בנט: סיכמנו על משלוח חיסונים ב-1 באוגוסט

העלייה בתחלואה בקורונה: ראש הממשלה נפתלי בנט אמר הבוקר (יום א') כי "נבנית הסדרה של אירועים רבי-משתפים כדי למנוע הדבקת המונים". את הדברים הוא אמר בישיבת הממשלה, שם הוסיף: "המטרה היא לא לבטל את האירועים, אלא להסדיר". לדבריו, יחד עם שרת החינוך יפעת שאשא-ביטון מתכוננת מערכת החינוך לקראת פתיחת שנת הלימודים בעוד חודשיים, לקראת האפשרות שהתחלואה תימשך גם בתחילת ספטמבר.
בנט הוסיף: "מדי בוקר אני מקיים הערכת מצב עם שר הבריאות, צמרת משרדו וכל גורמי המקצוע הרלוונטיים. אנחנו עוקבים מקרוב ונשארים עם אצבע על הדופק גם על מה שקורה בישראל וגם במדינות אחרות, במטרה להעניק מקסימום הגנה עם מינימום פגיעה בשגרת החיים. אנחנו עם עין אחת על בריאות הציבור ובלימת הנגיף, ועין שנייה על כלכלה ושגרת החיים, בשקיפות ובדיאלוג עם הציבור". לדבריו, הממשלה תדון השבוע בסדרה של מהלכים ברוח זאת.
2 צפייה בגלריה
ילדים מתחסנים
ילדים מתחסנים
ילדים מתחסנים. "עין אחת על המגפה, עין אחת על הכלכלה"
(צילום: עידו ארז)
על קצב החיסונים אמר ראש הממשלה: "בחודש האחרון 200 אלף ישראלים יצאו להתחסן ורואים את התוצאות. אני מברך את שצעירים שיצאו להתחסן".
הוא הוסיף כי "אני שמח לבשר שאחרי שורת שיחות עם מנכ"ל פייזר אתמול בלילה סיכמנו על משלוח חיסונים ב-1 באוגוסט, שמבטיח מלאי חיסונים רציף לישראל. אני מבקש להדגיש: יש חיסונים לכולם. גם מנה ראשונה יש כרגע במלאי ומנה שנייה תגיע כאמור בתחילת אוגוסט. לכן, מי שלא התחסן, בעיקר צעירים אבל גם מבוגרים - צאו היום להתחסן. כל אחד שמתחסן שומר גם על עצמו, גם על סבא וסבתא וגם מאפשר למדינת ישראל להמשיך להתנהל ללא סגרים וכולי.
"אני רוצה להודות לשר הבריאות ניצן הורוביץ ואנשי משרדו. יחד תפרנו את העסקה הזו וגם עשינו עסקת 'סוואפ' (חילופים) עם דרום קוריאה שקיבלו מאיתנו חיסונים. נבחן אפשרות להקים מפעל חיסונים בישראל, כי פנדמיות הולכות להיות מנת חלקו של העולם מכאן ואילך ואנחנו צריכים להיות ערוכים לזה".
לגבי העלייה בתחלואה הוא הוסיף: "אנחנו בודקים מה היקף ההשפעה על ה-R ומה המחיר על המשך. איפה הדילמה? יחס ההמרה הרבה יותר נמוך מבעבר וזה לטובה. זה בין שמינית לחמישית ממה שהיה קודם וזה מרגיע לכאורה. מצד שני קצב ההידבקות הוא גבוה".
השר הורוביץ: "רואים בגרף שמאמצע יוני יש הדבקה מאוד גדולה. כרגע יש כ-500 נדבקים חדשים מדי יום. בקרב הנדבקים 35%-50% הם מחוסנים. רובם אנשים מבוגרים, חלקם עם מחלות נוספות. בערך שבועיים אחר כך אנחנו בקצב של 4-3 חולים קשים מדי יום".
גנץ: האם יותר חולים קשה יוצאים מזה ביחס לעבר?
הורוביץ: "כן. החיסון מגן מצוין מפני מחלה קשה".
שרת החינוך יפעת שאשא ביטון: "אנחנו בסוף משתמשים באותן פרדיגמות כמו הממשלה הקודמת. יש 500 מאומתים ביום על 84 אלף בדיקות. אנחנו מציירים תמונה היסטרית. צריך גם להסתכל על מספר הבדיקות".

261 ישראלים אובחנו בשבת כחיוביים לנגיף. בסך הכול בוצעו בשבת כ-47 אלף בדיקות קורונה ושיעור הבדיקות החיוביות עומד על 0.6%. בסך הכול אובחנו בשבוע החולף 3,149 מאומתים – ממוצע של כ-450 בכל יום.
2 צפייה בגלריה
 ישיבת ממשלה
 ישיבת ממשלה
נפתלי בנט בישיבת הממשלה. "200 אלף מתחסנים בחודש"
מנתוני משרד הבריאות עולה כי 75 חולי קורונה מאושפזים בבתי החולים ברחבי הארץ, מתוכם 44 במצב קשה. 12 חולים מחוברים למכונות הנשמה. מאז פרוץ המגפה מתו בישראל 6,436 חולי קורונה – שניים מהם בסוף השבוע האחרון.
מבין 4,130 חולי הקורונה בישראל – 421 מהם מתגוררים בתל אביב, 219 בפתח תקווה, 177 בכפר יונה, 168 בנתניה, 168 בכפר סבא, 150 בראשון לציון, 106 בהרצליה, 103 בהוד השרון, 93 בחולון, 89 במעלה אדומים, 87 בפרדס חנה, 87 במודיעין-מכבים-רעות, 86 בירושלים, 84 ביהוד, 79 בשערי תקווה, 73 ברחובות, 65 בחיפה, 65 ברמלה, 62 ברעננה, 61 ברמת גן, 58 בקריית אונו ו-57 בחדרה.
בצה"ל מאובחנים 61 משרתים בסדיר, קבע ועובדי צה"ל כחולים בקורונה במצב קל. מדובר בפי שניים מאובחנים בהשוואה לנתון ביום ראשון שעבר. נכון ליום חמישי נמצאו 232 בבידוד ביתי.
עוד עולה מנתוני משרד הבריאות כי 4,873 ישראלים קיבלו אתמול את מנת החיסון הראשונה. על פי משרד הבריאות, 100,358 ישראלים, רובם בני 12 עד 15, התחסנו בשבוע החולף במנת החיסון הראשונה – ממוצע של יותר מ-14 אלף ביום. בסך הכול התחסנו מאז 20 ביוני – 236,338 ישראלים במנת החיסון הראשונה.