הצעדה לכנסת

במהלך סוף השבוע המשיכו המפגינים נגד המהפכה המשפטית בצעדה לכנסת, רגע לפני ההצבעה הצפויה ביום שני על ביטול עילת הסבירות. בחלק מהמקטעים צעדו רבבות בטור ארוך במיוחד.
בנקודת עצירה בדרך לירושלים חיכתה לצועדים "הצהרה להפסקת התנדבות למילואים", עליה חתמו רבים. 350 מילואימניקים מ-8200 פרסמו מכתב וציינו כי הם "מצלצלים בפעמוני ההתרעה". הערב הגיעו עשרות אלפים גם לרחוב קפלן בתל אביב, והמונים מוחים גם במוקדים נוספים. כל העדכונים מערב המחאה - כאן.
רבבות בצעדה לירושלים על כביש 1

בנקודת העצירה: "הצהרת הפסקת התנדבות"
(צילום: רוני גרין שאולוב)

מחר, לאחר סיום הצעדה, מתכננים המפגינים לקיים בבוקר "תפילת לשלמות העם" ברחבת הכותל, ובהמשך צעדה ושרשרת אנושית לכנסת. בצהריים יקיימו המוחים מפגש עם בכירי אקדמיה בגבעת רם, וייערך כנס חירום של הסתדרות הרופאים בבנייני האומה. אחר כך יערך "הייד פארק אקדמיה בגבעת רם", וצעדת סגל וסטודנטים לכנסת.

גלנט פועל לדחיית החקיקה, גם דרעי מסתייג

שר הביטחון יואב גלנט לא צפוי "להישאר אדיש" למשבר מול טייסי המילואים, ואמש הצהיר רשמית: "פועל בכל דרך להביא להסכמה רחבה". לא ברור אם יניף דגל אדום, ואת ההכרעה כיצד לפעול יקבל רק עד יום שני - אז צפוי האישור הסופי של ביטול עילת הסבירות. גם יו"ר ש"ס חושש: "כועס על לוין, סמוטריץ' ובן גביר".
מעצר שכנו של אדלשטיין

הצעת הפשרה החדשה

לאחר הצעת שטרן-נזרי שנחשפה ב-ynet, נדונה בסוף השבוע פשרה חדשה בניסיון להגעה למתווה מוסכם, שמשלימה אותה ומבוססת עליה. לפי ההצעה, שאף היא נחשפה ב-ynet, אפשר יהיה לבטל החלטות של הממשלה בטיעון שהן לוקות ב"אי סבירות קיצונית" רק ברוב של לפחות 10 שופטי עליון מתוך הרכב מלא של 15 שופטים.

השכן של אדלשטיין עוכב בגלל "מסיבת דמוקרטיה"

אלון סגל ערך כמדי יום שישי הפגנה קטנה בביתו נגד המהפכה המשפטית. אתמול הוא עוכב על ידי שוטרים שאמרו לו כי ח"כ יולי אדלשטיין מהליכוד התלונן עליו. הוא נלקח לתחנה, ואחרי ש-200 מפגינים התאספו בחוץ שוחרר: "לא מפחד מטקטיקות הפחדה".

ניסיון דריסה ליד שכם, פלסטיני בן 18 חוסל

הלוחמים בכוח לא נפגעו בניסיון הדריסה אמש שהתרחש בכפר סבסטיה, והשיבו באש לעבר הרכב - שהמשיך בנסיעה. לפי הפלסטינים אחד מיושבי הרכב נהרג.

שב"כ: הדקירה בשכונת גילה בירושלים - פיגוע

במערכת הביטחון אישרו לראשונה כי הדקירה בשכונת גילה בירושלים, שממנה נפצע אור סייר בן ה-25 באורח קשה, הייתה על רקע לאומני. שלושה צעירים מבית לחם נעצרו.
הקטטה שבמהלכה נורה למוות תושב מחנה הפליטים שועפט

גבר ואישה נורו למוות אחרי מסיבת אירוסים

רצח כפול בשרון: מוחמד (19) ורשא (28) עמאש נורו למוות בחצר ביתם בג'סר א-זרקא בעת ששבו מאירוע משפחתי. אמש: זיאד פהמי טהא (40) ממחנה הפליטים שועפט ניסה להפריד בקטטה, נפגע מכדור תועה - ונהרג.

מאמן השוערים של מכבי ת"א נעצר בעקבות קטטה

גרהאם סטאק, מאמן השוערים האנגלי של מכבי תל אביב, נעצר הלילה בחשד למעורבות בקטטה במועדון לילה בתל אביב. סטאק (41) היה על פי החשד תחת השפעת אלכוהול בעת שנעצר. לאחר חקירתו הוא שוחרר בתנאים מגבילים.