הלווייתו של נידאל אגבאריה

נפרדים מהעיתונאי שנורה למוות: אלפי בני אדם השתתפו הערב (שני) בהלווייתו של העיתונאי נידאל אגבאריה (44) שנרצח אתמול באום אל-פחם. "גידלתי בן עם מוסר וערכים", אמר מוחמד, אביו של אגבאריה.
אגבאריה נורה על-ידי אלמונים בעת שהיה בתוך רכב. הוא פונה לבית החולים העמק בעפולה תוך כדי ביצוע פעולות החייאה, אולם זמן קצר לאחר מכן נקבע מותו. במשטרה חושדים כי היעד לירי היה אחיו של המנוח. עד כה טרם נעצרו חשודים ברצח.
3 צפייה בגלריה
הלוויתו של נידאל אגבאריה
הלוויתו של נידאל אגבאריה
הלווייתו של נידאל אגבאריה
"איבדתי את האדם הכי יקר, לא האמנתי שירצחו אותו", סיפר האב. "הוא תמיד היה מגיע אלינו, יושב איתנו ומספר לנו מה קורה". להלוויה באום אל-פחם הגיעו עשרות עיתונאים ערבים, לבושים בחולצה שעליה מתנוססת תמונתו של אגבאריה. "כשאני רואה את כל העיתונאים שעושים לו כבוד זה ממלא אותי בגאווה", אמר האב.
ברחבי העיר נתלו תמונותיו של אגבאריה לאות הערכה וכבוד. אגודת העיתונאים הערבים שבה היה חבר הנרצח ערכה ישיבה, שבמהלכה ניתן למשטרה אולטימטום לתפוס בתוך חודשיים את המתנקשים - אחרת לא ישתפו פעולה עם דיווחיה לציבור.
3 צפייה בגלריה
זירת הירי באום אל פחם
זירת הירי באום אל פחם
נידאל אגבאריה וזירת הרצח
"לא מפחד, לא אתפטר - ממשיך את דרכו של נידאל"
(צילום: נויל האריס)

"לא ידעתי בכלל שהוא מאוים או תחת איום תמידי שמסוגל לרצוח אותו", אמרה העיתונאית סמירה חאג' יחיא שהכירה היטב את המנוח. גם עיתונאים אחרים סיפרו כי הם מוכים הלם ומתקשים לעכל את לכתו בטרם עת.
ראש העיר אום אל פחם סמיר מחאמיד אמר לאחר היוודע הרצח: "מדובר באסון כבד, בשנה האחרונה תחושת הביטחון באום אל פחם עלתה באופן משמעותי עם התחזקות הקשר והתיאום בין כלל הגורמים האמונים על הביטחון בעיר. אנחנו לא הולכים לאחור - לא נאפשר לעבריינות להרים את הראש, ונמשיך גם מחר בבוקר לפעול יחד למיגור האלימות והעבריינות בעיר. כולי תקווה שאירועים שכאלו לא יחזרו על עצמם עוד".
לפני מעט יותר משנה נורו יריות לעבר ביתו של אגבאריה ועשרות כדורים חדרו לסלון הבית. "הקליעים עברו מעל הראש שלי", אמר אז. הירי אז אירע שבוע לאחר הירי לעבר ביתו ומכוניתו של עיתונאי ynet חסן שעלאן.
"אנחנו מפחדים, לא רק העיתונאים", אמר אגבאריה לאולפן ynet לאחר אותו ירי. "יש פחד במגזר מהפשיעה. זה מונע ממני להביא סיפורים ותחקירים. אולי אעזוב את המקצוע, אם תהיה עוד התקפה". לא פעם הוא נהג לומר: "בסוף ירצחו אותי".