עם חזרתה של הכנסת, המחאה נגד הממשלה מתחדשת: מטה המאבק "חופשי בארצנו", בשיתוף עם ארגוני מחאה נוספים, הודיעו הערב (שני) על שורת פעילויות מחאה שיתקיימו עם פתיחת מושב החורף של הכנסת בתחילת השבוע הבא. הפעילויות יכללו הפגנת ענק מול משכן הכנסת ביום שני, וכן "יום מילואים" אזרחי בו הציבור מוזמן להשתתף בדיוני הוועדות השונות לאורך השבוע.
המאבק יתמקד בארבעה נושאים עיקריים: הדרישה לעסקת חטופים, ביטול חוק הגיוס, אי-קידום חוקים שאינם בהסכמה רחבה (עצירת "ההפיכה המשטרית") והקמת ועדת חקירה ממלכתית לאסון השבעה באוקטובר.
2 צפייה בגלריה
מחאת משפחות החטופים מול הכנסת
מחאת משפחות החטופים מול הכנסת
מחאת משפחות החטופים מול הכנסת בחודש יולי
(צילום: עמית שאבי)
ההפגנה המרכזית בשבוע הבא צפויה להתחיל בשעה 18:00 בכיכר אגרנט ותכלול נאומים של נציגי משפחות החטופים, מילואימניקים ומשפחותיהם, משפחות שכולות ואישי ציבור. במקביל, לאורך השבוע, מתוכננים דיונים חשובים בוועדות הכנסת השונות.
לטענת המארגנים המציאות הראתה כי הציבור, באמצעות מאבקיו האחרונים, הוכיח שהוא מאחרוני שומרי הסף במדינה. "אנו קוראים לכל אזרחי ישראל להצטרף אלינו ולהראות לחברי הכנסת שהעם דורש שינוי אמיתי״, אמר ערן שוורץ, מנכ"ל מטה המאבק "חופשי בארצנו". 
2 צפייה בגלריה
מחאת משפחות החטופים מול הכנסת
מחאת משפחות החטופים מול הכנסת
(צילום: עמית שאבי)
"הממשלה הזו ממשיכה להפקיר את החטופים, לסכן את ביטחון המדינה ולהוביל אותנו לאסון כלכלי", אמר שוורץ. "נדרוש את קידום העסקה להחזרת החטופים, את ביטול חוק ההשתמטות, טיפול במשבר הכלכלי והליכה לבחירות חדשות להשבת אמון העם בממשלה. זה הזמן להראות נוכחות אזרחית משמעותית בכנסת ולהשמיע את קול הציבור".
"כאזרחים, חובתנו להיות שומרי הסף של הדמוקרטיה שלנו ולעמוד על המשמר בפני כל ניסיון לפגוע בה או להחליש אותה. זו לא רק זכותנו, אלא חובתנו המוסרית והאזרחית, בדיוק כפי שעשינו בתקופת ההפיכה המשטרית - והצלחנו כך למנוע את המשך קידומה".