תיעוד שצילמו המחבלים - פיגוע הירי בקיבוץ

פיגוע ירי חריג בקו התפר: בקיבוץ מעלה גלבוע שבמועצה האזורית עמק המעיינות נפגעו הערב (שני) בתים מירי מחבלים שפתחו באש מכיוון צפון השומרון, ונמלטו. כוחות צה"ל פתחו בסריקות במרחב אחר חשודים. הפגיעה בבתים זוהתה רק לאחר סריקות, איש לא נפגע. פתח והג'יהאד האיסלאמי לקחו אחריות לפיגוע ופרסמו את סרטון הירי.
תושבת הקיבוץ סיפרה ל-ynet כי "רכב הגיע מהצד השני של גדר ההפרדה, מכיוון ג'נין, וירה לעבר בתי הקיבוץ. אחר כך ראינו אותו נוסע חזרה לכיוון הכפר ג'לבון. בשכונה שקרובה לגדר ההפרדה נכנסו ללחץ ובהמשך הבנו בסריקות שארבעה בתים נפגעו".
5 צפייה בגלריה
תיעוד פלסטיני מהמחבלים - פיגוע הירי בקיבוץ מעלה גלבוע
תיעוד פלסטיני מהמחבלים - פיגוע הירי בקיבוץ מעלה גלבוע
מתוך התיעוד של המחבלים שביצעו את הפיגוע
לדבריה, "בנס לא היו נפגעים. זו השעה שרוב האנשים נמצאים בחוץ. עשינו הכנות לפסח, הכנו פיתות מהקמח שנשאר ואז פתאום שמענו את הירי. לא כל כך הבנו מה קורה, חשבנו שזה זיקוקים ואז מישהו שמע פגיעה מתכתית, התכופף ואז הבין שזה ירי לכיווננו.
"כולם נכנסו לבתים והחלו סריקות. אני מעולם לא זוכרת אירוע כזה במעלה גלבוע", הוסיפה. היא סיפרה כי "בהמשך הבדיקות הבנו שארבעה בתים נפגעו מהקליעים בקירות החיצוניים. זה לא זוהה בזמן אמת, אלא רק בסריקות שאחרי".
5 צפייה בגלריה
סימן הירי בקיר, בזירת הפיגוע בקיבוץ מעלה גלבוע
סימן הירי בקיר, בזירת הפיגוע בקיבוץ מעלה גלבוע
סימן ירי בקיר בקיבוץ מעלה גלבוע
5 צפייה בגלריה
תיעוד פלסטיני מהמחבלים - פיגוע הירי בקיבוץ מעלה גלבוע
תיעוד פלסטיני מהמחבלים - פיגוע הירי בקיבוץ מעלה גלבוע
התחמושת ששימשה את המחבלים
אחד מאנשי הקיבוץ הוסיף כי "זה היה בערך בשעה שבע בערב, כולם היו בחוץ, היה עדיין אור יום, הייתה שמש, חופש, וכל הילדים הסתובבו בחוץ. פתאום שמענו יריות, זה היה מאוד מאוד מפחיד. נלחצנו וכולם רצו מהר לבתים. במקביל צוות הצח"י נתן הוראה לכולם להיכנס לבתים והתחילו סריקות ובדיקות להבין מה קרה, הרבה אנשים נכנסו ללחץ ולהיסטריה זה היה מאוד מאוד מפחיד".
הפיגוע אירע על רקע הניסיון של איראן וחיזבאללה לבצע מתקפות טרור בשטח ישראל, ולאחר רצף התקיפות החריג בגבול סוריה, שבו נפצעו גם יועצים איראניים שייתכן שיש להם קשר לפיגוע בצומת מגידו וליירוט המל"ט אתמול מצפון לכינרת.
דברי נתניהו היום
(צילום: איתי בית-און לע"מ, ניקול לסקבי דוברות שר הביטחון)

5 צפייה בגלריה
אהרון חליוה
אהרון חליוה
טקס סיום קורס קמ"נים היום. ראש אמ"ן אהרון חליוה
ראש אמ"ן אהרון חליוה אמר הערב בטקס סיום קורס קמ"נים בגלילות כי "מבקשי רעתנו, והם לא מעטים, לא נחים גם בימים האלה. איראן, על שלוחותיה הרבות, מנסה ללבות את השטח ולהוביל להתלקחות. על אויבינו, הרחוקים והקרובים לדעת, אנחנו ערים, נחושים וחזקים. אמ"ן עוקב וקשוב למזימותיהם. ואנחנו פועלים ללא לאות בימים ובעיקר בלילות לסכל סכנות".
ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר מוקדם יותר היום בטקס הרמת כוסית משותפת לחג הפסח כי "אנחנו ערב חג הפסח, גם בערב הזה אנחנו נלחמים על ביטחוננו ועל חירותנו. כמה מכם כבר השתתפו בפעולה לפנות בוקר ועשו עבודה מצוינת. אני רוצה לברך אתכם ולהגיד לכם שאני גאה בכם". שר הביטחון יואב גלנט הוסיף כי "האיומים נגדנו הם איומים גדולים, הם מגיעים ממקור אחד - איראן, ששולחת את זרועות התמנון לעזה, לסוריה, ללבנון, ליהודה ושומרון ואפילו מנסה לגייס אליה אזרחים מתוך שטח ישראל".