1 צפייה בגלריה
אילוסטרציה של נער שהוטרד מינית הטרדה
אילוסטרציה של נער שהוטרד מינית הטרדה
אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
שופטת בית משפט השלום ברחובות, אדנקו סבחת-חיימוביץ, הרשיעה מורה למתמטיקה בישיבה, אלעד מלמד (30), במעשים מגונים בנער מתחת לגיל 14. את המעשים ביצע המורה במסגרת תפקידו בכמה הזדמנויות שונות. התלמיד לא סיפר מיוזמתו על המעשים - ואלה נחשפו רק על-ידי חבריו לכיתה במסגרת שיעור עם המחנך בנושא זכות על הגוף.
על פי כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד דניאל איקן מפרקליטות מחוז מרכז, מלמד עבד כמורה למתמטיקה לתלמידים בכיתות ז'-ט'. בכמה מועדים שונים נהג מלמד ללטף ולגעת במקומות שונים בגופו של אחד מתלמידיו, נער מתחת לגיל 14, וכן לשלב את ידו ביד הנער במהלך הפסקות שבין השיעורים.
כך למשל, באחת הפעמים בתום שיעור מתמטיקה שהעביר, ביקש מלמד לשוחח עם הנער וחברו - ולשם כך הורה להם להישאר בכיתה. לאחר שיתר התלמידים יצאו מהכיתה סגר מלמד את הדלת והורה גם לחבר הנוסף לצאת, כך שיישאר לבדו עם הנער. מלמד שוחח עם הנער תוך שהוא מתקרב אליו ואז החל לפגוע בו מינית. הנער השיב למלמד כי "לא כל כך נעים לו", ואילו מלמד שאל בתגובה "למה?". הקטין השיב כי הדבר מטריד אותו - אך למרות זאת המשיך מלמד לפגוע בו מינית. בכל אותה העת שאל הנער את מלמד כמה פעמים אם יוכל ללכת לביתו, עד שהמורה נעתר ואישר לו לעזוב את המקום.
השופטת ציינה כי "הגילוי נכפה על המתלונן ולכן איני מקבלת את הטענה שנטענה בעלמא, שלפיה היה לו רצון בהפללת הנאשם. החשיפה נכפתה עליו חרף הקושי שלו לחשוף את הדברים".
בנוגע לנער ציין בית המשפט: "המתלונן, נער אמיץ, נחקר ארוכות על-ידי ההגנה, שהפכה כל אבן בהגנת הנאשם, אך גרסתו לא נסדקה כהוא זה".
בנוסף אמרה השופטת כי "איני מקבלת את טענת ההגנה שלפיה המעשים המתוארים בכתב האישום והוכחו בראיות מהווים נגיעה מתוך חיבה או מגע מקרי בטעות. צוות הישיבה העיד שמורים נוהגים לטפוח לתלמידים על הכתף או השכם או אפילו לגעת ביד, אך אין זה המקרה שבפניי".
"עסקינן במורה שניצל את מעמדו וביצע סדרה של פגיעות מיניות בתלמידו, תלמיד ישיבה", סיכמה. "הנאשם נגע שוב ושוב בגופו של המתלונן, כשהוא מנצל מצבים של נגישות של מורה לתלמיד, כדי לגעת בגופו של המתלונן בהפסקות ובשיעורים, תוך ניסיון לנרמל את המעשים ולשוות להם אופי שאינו חריג או פסול. המטרה של היחס המועדף למתלונן והרצון בקרבתו הייתה להגיע לגירוי או סיפוק מיני".