סמ"ר (במיל') אביעד פריג'ה, שירה למוות ביובל קסטלמן בפיגוע בירושלים, ישוחרר למעצר בית. כך הוחלט הערב (יום ג') בדיון בבית הדין הצבאי בבית ליד.
שופט בית הדין הצבאי, סא״ל טובי הארט, קבע כי קיימים סימני שאלה לגבי עוצמת הראיות. הוא אמר כי "מדובר בסיטואציה מורכבת, שבה לאחר ירי מוצדק בוצע ירי לא מוצדק".
אביעד פריגה מובא להארכת מעצרו בבית הדין הצבאי בית ליד
(צילום: יריב כץ)

בידי מצ"ח ראיות רבות לירי, מלבד הסרטון שפורסם והופץ בימים האחרונים. החוקרים מצאו פערים בין גרסתו הראשונית של פריג'ה לממצאים בזירה. הוא גם סירב, לפי החוקרים, לשחזר את המקרה. בעקבות החקירה ובשל הממצאים שעלו, הוחלט להמשיך לחקור את פריג'ה כשהוא עצור.
עו״ד שלומי צפורי ועו״ד רן כהן רוכברגר, סנגוריו של סמ״ר (מיל׳) אביעד פריג׳ה, מסרו לאחר הדיון: "אנחנו מברכים על החלטת בית הדין הצבאי להורות על שחרורו של הלוחם ממעצר. ברור מההחלטה שגם פעולות החקירה הנוספות שבוצעו היום לא שינו את הקביעה השיפוטית שלא בוצע 'וידוא הריגה' ושאין בסיס לייחס ללוחם את גרימת מותו של המנוח".
עורכי הדין הוסיפו כי "בהחלטה גם מצוין שהן המנוח והן הלוחם החשוד פעלו להסרת הסכנה החמורה שנשקפה לאזרחים במקום הפיגוע. זו ההחלטה הנכונה, המדברת בעד עצמה, והיא משקפת שבטרגדיה הנוראה כל כך שבה נפל יובל קסטלמן ז״ל אין מקום לייחס ללוחם את ההתנהגות הפלילית שהודבקה לו. אנחנו מבקשים שהחקירה תמשיך ותמוצה עד תום ומאמינים שבסופה יהיה ברור שיש להורות על סגירת התיק הפלילי נגד הלוחם".
1 צפייה בגלריה
אביעד פריגה
אביעד פריגה
אביעד פריג'ה
(צילום: לירן תמרי )
עורך הדין דניאל חקלאי, שמייצג את משפחתו של יובל דורון קסטלמן ביחד עם עורך הדין עמית שלף, מסר: "קשה לקבל מצב דברים כה בלתי נסבל במסגרתו פועל אזרח באומץ לב בלתי נתפס, יוצא מרכבו שממוקם במרחק רב ממקום האירוע, רץ לעבר המחבלים, מנטרל לפחות אחד מהם, מציל חיים של ישראלים רבים - ובסופו של דבר נורה למוות בידי חייל ישראלי".
עו"ד חקלאי הוסיף כי "העובדות הן שיובל נורה למוות בעת שהרים את ידיו, הרחיק מעצמו את אקדחו, פתח את מעילו ושלף את ארנקו כדי להראות תעודת זהות ישראלית, תוך שהוא צועק בעברית לא לירות בו. אנחנו דורשים מהמשטרה הצבאית החוקרת ומהתביעה הצבאית לחקור את הפרשה עד תום, להעמיד לדין את היורה ולהביא להרשעתו ולענישתו הראויה".
במקביל, מפכ״ל המשטרה רב ניצב יעקב שבתאי קיים הערב ביקור תנחומים בבית משפחתו של יובל קסטלמן ז״ל. המפכ״ל הביע צער על מותו הטרגי של קסטלמן ז״ל שחתר למגע ובאומץ לב מעורר השראה ירה מטווח קצר בשני המחבלים, ניטרל אותם , ובכך מנע מהם להמשיך במסע הרצח. קסטלמן ז"ל שרת בעבר במשטרת חיפה ואילו אביו משה מתנדב שנים ארוכות במשטרת התנועה הארצית באגף התנועה.
דבריו של יעקב שבתאי לאחר ניחום האבלים בבית משפחת קסטלמן