ההולוגרמה של מדליק הפנס הראשון בתל אביב
(במאי: רון כרמי,מוזה מדיה)

ב-10 ביוני 1923 בשעה 20:30 הגיע פנחס רוטנברג, מייסד חברת החשמל, לרחוב נחלת בנימין בתל אביב, ולחץ על הכפתור ששלח את הזרם מן התחנה והאיר את פנסי רחובות אלנבי ונחלת בנימין בפעם הראשונה באמצעות חשמל.
ביום ראשון, 100 שנה אחרי, חברת החשמל תפעיל את פנס הרחוב המיתולוגי בכניסה לשוק הכרמל, באותו מקום שבו הודלק הפנס הראשון, בטקס שמטרתו לשחזר את האירוע המכונן. אף שרוטנברג הלך לעולמו ב-1942, בחברת החשמל רצו מאוד שיהיה נוכח באירוע, וכך באמצעות הולוגרמה רוטנברג "יחזור לחיים" וידליק שוב את הפנס המיתולוגי, על במה וירטואלית שנוצרה במיוחד.
3 צפייה בגלריה
ההולוגרמה של פנחס רוטנברג
ההולוגרמה של פנחס רוטנברג
ההולוגרמה של פנחס רוטנברג
3 צפייה בגלריה
פנחס רוטנברג
פנחס רוטנברג
הפנס המקורי בתל אביב
(צילום: ארכיון חברת החשמל)
3 צפייה בגלריה
פנחס רוטנברג
פנחס רוטנברג
פנחס רוטנברג
(צילום: ארכיון חברת החשמל)
הטקס ייערך בנוכחות שר האנרגיה ישראל כץ, ראש העירייה רון חולדאי, מנכ"ל חברת החשמל מאיר שפיגלר, וכמובן אורחים שבוודאי יופתעו כשרוטנברג "יפתח את פיו" ויגיד "ערב טוב מכובדיי, גבירותי ורבותיי, אני נרגש לעמוד על הבמה הזו. זה היה רגע מכונן, רגע של אור גדול בחיי ובחיי העיר העברית הראשונה של ישראל".
"מדובר באירוע מכונן במדינת ישראל", אמר שפיגלר. "לפני 100 שנים הענקנו למדינת ישראל את מקור האור הראשון. תל אביב היא העיר הראשונה שחוברה לתחנת כוח לייצור חשמל, שרושת לכל חלקי הארץ. עבורנו זו הייתה תחילת הדרך, שבעקבותיה כל מבנה במדינה חובר לחשמל ובכך איפשרנו למשק להתפתח ולצמוח לרווחת כל תושבי המדינה. ב-100 השנים הבאות נמשיך להוות קטר לביסוס הכלכלה, להשתלב בתחומי האנרגיה הנקייה, לייעל את הייצור, להפחית מחירים ולספק חשמל איכותי ויציב לצרכנים. זו חובתנו ומשאלת ליבנו כאחד".