הצעירים העולים בחברה הערבית: ראש מועצת ג'ת במשולש, המהנדס אשרף חנדקלו (35), וראש מועצת לקיה שריף אלאסד (33), שהוא אח מוסמך בהכשרתו, מסמנים את הצלחתו של דור המנהיגות הצעיר במגזר. לאחר הניצחון בסיבוב השני השתתפו רבים בשמחה, אך היו גם דיווחים מצד תושבים באזור לקיה על ירי בלתי פוסק לאורך שעות ארוכות של החוגגים.
חגיגות הבחירות לרשויות המקומיות

חנדקלו עובד כמהנדס באינטל והוא בוגר מדעי המחשב בטכניון. מלבד הזכייה שלו הוא הכניס גם ארבעה מנדטים למועצה. לדבריו, "אנחנו מציגים רשימה של אנשים מגוונים מכל קשתות היישוב, עם מגוון רחב של דעות אך עם מצפן אחיד שמהותו מקצועיות, ענייניות ושקיפות. המטרה שלנו היא למקסם את השירות לאזרח הן על ידי הגדלת המשאבים הכלכליים מצד אחד והן השקעות נכונות באזרח מצד שני".
הוא הוסיף כי "לעבור מאינטל למועצה מקומית ג'ת זה בהחלט שינוי משמעותי, אבל אני מביא איתי סל מקצועי רחב שיכול לשדרג את דפוסי העבודה ובסופו של יום לתת כלים יותר טובים לעמיתי ועובדי המועצה. אני לא מייחס משמעויות רבות לגיל, יש ראשי רשויות מבוגרים עם אנרגיות של צעירים וההפך. זה לא תחרות. היו בעבר ראשי רשויות בני 28 בחברה הערבית. החריג הוא קבוצה של צעירים שאני בראש, שיחד יצרה שינוי תודעתי, תדמיתי ערכי ועקרוני. זה מה שחשוב. התפקיד שלי לעשות מה שהתושב צריך, אז תכנון ובנייה, חינוך, תשתיות והשקעה באדם היא המרכז. דגלנו בגישה שאנחנו לא מבטיחים הבטחות אינדיבידואליות. ההבטחה שלנו היא ציבורית - שדרוג השירות לאזרח, קדמה וקפיצת מדרגה בכל תחומי היום. זה שונה, זה חריג, הזהירו אותנו אבל הוכחנו שניתן לנהל פוליטיקה אחרת".
1 צפייה בגלריה
שריף אלאסאד, שריף חנדקליו
שריף אלאסאד, שריף חנדקליו
שריף אלאסאד, שריף חנדקליו
אלאסד, שנבחר לראש מועצת לקיה, עבד עד כה כאח מוסמך בבית חולים סורוקה בבאר שבע. לדבריו, "אני שמח מאיך שניצחתי בזכות האנשים שהאמינו בדרכי. הסיבה שגרמה לי להתמודד היא שבמהלך עבודתי בבית חולים נפגשתי עם המון ילדים שהגיעו אלינו פצועים כתוצאה מתאונות וירי והרגשתי עד כמה חסר להם גנים ציבוריים, מסגרות אחרי לימודים וכבישים מסודרים. זה נכון גם לגבי הרציחות והאלימות שלא נפסקת. ראיתי מקרים מאוד קשים ולכן חשבתי להתמודד ולהוביל את היישוב ולהציל את הילדים ממצבם בכדי שיקבלו שירותים שמגיעים להם, למגר את האלימות כמה שאפשר ולטפל בכל תיק בצורה מקצועית ".
הוא הוסיף: "ראיתי תמיכה חזקה בדרכי מצד גברים ונשים והם חיזקו אותי עד שהגעתי לניצחון המשמעותי. אני באתי בכדי לעבוד. הדרך שלנו היא לשרת את האינטרס הכללי ולא האישי וזה יקרה בשיתוף פעולה עם נבחרי הציבור שיש להם ראייה טובה וחשובה לטובת לקיה ותושביה. אני רוצה לשרת את התושבים שלא בחרו בי ולא רק את האנשים שתמכו כי בסוף חשוב לנו שכולם יאמינו בדרך החדשה שלנו".