיר כי הגיע לתל אביב מדרום הארץ בהיותו נער והמציאות הקשה דירדרה אותו לזנות. "הייתי צריך להקריב המון דברים בשביל לשרוד, ואחד מהדברים זה הגוף שלי", אמר. לטענתו, בעודו עובד בזנות פגש בגלעדי שהגיע אליו בתדירות גבוהה לצרוך שירותי מין. "הוא יודע שאני קטין", אמר – והוסיף כי הוא נהג לשלם לו מאות בודדות של שקלים. "הצלחתי לקנות קצת אוכל ובעיקר אלכוהול, כדי לשרוד את הלילות הנוראיים בחוץ".
הצעיר החליט בשלב מסוים לצאת ממעגל הזנות ולשקם את חייו, אלא שלפני כשלוש שנים פגש במקרה ברחוב בגלעדי, שנהג ברכבו והציע לו טרמפ. הוא החליט לתעד את האירוע, ובתיעוד נשמע עד מהרה גלעדי מנסה לשדל אותו לקיים עימו יחסי מין תמורת תשלום. "150 שקל, מה אתה אומר?", הוא נשמע שואל. הצעיר סירב – אך גלעדי לא הרפה לטענתו. "הוא ממשיך לשכנע, אני עדיין אומר לו 'לא', אז הוא פשוט רוצה לצאת עם משהו – הוא פשוט שלח יד באמצע הנסיעה", העיד הצעיר.
הסרטון נשמר אצלו בנייד ועד לאחרונה לא נעשה בו כל שימוש. אלא שבעקבות העדויות האחרונות שנחשפו ב-ynet וב"ידיעות אחרונות" נגד חבר מועצה אחר בתל אביב, איתי פנקס, וכן נגד גל אוחובסקי, הוא החליט שלא לשתוק עוד. הוא שלח את הסרטון לגלעדי והאחרון קבע להיפגש עמו. גם פגישה זו הוקלטה. "יש פינה שאני חייב לסגור", אומר לו הצעיר בתיעוד מהפגישה הזו. "ציפיתי לשמוע ממך התנצלות אמיתית". גלעדי, כך לפי הדיווח, השיב לו: "שים את זה בצד, איך אתה אמרת 'אני רוצה לסגור את הפינה', לא לנבור שם אלא להסתכל מפה מה אנחנו עושים קדימה".
הצעיר תהה אם גלעדי עדיין נפגש עם נערים ומנצל אותם מינית, וזה השיב: "אני ממש לא הולך לנערים, אני מאוד מאוד נזהר בדברים האלה. אתה יודע זה גם מטריד אותי ברמה האישית כל פעם שזה קופץ". בהמשך השיחה הטיח בו הצעיר כי הוא "אחד מהאנשים שפגעו בי עוד כשהייתי ילד בן 15 שלא יודע כלום מהחיים שלו וקנה אותי ב-200 שקל, אז לפחות עשה טוב בעולם. זה יישאר לי שריטה".
הפגנת תמיכה למען נפגעי תקיפה מינית בתל אביב, בסוף השבוע
(צילום: אורי דוידוביץ)

עורך דינו של גלעדי, שרון נהרי, מסר: "למעט מפגש מלפני שלוש שנים עם בגיר שלא הבשיל הוא מכחיש קשר לקיום יחסי מין עם קטינים בכלל ובפרט עם אותו אדם. הוא הגיש תלונה על סחיטה באיומים, פגיעה בפרטיות ועל הטרדה מינית והוא כרגע נפגע עברה וחוסה תחת הגנות אלו לרבות איסור פרסום שמו".
הפרשה הנוכחית, יצוין, אינה היחידה שבה מסובך גלעדי: נגדו הוגש ביולי האחרון כתב אישום במסגרת פרשת השחיתות שבה מואשם גם חבר הכנסת דוד ביטן. לפי אחד מכתבי האישום בפרשה הזו, בשנים 2017-2011 קיבל ביטן טובות הנאה כספיות בסכום 285 אלף שקל מיזם כלשהו תמורת קידום מיזמי נדל"ן בתל אביב. בתמורה פעל להשפיע על ארנון גלעדי כדי שיפעל לקדם היבטים של המיזמים במסגרת תפקידו בעיריית תל אביב. גלעדי, כך נטען, נענה לבקשות וקיבל בעצמו טובות הנאה.
בעקבות העדות וחשיפת שמו של גלעדי נשמעו אחר הצהריים קריאות להתפטרותו מתפקידיו השונים. בסיעת "אנחנו העיר" במועצה מסרו: "ההאשמות נגד גלעדי הן חמורות מאין כמוהן, ועל ראש העירייה לפטרו מיד מכל תפקידיו הציבוריים כמשנה לראש העירייה וכיו"ר ועדה בעיריית תל אביב-יפו. למעשה, חולדאי היה צריך לפטרו עוד כשהוגש נגדו כתב אישום בגין שחיתות, ולפני כן כשניהל קמפיין גזעני נגד תושבות ותושבי העיר הערבים ונגד מבקשות ומבקשי המקלט בעיר.
"זהו מקרה שני בחודש האחרון, הקודם לאיתי פנקס, בו מואשמים חברי מועצה בהתנהגות לא הולמת ואף פלילית. במכתב שהוגש לראש העירייה דרשנו שנושא זה כמו גם פיטוריו של ארנון גלעדי יועלו על סדר יומה של ישיבת המועצה הקרובה".
ראש העיר חולדאי פרסם כאמור גם הוא הודעה בעקבות חשיפת שמו של גלעדי: "‏המעשים המיוחסים לחבר המועצה ארנון גלעדי הם קשים וחמורים. האמת צריכה להתברר על ידי גורמי אכיפת החוק וככל שבוצעו מעשים פליליים הוא צריך לתת את הדין. חשוב לומר באופן עקרוני - אין שום סובלנות לפגיעות מיניות מכל סוג, על אחת כמה וכמה כשמדובר בנערים ונערות, ויש לגנותן בכל תוקף".
יו"ר ארגון נעמת, חגית פאר, מסרה: "אנחנו בשיאו של גל האמיצים והאמיצות - אנשים שאוזרים אומץ לחשוף את סיפוריהם ולמנוע בכך מרבים נוספים את הסבל שהם עצמם עברו. תפקיד כל הגורמים הרלוונטיים להעביר מסר חד משמעי של אמון מלא במתלוננים - המבחן הוא לא רק זה הפלילי אלא גם זה הערכי ציבורי".