רננה גומא, אמם של אור (16) ויגיל (12) יעקב, התאחדה הלילה (בין שני לשלישי) עם ילדיה אחרי ששהו 52 ימים בשבי חמאס בעזה ושוחררו בפעימה הרביעית בעסקה מול ארגון הטרור. בתמונה שפרסמה הבוקר בחשבון הפייסבוק שלה היא נראית מחבקת את שניה ילדיה ומצמידה את ראשיהם לחיקה, כשמבט של הקלה אדירה ואושר נסוך על פניה.
3 צפייה בגלריה
רננה יעקב ובניה יגיל ואור לאחר שחרורם משבי חמאס
רננה יעקב ובניה יגיל ואור לאחר שחרורם משבי חמאס
היא לא עוזבת אותם. רננה עם בניה אור ויגיל
"❤️HOME", כתבה רננה באנגלית לצד התמונה בפוסט הפייסבוק, בחשבון שאותו הקדישה בשבועות האחרונים למאבק להשבת ילדיה ושאר החטופים ופרסמה שלל הודעות באנגלית כחלק ממאבק ההסברה. קרוב משפחה שנמצא איתם בבית החולים איכילוב, אליו פונו כל 11 החטופים אמש, אמר: "הם מסתגלים למציאות החדשה. נושמים לרווחה. רננה כעת נמצאת עם הבנים, לא עוזבת אותם. כולנו מתרגשים. הם בעיקר צריכים את השקט שלהם עכשיו".
אור ויגיל, תושבי ניר עוז, נחטפו לעזה ב-7 באוקטובר כשהיו לבדם בביתם והתחבאו בממ"ד. הם הספיקו אז לספר לאמם על חדירת המחבלים. "אל תיקחו אותי, אני קטן מדי", אמר יגיל לאחד המרצחים, אך הוא נחטף לרצועה. בהמשך, בסרטון טרור פסיכולוגי שפרסם הג'יהאד האיסלאמי, צולם יגיל לצד חנה קציר, ששוחררה בפעימה הראשונה. אמש חזרו האחים לישראל, אבל בעזה נותרו אביהם יאיר ובת זוגו מירב טל.
3 צפייה בגלריה
יגיל ואור יעקב משתחררים משבי חמאס
יגיל ואור יעקב משתחררים משבי חמאס
יגיל ואור בסרטון התעמולה שפרסם חמאס, שבו נראים רגעי השחרור אמש
במטה משפחות החטופים סיפרו אמש כי אור, האח הגדול, הוא "ילד רגיש שכולו לב. עדין נפש, רגיש לאחרים, מנומס, שקט, מופנם וביישן מאד. ילד נאיבי ואהוב על קרוביו וחבריו. הוא אוהב מאד לשחק בפורטנייט, להתאמן בחדר כושר ועוקב אחר משפיענים ויוטיוברים בתחום הכושר. הוא נער בעל משמעת עצמית ונחישות שיודע להציב לעצמו מטרות ולהשיג אותן. הוא ילד עצמאי וחשוב לו לעבוד כדי לממן את עצמו".
לגבי אחיו יגיל אמרו במטה: "הוא אוהב להיות תמיד במרכז העניינים, מוקף תמיד בחברים ובחברות. יקיר הבנות, ליצן הכיתה וילד עם חוש הומור מאוד מפותח. הוא אוהב לשמוע מוזיקה בפול ווליום – ובמיוחד את עומר אדם ועדן חסון. בנוסף, הוא אוהב מאד אופנה ומותגים ויש לו הרבה סטייל ואוהב לעדכן ולעלות תכנים בעמוד הטיקטוק שלו".
3 צפייה בגלריה
אור ויגיל יעקב
אור ויגיל יעקב
אור ואחיו יגיל
אמש שוחררו בפעימה הרביעית 11 חטופים – תשעה ילדים ושתי אימהות – והיא יצאה לפועל רק אחרי משא ומתן אינטנסיבי שבו דרשה ישראל, והצליחה, לשנות את רשימת השמות המקורית שהגיש חמאס – ושתחילה לא כללה אימהות, באופן שהיה מפריד אותן מילדיהן. במקביל סוכם אתמול על הארכת הפסקת האש ביומיים, באופן שיאפשר שחרור של עוד 20 חטופים בשתי פעימות.