נח יוחנן, בן 59 מקריית גת, יואשם בהצתת מאהל משפחות החטופים והנרצחים בקריית הממשלה בירושלים. מדובר במאהל שאנשיו קוראים להדחת ראש הממשלה בנימין נתניהו, בצל אחריותו למתקפת חמאס ב-7 באוקטובר, ולפי המשטרה - יוחנן שזעם על השלטים שהציגו בחר לשרוף את האוהל.
תיעוד: תושב קריית גת מצית את מאהל משפחות החטופים והנרצחים מול קריית הממשלה בירושלים
(צילום: דוברות המשטרה)

לפי המשטרה, "בתום חקירה במחוז ירושלים הוגשה הצהרת תובע נגד החשוד בהצתת מאהל משפחות החטופים והנרצחים בקריית הממשלה בירושלים. מהחקירה במשטרה עולה כי החשוד ביצע את המעשה במכוון, לאחר שראה ברשתות החברתיות שיש במקום שלטים שתוכנם עורר את זעמו. היום מעצרו הוארך בחמישה ימים נוספים בבית המשפט, ובימים הקרובים צפוי נגדו כתב אישום".
ההצתה התרחשה ביום חמישי האחרון בשעות הלילה, בסמוך למשרד האוצר בקריית הממשלה בירושלים. המשטרה וכבאות והצלה הוזעקו למקום, אחרי שיושבי המאהל הצליחו לכבות את האש תוך זמן קצר. לא היו נפגעים, אך נגרם נזק לאוהל ולציוד.
"ממצאי חקירה ראשוניים של חוקרי תחנת מוריה במחוז ירושלים בסיוע חוקר דליקות של כב"ה העלו חשד כי השריפה במקום נגרמה כתוצאה מהצתה מכוונת", נמסר. "בעקבות כך, החלו חוקרי תחנת מוריה באיסוף ממצאים ובפעולות חקירה נוספות במטרה להתחקות אחר החשוד במעשה. לאחר חשיפת זהותו הוצא נגדו צו מעצר, וכבר ביום שלאחר המקרה עצרו השוטרים את החשוד".
בחקירת המשטרה עלה שיוחנן הגיע לאזור המאהל עם תיק גב ומצית, הסתובב במאהל הלוך ושוב - ובסופו של דבר הצית את האש, ונמלט מהמקום ברכב. "חוקרי המשטרה ניסו לברר את המניע והרקע למעשה זה, והחשוד טען שביצע את המעשה כיוון שראה ברשתות החברתיות שבחזית האוהל ישנם שלטים שתכניהם עוררו את זעמו", נמסר מהמשטרה.
בדיונים בבית המשפט נקבע שהחשוד כשיר לעמוד לדין, ובימים הקרובים יוגש נגדו כתב אישום.