6 צפייה בגלריה
צו המעצר
צו המעצר
צו המעצר הבינלאומי נגד אביטל, ורגעי המעצר באמסטרדם
ארבעה ימים לאחר שסוכן הדוגמניות שי אביטל, שחשוד בשורה של עבירות מין, נעצר באמסטרדם יותר משנה אחרי שפורסמו העדויות נגדו - היום (שני) יתקיים בבית המשפט בהולנד דיון בעניינו, ובו הוא צפוי לבקש לעבור למעצר בית בתנאים מגבילים על אדמת הולנד. הדיון היה אמור להיערך כבר ביום שישי, אך נדחה מאחר שלא נמצא מתורגמן מעברית להולנדית.
סנ"צ יעל רייכרד, נציגת חטיבת המודיעין של משטרת ישראל שהביאה למעצרו של אביטל, תגיע היום לדיון. היא תשהה באולם הדיונים, אך לא תוכל לטעון בפני השופט שכן לישראל אין מעמד בדיון. סנ"צ רייכרד תגיע לדיון במטרה לשוחח עם עורך דין המעצרים ההולנדי, שיבקש להאריך את מעצרו של אביטל, וכדי להעביר לו תדרוך על התיק לפני תחילת הדיון.
6 צפייה בגלריה
מפה מפות אמסטרדם הולנד מעצר שי אביטל עבירות מין אונס אנס
מפה מפות אמסטרדם הולנד מעצר שי אביטל עבירות מין אונס אנס
מפה מפות אמסטרדם הולנד מעצר שי אביטל עבירות מין אונס אנס
6 צפייה בגלריה
יבקש להשתחרר למעצר בית על אדמת הולנד. שי אביטל
יבקש להשתחרר למעצר בית על אדמת הולנד. שי אביטל
יבקש להשתחרר למעצר בית על אדמת הולנד. שי אביטל
(צילום: ענת מוסברג)
ההולנדים יטענו בפני שופט המעצרים שבהסתמך על בקשת המחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה בישראל, במסגרת החקירה הרחבה על עבירות מין נגד אביטל קיימות ראיות נגדו בשני תיקים. הראיות וחומרי החקירה שנאספו בתיק ותורגמו להולנדית יועברו לעיון השופט. בנוסף יוצג בפניו צו המעצר ההולנדי שהוצא נגד אביטל, שנחשף לראשונה בynet. כמו כן ייטען בדיון כי אביטל צריך להיות בארץ לצורך חקירתו והעמדתו לדין.
"לא נתפשר על שחרור למעצר בית", אמרו בכירים במשטרה ל-ynet. "הוא הסתובב ממדינה למדינה למרות שידע שהוא דרוש לחקירה בישראל. במידה שאביטל יציע מיוזמתו הסגרה, יפתחו איתו במו"מ על התנאים. המשטרה לא תסכים למעצר בית או כל תנאים מגבילים אחרים, אלא רק מעצר בהולנד עד להסגרה לישראל". ימ"ר תל אביב שאמונה על חקירת הפרשה אוספת כעת עדויות וממצאים נוספים במטרה לחזק את הראיות בתיק.
6 צפייה בגלריה
צו המעצר
צו המעצר
צו המעצר בגרסתו האנגלית
6 צפייה בגלריה
המסעדה בה ישב שי אביטל במסעדה לפני שנעצר
המסעדה בה ישב שי אביטל במסעדה לפני שנעצר
המסעדה שבה ישב שי אביטל לפני שנעצר
(צילום: לירן לוי)
אביטל, מצידו, טוען כי הוא כלל לא נמלט מישראל. עו"ד שרון נהרי, סנגורו של אביטל שביקר אותו אתמול בצהריים בבית המעצר בהולנד, מסר כי "אביטל ביקש למסור כי אם היה רוצה לברוח - הוא היה טס למדינה שאין לה הסכם הסגרה עם ישראל". שלשום אמרו עו"ד נהרי ועו"ד ששי גז, שמייצג גם הוא את אביטל, כי "שי אביטל יילחם על חפותו המוחלטת וייצא זכאי. הוא לא ברח מן הארץ, הוא יצא כדין והוא טוען לחפות וחפותו תוכח".
אביטל בן ה-44 נעצר ביום חמישי בערב במרכז בילוי בלב אמסטרדם. צו המעצר הבינלאומי של המדינות החברות באינטרפול נגדו הוצא כבר לפני כשלושה חודשים, ולדברי המשטרה מאז התנהל מבצע מעקב מודיעיני שבו נוטרו תנועותיו בין כמה מדינות באירופה. לפני המעצר באמסטרדם שהה אביטל עם כמה מחבריו, וסנ"צ יעל רייכרד הוזעקה למקום יחד עם צוות שיטור הולנדי. היא הבחינה באביטל כשיצא ממסעדה, עקבה אחריו לאורך כ-160 מטרים, ולאחר שווידאה כי אכן מדובר בו - הפעילה את צוות המעצר.
6 צפייה בגלריה
עו"ד שרון נהרי
עו"ד שרון נהרי
"אביטל לא ברח מהארץ, חפותו תוכח". עורכי הדין ששי גז ושרון נהרי
(צילום: אביגיל עוזי)
ראש חטיבת המודיעין במשטרה: "נעצור כל עבריין נמלט, בכל מקום בעולם"
(צילום: אלי מנדלבאום)

החשדות המיוחסים לאביטל בצו המעצר הבינלאומי שהוצא נגדו מבוססים על ראיות משתי תלונות בלבד, מתוך ה-26 שהוגשו בסך הכול נגד סוכן הדוגמניות. בשאר המקרים התגלו קשיים ראייתיים שונים, או שחלה עליהם התיישנות. בצו המעצר מיוחסים לאביטל שלושה סעיפים של מעשה מגונה - בהם מעשה מגונה תוך שימוש בכוח או באיומים, ומעשה מגונה תוך ניצול מצב של חוסר הכרה שמונע מתן הסכמה חופשית.
כחלק מההליך שיתנהל כעת נגד אביטל, על הפרקליטות להגיש נגדו כתב אישום תוך 40 יום, ולכן במשטרה נערכים להשלמות חקירה אפשריות בהתאם להנחיות הפרקליטות. אביטל, בהנחיית עורכי דינו, שומר על זכות השתיקה במעצר בהולנד, ועל פי התנהגותו עושה רושם שהוא הוכן למעצר במשך תקופה ארוכה. כפי הנראה, לפני הגעתו להולנד הוא עבר בין היתר גם בבלגיה, צרפת הונגריה וטורקיה.
פורסם לראשונה: 22:41, 21.08.22