1 צפייה בגלריה
הארכת מעצר לחשוד במעורבות במותה של בת זוגו
הארכת מעצר לחשוד במעורבות במותה של בת זוגו
החשוד ברצח
(צילום: יריב כץ )
מבוי סתום בחקירה? בית משפט השלום בתל אביב שחרר היום (שלישי) למעצר בית את תושב רמת גן (32) שלפי החשד רצח את בת זוגו (27) בביתו בחודש ינואר. אחרי 38 יום מאחורי סורג ובריח, שוחרר החשוד למעצר בית למשך שבועיים. בתקופה זו תמשיך המשטרה לחקור את נסיבות מותה של הצעירה שלפי דו"ח הנתיחה טבעה למוות באמבטיה.
הצעירה נמצאה ללא רוח חיים בדירת בן זוגה. חוות הדעת של המכון לרפואה משפטית באבו כביר לא שללה אפשרות שהיא הוטבעה בכוח. בתחילת החודש שעבר כבר הורה בית המשפט לשחרר את החשוד למעצר בית מאחר שהמשטרה לא מסרה תוצאות של בדיקת רעלים בגופה של המנוחה, אך בעקבות ערעור לבית המשפט המחוזי בתל אביב - נקבע כי בן הזוג יישאר במעצר.
הפרמדיקים שהגיעו לדירה סיפרו כי ראו על רצפת חדר האמבטיה את בגדיה הרטובים של הצעירה, אולם הרצפה עצמה הייתה יבשה. לחוקרי המשטרה לא היה ברור כיצד בגדיה נרטבו, ובן הזוג לא סיפק בחקירתו הסבר מניח את הדעת על כך. החשוד סיפר כי בת זוגו נכנסה להתקלח, ולאחר זמן מה הוא שם לב כי היא מתעכבת באמבטיה. לדבריו, כשנכנס בעצמו למקלחת - הוא מצא את בת הזוג ללא רוח חיים.
הזירה ברמת גן
(צילום: שחר גולדשטיין, רועי רובינשטיין)

בדיון התשיעי בבקשת המשטרה להאריך את מעצרו של החשוד, שנערך היום, החליט השופט אור ממון לשחרר אותו כאמור למעצר בית למשך 14 ימים. בצעד חריג, המשטרה הייתה זו שביקשה לשחרר אותו לביתו ולא להשאירו בבית מעצר. המשטרה ביקשה מעצר בית למשך 21 ימים, אך לבקשת עורכי דינו של החשוד משך המעצר הביתי נקבע על 14 ימים.
נציג המשטרה אמר בדיון על הצעד יוצא הדופן: "על פי דעת הפרקליטות ולאור פעולות החקירה שישנן, ובהן גם מענה לשאלת הבהרה מהמכון לרפואה משפטית שטרם התקבלה, אנו מבקשים להיעתר למעצר בית עם הפקדה על סך 50 אלף שקל, פיקוח ואיסור יציאה מהארץ".
לבקשת עורכי דינו של החשוד, השופט נעתר לרצונו של החשוד להיפגש עם כמה בני משפחה. עו"ד איתן כבריאן, שמייצג את החשוד, אמר: "אנו שמחים על השחרור. האמנו לאורך כל הדרך שהחשוד ישוחרר לאחר שהיה ברור לנו שמדובר בחף מפשע. אנחנו מברכים על כך שבית המשפט הגיע לאותה מסקנה ושמחים בשביל בני משפחתו והחשוד עצמו".
החשוד, גרוש ואב לילדה בת ארבע, לא מוכר למשטרה ואין לו עבר פלילי.