זירת הפיגוע בירושלים, 2015
(באדיבות מד"א)

ביום ראשון הקרוב תתכנס ועדת השחרורים המיוחדת לדיון בעניינו של אחמד מנסארה, המחבל שבגיל 13 דקר ופצע קשה את נאור בן עזרא בן ה-12 בשכונת פסגת זאב בירושלים, בפיגוע דקירה שהתרחש במהלך אינתיפאדת הסכינים בשנת 2015. לפי החלטת הוועדה, בזמן שלמחבל תינתן זכות הדיבור בפני חבריה, בן עזרא, שביקש לדבר גם הוא - סורב.
"סגירת הדלת בפניי מראה לי שהחיים שלי לא חשובים", אמר בן עזרא. "העובדה שהוועדה לא נותנת לי להתבטא היא בושה. החיים שלי מונחים פה על הכף, ולא החיים שלהם. אם ישחררו את המחבל, אני זה שאצטרך לשאת בהשלכות הפיזיות והנפשיות. הקול שלי לא נשמע. כשקבלתי את ההודעה שאיני יכול לדבר בפני הוועדה הרגשתי מושפל".
3 צפייה בגלריה
אופניו של נאור בן עזרא, בזירת הפיגוע בפסגת זאב ב-2015
אופניו של נאור בן עזרא, בזירת הפיגוע בפסגת זאב ב-2015
אופניו של נאור בן עזרא, בזירת הפיגוע בפסגת זאב ב-2015
(צילום: הלל מאיר - TPS)
3 צפייה בגלריה
נאור בן עזרא
נאור בן עזרא
"הרגשתי מושפל". נאור בן עזרא
(צילום: יואב דודקביץ')
3 צפייה בגלריה
המחבל אחמד מנסארה בבית המשפט
המחבל אחמד מנסארה בבית המשפט
המחבל אחמד מנסארה בבית המשפט
(צילום: עמית שאבי)
הפיגוע, נזכיר, אירע ב-2015. בן עזרא, אז בן 12, רכב בשכונת פסגת זאב בירושלים על אופניו, כאשר לפתע מנסארה ובן דודו התנפלו עליו, דקרו אותו כמה פעמים וניסו לרצוח אותו. המחבל הועמד לדין בבית המשפט המחוזי בירושלים והורשע בביצוע שתי עבירות של ניסיון רצח - כיוון שהוא ובן דודו ניסו לרצוח אדם אחר לפני שהגיעו אל בן עזרא. על בסיס הרשעתו, הוטלו על מנסארה 12 שנות מאסר לריצוי בפועל, ולאחר ערעור שהגיש על חומרת עונשו הוקל העונש ל-9.5 שנות מאסר.
בקשות השחרור של המחבל מנסארה, שביצע את פיגוע הדקירה בזמן שהיה בן 13 בלבד, נידונה כבר כמה פעמים בשנה האחרונה. זו הפעם השלישית שבה תדון הוועדה בעניינו. במהלך החודשים האחרונים הוועדה סירבה פעמיים לשחרורו המוקדם, אך הוא הגיש ערעור לבית המשפט המחוזי, שהחזיר את הבקשה לוועדה. בדיון האחרון שהתקיים באפריל הגיע בן עזרא לבית המשפט המחוזי בבאר שבע כדי להתעמת עם המחבל, ואז העביר בית המשפט את הבקשה, בפעם השלישית, לדיון נוסף בוועדה המיוחדת, תוך שהוא מתיר לו כאמור להשמיע את טענותיו בעל פה.
"קשה להבין הן את גישת בית המשפט והן את גישת הוועדה", טען עו"ד מוריס הירש, פרקליטו של בן עזרא. "פעם אחר פעם, בית המשפט מתעקש להיכנע בפני המחבל השפל ולצאת מגדרו כדי להעניק לו זכויות שאינן קיימות בדין. אין כל בסיס להחלטת בית המשפט לחייב את הוועדה להעניק למחבל ולבאת כוחו זכות טיעון כלשהו בפני הוועדה, שלא לדבר על זכות טיעון בכתב ובעל פה. ואם בית המשפט כבר המציא הליך שאינו קיים וחייב את הוועדה לקיים דיון מיוחד בעניינו של המחבל, אזי אין כל היגיון בהחלטת הוועדה למנוע מנאור וממני להופיע בפני הוועדה ולשטוח את מלוא טענותינו".