המחלקה לחקירות שוטרים עדכנה הערב (שבת) כי תפתח בחקירת מעצר שלוש הנשים שחילקו עלוני חטופים בבית הכנסת בהרצליה אתמול. התגובות הקשות על מעצר שלוש הנשים שהניחו עלוני חטופים בבית הכנסת בהרצליה, הגיעו עד למפכ"ל המשטרה שהנחה עוד קודם לכן לפתוח מידיית בבדיקת האירועים.
אחת העצורות, רמה עינב, טענה בשיחה עם ynet שאפילו החוקרים שלה בתחנה לא הבינו מדוע היא נעצרת. "שאלנו אותם על המעצרים והם גרמו לנו להבין שההוראות מגיעות מלמעלה והם רק חיילים. הגיע הזמן שבמשטרה יבינו, כל פעם שיש מעצר כזה זה מעורר עוד אנשים לצאת ולחדד את המסר והכעס כלפי הנבחרים שצריכים לעסוק רק בהשבת החטופים". 
תיעוד: הנחת הפלאיירים למען החטופים בבית כנסת בהרצליה
(מתוך התיעוד שנחשף ב״הארץ״)

עינב, שהייתה אחת מבין שלוש הנשים שנלקחו לחקירה שחזרה את השתלשלות האירועים. ״זה היה בערך בסביבות 18:00 והיו שם הרבה אנשים, אנחנו בדיוק עברנו שם עם פלאיירים של חטופים שרצינו לחלק בשבת הזו למתפללים, אבל בגלל שראינו שיש שם אנשים רבים נכנסנו פנימה מהכניסה הצדדית".
"האמת היא שאז הגיע הרעיון להניח אותם על הכיסאות. קיווינו שאדלשטיין גם יראה אותם ושזה אולי יעורר בו מידת רחמים לגבי אלו שנמצאים במצב דומה להיכן שהוא היה בעבר, כשזה בידיים שלו". 
עינב, ששוחררה אמש מהמעצר לאחר שמונה שעות חקירה ובתנאים מגבילים, סיפרה כי המשטרה הגיעה לביתה לבצע את מעצרה ביום שישי באחת וחצי בצהריים. ״הם סך הכל היו בסדר. למשל, הם רצו לאזוק אותי אז ביקשתי שיעשו זאת בתוך הניידת ולא מול כולם והם כיבדו זאת. השוטרים והבלשים היו מאוד נחמדים וידידותיים אלינו וניסו לא להעליב מעבר למעמד. הם היו רגישים ואינטליגנטים והלוואי שהם היו אלו שמנהלים את המשטרה היום". 
2 צפייה בגלריה
עלונים שחולקו בבית הכנסת ועליהם פני חטופים וחטופות עם הכיתוב "שלח את עמי"
עלונים שחולקו בבית הכנסת ועליהם פני חטופים וחטופות עם הכיתוב "שלח את עמי"
עלונים שחולקו בבית הכנסת ועליהם פני חטופים וחטופות עם הכיתוב "שלח את עמי"
2 צפייה בגלריה
מחאה בסמוך לביתו של יולי אדלשטיין בהרצליה בקריאה לעסקה ושחרור החטופים
מחאה בסמוך לביתו של יולי אדלשטיין בהרצליה בקריאה לעסקה ושחרור החטופים
מחאה בסמוך לביתו של יולי אדלשטיין בהרצליה בקריאה לעסקה ושחרור החטופים
(צילום: יאיר פלטי)
במשטרה הבינו היום את הנזק התדמיתי שנגרם להם אחרי המעצר המתוקשר והודיעה כי המפכ"ל דני לוי הנחה לבדוק מיידית את השתלשלות האירועים. "ככל שימצא שנפל פגם בהתנהלות השוטרים, הוא יטופל בהתאם ויופקו הלקחים הנדרשים", מסרה המשטרה.
לדברי המשטרה, "התקבל דיווח על התפרצות לבית הכנסת. שוטרים שהגיעו למקום פעלו לאיתור חשודים - כמו בכל אירוע עם חשד לעבירה פלילית". עוד הוסיפה המשטרה כי "לאור הטענות שעלו, הנחה כאמור המפכ"ל לבחון את השתלשלות האירועים - ובהתאם יופקו לקחים".
דובר המשטרה, סגן-ניצב אריה דורון, אמר הערב בריאיון בחדשות רשת כי במשטרה קיבלו הודעה על חשד להתפרצות לבית כנסת, וכי "המשטרה לא ידעה מי נמצא בו. בבתי כנסת נמצאים ספרי תורה יקרי ערך ויש את התופעה של גניבה של קופות הצדקה. התחנה שטיפלה באירוע הסיקה ברגע קבלת האירוע שמדובר בהתפרצות רגילה לכל דבר". לטענת דורון, שנשאל איך השוטרים לא ידעו בהתחשב בכך שיש מצלמות אבטחה, "ברגע שמח"ש פתחה בחקירה אני לא יכול להוסיף שום דבר. התשובה של המפכ"ל שנבדוק את הנושא מדברת בעד עצמה. אני לא זוכר הרבה מקרים שבהם מפכ"ל נתן עוד באותו יום הנחיה לבדוק את המקרה מתחילתו ועד סופו".
יש לציין כי לא מדובר במעצר שנעשה בשעה מעשה כמו של מתפרעים בהפגנה או חסימת כבישים, וכי התקבלה תלונה בתחנת גלילות, ורק לאחר ניתוח התלונה הוחלט באופן תמוה על דחיפות המעצר והובלת הנשים באזיקים לחקירה ארוכה בתחנה. ההחלטה על המעצר התקבלה על ידי דרג פיקודי של התחנה או המרחב, וזאת מפני שלא היה חשש כי הנשים החשודות יחליטו להיעלם או לשבש את החקירה מפני שהאירוע כולו צולם. עוד יצוין כי אם החוקר שטיפל בתלונה היה צופה בסרטון הוא היה רואה מיד לא מדובר בהתפרצות או אירוע אלים, אלא במקרה הכי חמור בהסגת גבול.
מעצר הנשים הוביל כאמור למחאות, והבוקר ליוו מאות בני אדם את ח"כ יולי אדלשטיין (הליכוד), שיצא מביתו בהרצליה לבית הכנסת שבו הוא מתפלל - שם הונחו שלשום העלונים שעל גביהם תמונות חטופים. המפגינים קראו לעברו של אדלשטיין "בושה" ו"מפקיר ציון".
מחאה בסמוך לביתו של יולי אדלשטיין בהרצליה בקריאה לעסקה ושחרור החטופים
(צילום: עופרי איתן, עופרי איתן , בונות אלטרנטיבה , זהר בר-יהודה)

בעקבות המעצר אמר ראש עיר הרצליה, יריב פישר: "בהרצליה הדמוקרטיה והחופש להביע מחאה הם ערכי יסוד. אנו נאפשר כל סוג של מחאה והבעת עמדה, כל עוד הדבר נעשה במסגרת החוק".
פישר הדגיש כי "‏בעקבות האירוע, שוחחתי עם מפקד תחנת גלילות והבהרתי לו את עמדתי בעניין המעצר חסר הפרופורציות של שלוש הנשים. אני יודע שבמשטרת גלילות יש שוטרים מקצועיים, שעושים לילות כימים למען ביטחון תושבי העיר ואני בטוח שהארוע החמור הזה הוא חריג ומצפה שיחקר על ידם ויופקו הלקחים".