התביעה בצרפת דחתה בשבוע שעבר תלונה שהגישו ארגונים לא ממשלתיים נגד יואל אוחנונה, חייל צרפתי-ישראלי, שטענו כי הוא ביצע "פשעים של עינויים וברבריות" במהלך המלחמה ברצועת עזה. התובע שהודיע על ההחלטה ציין כי הראיות שהוצגו לא היו מספיקות כדי להוכיח את העבירה.
1 צפייה בגלריה
צרפת ג'יזל מגיעה ל בית המשפט האישה ש בעלה סימם אותה וגייס זרים ש יאנסו אותה
צרפת ג'יזל מגיעה ל בית המשפט האישה ש בעלה סימם אותה וגייס זרים ש יאנסו אותה
בית משפט בצרפת
(צילום: Christophe SIMON / AFP)
הטענה של הארגונים התבססה על סרטון שצולם בחודש ינואר ושותף ברשתות החברתיות במרץ האחרון, שפורסם לכאורה על ידי החייל, ושבו נראים חיילים ישראלים מובילים עצירים פלסטינים כשהם לבושים בסרבל לבן ועיניהם מכוסות.
ברקע הסרטון ניתן לשמוע את הצלם קורא בצרפתית בשמות גנאי לעבר העצורים, בהם "בני כלבים" ו"חבורה של כלבים". בין היתר נשמע הצלם אומר: "תראה, אני הולך להראות לך את הגב שלו, אתה תצחק. תראה, הם עינו אותו כדי שידבר, הייתם מאושרים ב-7 באוקטובר בני כלבים".
שלושה ארגונים לא ממשלתיים וכמה אגודות נוספות הגישו את התלונה נגד החייל בחודש אפריל, וטענו כי הסרטון מראה "פשעי מלחמה ופשעים נגד האנושות". ביום שני שעבר משרד התובע הלאומי למלחמה בטרור בצרפת (PNAT) סגר את התלונה בטענה כי "הראיות לא מספיקות כדי לבסס פעולות פשע אפשריות".
אחד הארגונים שהגישו את התלונה מסר: "החייל הצרפתי צילם את עצמו בעזה תוך שהוא מתעלל באסירים פלסטינים. הוא הראה את העינויים על גבו של אחד מהם. כמה ימים לאחר מכן הוא הופיע בתוכנית טלוויזיה ישראלית ואישר שזה אכן הוא בסרטון. אבל התביעה קבעה שאין מספיק ראיות לאפיין את העבירה".
במשך חודשים לוחצים פעילים צרפתים על הממשלה במדינה לנקוט בפעולה נגד יותר מ-4,000 אזרחים צרפתים או צרפתים-ישראלים שנלחמו בעזה מאז שפרצה המלחמה באוקטובר.