1 צפייה בגלריה
סיור של אנשי הג'יאהד האיסלאמי לאנשי תקשורת בעזה
סיור של אנשי הג'יאהד האיסלאמי לאנשי תקשורת בעזה
"כבדו את הנייטרליות של אונר"א". ארכיון
(צילום: AFP)
סוכנות הסעד והתעסוקה של האו"ם לפליטים הפלסטינים, אונר"א, הודיעה כי זיהתה לאחרונה "חלל מעשה ידי אדם" מתחת לשטח בית ספר של הסוכנות בעזה. "הסוכנות חסמה מיד את האזור ועשתה את מה שדרוש כדי לאבטח את בית הספר, כולל לאטום לצמיתות את אותו החלל", נמסר.
מנהרות הטרור של חמאס והג'יהאד האיסלאמי, נזכיר, היו יעד מרכזי במבצע "שומר החומות" ברצועת עזה, והשמדתן מהאוויר זרעה הרס רב ברצועה. מעת לעת תוקף צה"ל מנהרות כאלה מהאוויר גם בתגובה לשיגורי רקטות לאזור עוטף עזה. באונר"א מסרו כי "הסוכנות מחתה בחריפות בפני הרשויות הרלוונטיות בעזה כדי להביע זעם וגינוי על הימצאות מבנה כזה מתחת לאחד המתקנים שלה".
אונר"א ציינה גם כי הימצאות מנהרה כזו מתחת לשטח בית ספר של אונר"א מהווה הפרה חמורה של הנייטרליות של הסוכנות ושל החוק הבינלאומי. "יתרה מכך, היא חושפת את הילדים ואת צוותי הסוכנות לסיכוני אבטחה ובטיחות משמעותיים".
"אונר"א חוזרת על דרישתה שכל הצדדים יכבדו את הנייטרליות והחסינות של מתקני האו"ם בכל עת", נמסר עוד. "הפרות בוטות שכאלה של הפריביליגיות והחסינות של הסוכנות הן חמורות ומסכנות את יכולתה לספק תמיכה והגנה ל-1.4 מיליון הפליטים הפלסטינים הנזקקים לכך בעזה".