שלושה מחבלים חוסלו בחילופי אש עם כוחות צה"ל בכפר סמוך לטול כרם. דובר צה"ל עדכן על הפעילות, ומסר כי באזור יש חילופי אש עם מחבלים חמושים וכי כמה מהם נפגעו. מדוברות שב"כ, המשטרה וצה"ל נמסר כי "הערב, לוחמי יחידת המסתערבים של מג"ב איו"ש בהכוונה מודיעינית מדויקת של שב"כ נכנסו יחד עם לוחמי צה"ל לאיכתבא שבחטיבה המרחבית מנשה למעצר מבוקש פעיל טרור".
במהלך הפעילות, ציינו, החלו חילופי אש בין המחבלים לכוחות ו"המסתערבים חיסלו שלושה מחבלים חמושים שניסו להימלט". עוד נמסר כי הכוחות עצרו את המבוקש לאחר שנפגע מירי כוחותנו כשניסה גם להמלט והחרימו אקדח ונשק מסוג M-16. "ביציאת הכוחות מהמקום המשיכו חילופי אש שבמהלכם פגעו המסתערבים בשני מחבלים נוספים שנפצעו. המחבל העצור הועבר לחקירה בשב"כ".
כוחות צה"ל בטול כרם, הערב

1 צפייה בגלריה
כוחות צה"ל פועלים בטול כרם
כוחות צה"ל פועלים בטול כרם
כוחות צה"ל פועלים בטול כרם
בשבוע שעבר פעלו כוחות צה"ל במשך כמעט שתי יממות במבצע רחב-היקף במחנה הפליטים נור א-שמס, שליד טול כרם. במהלך כניסת הכוחות נקלעו הכוחות לחילופי אש עם מחבלים חמושים, שכללו גם תקיפות אוויריות נגד מחבלים - שביצעו ירי על הכוחות והשליכו מטענים. כוחות הנדסה שהצטרפו לכוחות ביצעו חישוף לצירים שבהם הוטמנו מטעני חבלה. בין היתר הושמדו שתי מעבדות מטענים, כולל מספר מטענים שנמצאו במבנים ובחצרות הבתים.
במבצע פעלו חמישה גדודי מילואים יחד עם לוחמי ימ"ס איו"ש של מג"ב ולוחמי הנדסה של מג"ב, ובמהלכו הורידו ושרפו הכוחות יריעות בד וסככות שהחמושים הפלסטינים הציבו בגגות הבתים, במטרה להקשות על כלי טיס של חיל האוויר וכן על כלים לאיסוף מודיעין שפועלים מהאוויר.
המבצע היה דומה מאוד באופיו לזה שביצעה אוגדת איו"ש לפני כשבועיים במחנה הפליטים ג'נין. גם אז פעלו הכוחות שלושה ימים בלב מחנה הפליטים, ביצעו חישופי צירים, תחקרו מאות חשודים ועצרו עשרות מתוכם.