חמישה תושבי טייבה נעצרו בחשד להקמת חוליית טרור המזוהה עם דאעש, ותכננו בין היתר לפוצץ מכונית תופת בקניון עזריאלי בתל אביב. כך התירו היום (חמישי) המשטרה ושב"כ לפרסום. בימים הקרובים יוגש נגדם כתב אישום. צפו בתיעוד ממעצרם.
מעצרם של תושבי טייבה שתכננו לבצע פיגוע בעזריאלי
(צילום: דוברות המשטרה)

החשודים נעצרו על-ידי יחידת הגדעונים בלהב 433, וברשותם נמצאו אמצעי לחימה שונים. בחקירתם עלה כי הם צפו ברשת בסרטונים של פיגועי תופת בסוריה, ודנו על כמות חומר הנפץ הדרושה כדי להפיל את מגדלי עזריאלי.
בתחילה נעצרו מובילי הפעילות, מחמוד עאזם ואבראהים שייך יוסף. עם התפתחות החקירה עלה כי הם קיימו קשרים עם גורמי דאעש, וגייסו שלושה תושבי טייבה נוספים - סאג'ד מסארווה, עבדאללה בראנסי ועבד אל כרים בראנסי - לטובת קידום פעילות טרור בישראל.
במשטרה ובשב"כ מדגישים כי מדובר בהתארגנות חריגה ומסוכנת של אזרחים ישראלים, שחברו יחד כדי לקדם פעילות ביטחונית חמורה נגד מדינת ישראל ואזרחיה בשם אידאולוגיית דאעש, וכי תשתית הטרור נחשפה וסוכלה בשלבים הראשונים להוצאתה אל הפועל בעקבות פעילות מודיעין מדויקת ואפקטיבית.
מפקד מחוז מרכז במשטרה, ניצב יאיר חצרוני, אמר כי "מדובר בפרשייה ביטחונית חמורה והודות לחקירה משולבת ומקצועית של המשטרה ושב"כ מנענו אסון כבד והצלנו חיים. נמשיך לפעול בהתאם לסמכות הנתונה לנו בחוק כדי לסכל מבעוד מועד כוונות לפגיעה בביטחון מדינת ישראל ואזרחיה".