גולשים בכל העולם חגגו בסוף השבוע את מעצרו ברומניה של אנדרו טייט, לוחם קיקבוקסינג מקצועי לשעבר שהפך לאושיית רשת, ניהל אורח חיים ראוותני, ויצר לו קהל גדול של שונאים בשל מסרי השטנה ותיאוריות הקונספירציה שהפיץ באינטרנט. טייט, המגדיר את עצמו כמיזוגן (שונא-נשים), מואשם כעת עם עוד שלושה שותפים באונס ובסחר בבני אדם. הוא נלכד ביום חמישי בערב בפרברי בוקרשט, ימים אחדים אחרי ציוץ לעגני שכתב נגד פעילת האקלים השבדית גרטה טונברג, ציוץ שרק העצים את תדמית הנבל שיצר לעצמו.
הפשיטה והמעצר: אנדרו טייט נתפס ברומניה, צפו בשלל
(צילום: רויטרס)

9 צפייה בגלריה
אנדרו טייט גרטה טונברג תונברג
אנדרו טייט גרטה טונברג תונברג
אנדרו טייט וגרטה טונברג. יותר ממיליון לייקים בתוך שעות אחדות
(צילום: רויטרס)
טייט בן ה-36, אזרח בריטי-אמריקני שהורחק בעבר משלל רשתות חברתיות בשל דברי האלימות שפרסם בהן, נעצר יחד עם אחיו טריסטן בן ה-34, אף הוא בריטי-אמריקני, ועם שתי חשודות רומניות. הם נאשמים בהשתייכות לארגון פשיעה, בסחר בבני אדם ובאונס. הטענה היא כי האחים פיתו נשים לביתם תוך העמדת פנים שיש להם כוונות רומנטיות לגביהן, ואז כלאו אותן שם למעשה ואילצו אותן להצטלם לסרטי פורנו. בהמשך פרסמו את הסרטים בטיקטוק וב"אתרים למבוגרים", תוך שאת כל הרווחים הכספיים מהם הם משלשלים לכיסם. החוקרים איתרו שש נשים שבהן החזיקו, תוך שהן נתונות לאלימות פיזית ונפשית ולמעקב 24/7.
אנדרו טייט עלה לתודעה בשנת 2016, כשהשתתף כמתמודד בגרסה הבריטית של תוכנית הריאליטי "האח הגדול" וסולק ממנה בעקבות סרטון שצץ ושבו הוא תועד מכה אישה בחגורה. אחרי הדחתו נעשה ידוע עוד יותר בשל הערותיו המיזוגיניות, כשבין השאר טען כי הנשים הן רכושם של הגברים וכי יש להן אחריות לכך שאונסים אותן. בריאיון שהעניק בעבר למנהל בלוג ביוטיוב הצהיר "אני מיזוגן לגמרי" והוסיף: "אני ריאליסט, וכשאתה ריאליסט, אתה סקסיסט". הוא טען כי נשים הן מיסודן עצלניות וכי "אין דבר כזה אישה עצמאית".
9 צפייה בגלריה
בריטניה רומניה אנדרו טייט ב מטוס
בריטניה רומניה אנדרו טייט ב מטוס
טייט מתרברב בעוד חוויה במטוס פרטי. "אין דבר כזה אישה עצמאית"
9 צפייה בגלריה
רומניה מעצרו של אנדרו טייט
רומניה מעצרו של אנדרו טייט
מובל על-ידי השוטרים ברומניה ביום חמישי. אחר כך צויץ מחשבונו: "המטריקס שלחו את הסוכנים"
(צילום: רויטרס )
בחשבונותיו ברשתות החברתיות נהג להתרברב באורח החיים ה"אולטרה-גברי" והראוותני שלו, והרבה לפרסם סרטונים שבהם הוא נראה במכוניות ספורט ובמטוסים פרטיים או מבלה ביעדים אקזוטיים. הוא זכה להמוני עוקבים, מרביתם גברים צעירים, אך מסרי השנאה שפרסם הביאו להשעייתו ולסילוקו מרשתות חברתיות רבות, בהן טוויטר, יוטיוב, פייסבוק וטיקטוק. באוקטובר האחרון, אחרי שטוויטר נרכשה על-ידי אילון מאסק, הורה האחרון להחזיר את חשבונו של טייט לפעילות.
טייט, שנהנה מ-3.5 מיליון עוקבים בטוויטר, נודע גם כמנהל "האוניברסיטה לנוכלים", גוף שבו לימד לטענתו כ-160 אלף גולשים באינטרנט, תמורת דמי מנוי, כיצד להתעשר ולהסתדר בחיים, בין השאר באמצעות רווחים מהשקעות וממטבעות מבוזרים.

מגש הפיצה הסגיר? "זה מה שקורה כשלא ממחזרים"

טייט עבר עם אחיו לרומניה לפני כחמש שנים, והחקירה נגדו מתנהלת מאז 2021. לפי דיווחים, עד כה נמנעה המשטרה מלעצור אותו ואת אחיו משום שרצתה לעצור את שניהם יחד, כדי למנוע מצב שבו אחד מהם יידע שסכנה אורבת לו ברומניה, וכך יתרחק ממנה ויימלט מאימת הדין. החוקרים המתינו לשעת כושר שבה יהיו בטוחים כי שני האחים נמצאים בשטח המדינה, והשעה הזו הגיעה ביום חמישי.
9 צפייה בגלריה
התשובה של גרטה טונברג ל אנדרו טייט
התשובה של גרטה טונברג ל אנדרו טייט
התשובה של טונברג לציוץ המתגרה של טייט: "שלח לי אימייל ל"אנרגיהשלזיןקטן@תמצאלעצמךחיים.קום"
9 צפייה בגלריה
בריטניה רומניה אנדרו טייט מתדלק בוגאטי בציוץ המפורסם ל גרטה
בריטניה רומניה אנדרו טייט מתדלק בוגאטי בציוץ המפורסם ל גרטה
מתדלק ומתגרה. התמונה שצירף טייט לציוץ שהפך לחילופי עקיצות
גולשים ברשת העלו בסוף השבוע את הסברה כי ההתרברבויות הבלתי-פוסקות של טייט ברשתות החברתיות הן שאפשרו בסופו של דבר למשטרת רומניה לגלות היכן בדיוק הוא נמצא, למשל סרטון שבו תיעד עצמו השבוע בנופיו של אזור הררי ברומניה. לתשומת לב מיוחדת זכתה התכתבות רוויית שנאה בינו לבין פעילת האקלים השבדית בת ה-19 גרטה טונברג ביום שלישי: בציוץ שפרסם הציג טייט תמונה שלו מתדלק מכונית בוגאטי, תייג את טונברג, וביקש ממנה לשלוח לו את כתובת האימייל שלה כדי שיוכל למסור לה פירוט מלא על "המזהמים הרבים" שפולטת לדבריו כל אחת מ-33 המכוניות שהוא טוען כי נמצאות בבעלותו.
טונברג לא נשארה חייבת, ובציוץ תגובה השיבה לו שכתובת האימייל שלה היא smalldickenergy@getalife.com, או בתרגום חופשי לעברית: אנרגיהשלזיןקטן@תמצאלעצמךחיים.קום. תשובתה זכתה בתוך שעות ליותר ממיליון לייקים. בסרטון נוסף שפרסם טייט הוא הקניט אותה שוב בכך שביקש מאדם כלשהו שלא נִגלה למצלמה להגיש לו פיצה, ולוודא שהיא הובאה במגשים "לא ממוחזרים", כדי לעצבן את הצעירה השבדית. אחרי שנעצר הגיבה לו טונברג בלעג על הסרטון הזה: "זה מה שקורה כשאתה לא ממחזר את מגשי הפיצה שלך".
9 צפייה בגלריה
בריטניה רומניה אנדרו טייט עם מגשי הפיצה
בריטניה רומניה אנדרו טייט עם מגשי הפיצה
טייט עם הפיצה. במשטרה אומרים: "לא ככה תפסנו אותו"
גולשים ברשת העלו בסוף השבוע את הסברה כי את מיקומו של טייט הסגירה העובדה שעל מגש הפיצה שנראה בסרטון הופיע שמה של פיצרייה מקומית שממנה היא הוזמנה. הרשויות ברומניה מסרו כי זו סברה "משעשעת" אך טענו כי אין בה ממש.

בתא 23 שעות ביממה עם שירותי "בול פגיעה"

ביום שישי האריך בית משפט בבוקרשט את מעצרם של האחים טייט ב-30 יום, ובתקשורת הבריטית מדווחים כי בזמן שהותם במעצר הם צפויים להיות מוחזקים 23 שעות ביממה בתא של 15 מ"ר ולעשות את צרכיהם בשירותי "בול פגיעה", כלומר על-ידי הטלתם אל בור ברצפה. לפי הדיווחים שני האחים שומרים בחקירה על זכות השתיקה, אך אתמול פורסם בחשבון הטוויטר של אנדרו טייט ציוץ קצר שבו נכתב: "המטריקס שלחו את הסוכנים שלהם". טייט ידוע אמנם כקונספירטור המרבה לדבר על קנוניית "מטריקס" ששולטת בעולם, אך לא ברור מי פרסם את הציוץ.
9 צפייה בגלריה
רומניה פשיטה מעצר אנדרו טייט
רומניה פשיטה מעצר אנדרו טייט
הפשיטה בפרברי בוקרשט ביום חמישי. "הייתי שוכב עם בחורה ובודק מה האיכות שלה"
9 צפייה בגלריה
רומניה פשיטה מעצר אנדרו טייט
רומניה פשיטה מעצר אנדרו טייט
השלל שנתפס בפשיטה המשטרתית. גם אקדח היה שם
9 צפייה בגלריה
רומניה פשיטה מעצר אנדרו טייט
רומניה פשיטה מעצר אנדרו טייט
רומניה פשיטה מעצר אנדרו טייט
אנדרו טייט הרבה בשנים האחרונות להתגאות בעסק מצלמות הרשת שהקים לדבריו לצורך צילום של תכנים מיניים. הוא כינה את עצמו "מלך מצלמות הרשת", והעיד בעצמו על המעשים הנבזיים שביצע במסגרת פיתוח העסק: "העבודה שלי הייתה לפגוש בחורה, לצאת איתה לכמה דייטים, לשכב איתה, לראות מה האיכות שלה, לגרום לה להתאהב בי עד כדי כך שהיא תסכים לעשות כל דבר שאני אומר, ואז לגרום לה להצטלם כדי שנוכל להפוך לעשירים יחד".
טייט מרבה להתגאות במספר החיפושים של שמו בגוגל ולטעון כי הוא האיש המשפיע ביותר בעולם, והוא מציג את עצמו כלא פחות מטריליונר, אבל לפי רישומים שונים – בפועל החברה שלו ושל אחיו הייתה שקועה בחובות כבדים. רבים לעגו לו בסוף השבוע על כך שבמקום בווילה יוקרתית בבוקרשט הוא נתפס בבית פשוט מצפון לבירה, כשהעושר שבו התרברב מוטל מאוד בספק.