אדם נפצע באורח אנוש ועוד חמישה נפצעו באורח קשה היום (ראשון) מפגיעת טיל נ"ט ברכב ליד מושב דוב"ב בגליל העליון הסמוך לגבול לבנון. חברת החשמל הודיעה כי הפצועים הם עובדי החברה שפעלו במקום לתיקון קווי חשמל שנפגעו מירי קודם. בנוסף, גבר בן 80 שהיה ככל הנראה ברכב סמוך נפצע גם כן באורח בינוני-קשה. עד כה, ארבעה פצועים פונו מהזירה אל בית החולים זיו בצפת. חיזבאללה לקח אחריות על ירי הנ"ט, וציין כי הוא בוצע "כתמיכה באחינו ברצועת עזה".

5 צפייה בגלריה
פגיעה של טיל נ"ט במרחב דובב
פגיעה של טיל נ"ט במרחב דובב
"הכול פה עשן ואש". פגיעת הנ"ט ליד מושב דוב"ב
דובר צה"ל ציין כי "כוחות צה"ל תוקפים בארטילריה את מקורות הירי, ובנוסף כוחות תקפו חוליית שיגור שתכננה לבצע ירי ממרחב אזרחי בשטח לבנון". עוד נמסר כי "כוחות צה"ל תקפו חוליית שיגור שתכננה לבצע ירי ממרחב אזרחי בשטח לבנון". עד ראייה לפגיעת הנ"ט, שהתחבא במתחם הלולים הסמוך, סיפר ל-ynet כי "הטיל פגע 30 מטר ממני, הכול פה עשן ואש. עכשיו צה"ל מפגיז חזק מאוד לעבר לבנון".
כתב רשת "אל-מיאדין" המקורבת לחיזבאללה דיווחה על תקיפות של כטב"מים ישראליים בכפרים כילא ושובא ובעיירה אל-מארי, הסמוכים לגבול עם ישראל. כתב ערוץ הטלוויזיה של חיזבאללה "אל-מנאר" עלי שועייב דיווח גם על תקיפות באזור כפר חלתא הסמוך לגבול. בנוסף, שועייב פרסם תמונות של בית בכפר יארון בדרום לבנון שלטענתו נפגע מירי צה"ל. עוד דיווח שועייב כי בזירה ישנם פצועים.

5 צפייה בגלריה
תיעוד: תקיפהת חוליית שיגור של ארגון הטרור חזבאללה
תיעוד: תקיפהת חוליית שיגור של ארגון הטרור חזבאללה
(צילום: דובר צה"ל )
במקביל לירי לעבר הגליל והתגובה של צה"ל, האזור נכנס ל"כוננות ספיגה". תושבי העיר קריית שמונה והיישובים שניר, דן, דפנה, מעין ברוך, הגושרים, כפר גלעדי, משגב עם, מנרה, יפתח, מלכיה, בסאסא, ברעם, יראון וצבעון התבקשו להסתגר בבתים ולהיכנס למרחבים המוגנים מחשש להמשך ירי מלבנון.
בתוך כך, נחסמו כבישים בצומת חירם, דישון, גוש חלב ודלתון. בנוסף, כל הכבישים והדרכים מאגמון החולה וצפונה בעמק החולה נסגרו לתנועה גם כן.
5 צפייה בגלריה
פגיעה בבית בלבנון
פגיעה בבית בלבנון
בית בדרום לבנון שדווח כי הותקף מירי צה"ל
(צילום: אל-מנאר)
5 צפייה בגלריה
פגיעה בבית בלבנון
פגיעה בבית בלבנון
(צילום: אל-מנאר)
עמית סופר, ראש המועצה האזורית מרום הגליל שבתחומה נמצא מושב דוב"ב, אמר ל-ynet כי "אנו ממשיכים בהתמודדות יום-יומית עם אירועים ביטחוניים בגבול שמשפיעים וגובים מחירים מכל יישובי קו העימות. אני ממשיך יחד עם חבריי בפורום קו העימות לזעוק את זעקת התושבים שלנו ביישובים במרחק קטן מהגבול שלא פונו עדיין אבל סופגים מדי יום את השפעות ההתרחשויות הביטחוניות".
פגיעת טילי הנ"ט היא האחרונה בשורה של אירועים ביטחוניים באזור גבול לבנון ביממה האחרונה. הבוקר נשמעה אזעקה ביישוב גורנות הגליל שבגליל המערבי. בנוסף, דובר צה"ל הודיע כי "כלי טיס מאויש מרחוק של צה"ל תקף במהלך הלילה חוליית מחבלים שניסתה לשגר טילי נ"ט לעבר שטח ישראל באזור מטולה".