2 צפייה בגלריה
דיוויד פרידמן
דיוויד פרידמן
דיוויד פרידמן
(צילום: TBN Network)
דיוויד פרידמן, שגריר ארה"ב בישראל לשעבר, התייחס היום (ראשון) להמשך חקיקת ביטול עילת הסבירות - וצייץ בחשבון הטוויטר שלו: "בהתחשב בקווים המקבילים הבולטים בין השסע הנוכחי בישראל לקרבות הפנימיים שגרמו לחורבן בית שני לפני 2,000 שנה - מדוע ממשלת ישראל ממשיכה בחקיקת הרפורמה במערכת המשפט ערב תשעה באב? תזמון גרוע מאוד".
פרידמן, יהודי-אמריקני, מונה לתפקיד על ידי נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ - וכיהן כשגריר בין מאי 2017 ועד ינואר 2021. הוא שימש כיועצו של טראמפ בקמפיין שלו בבחירות לנשיאות ארה"ב 2016 וכמנהל הקמפיין שלו בישראל. קודם לכן עבד כעורך דין בארגון טראמפ.
פרידמן, הנחשב למקורב גם לראש הממשלה בנימין נתניהו ולאהוד בקרב הימין הישראלי, היה השגריר הראשון שעבר לקונסוליה של ארה"ב בירושלים. המהלך התרחש עקב הנאום ההיסטורי של טראמפ בבית הלבן, שבו הודיע כי הממשל האמריקני מכיר לראשונה בירושלים כבירת ישראל - ונערך להעברת השגרירות אליה.
2 צפייה בגלריה
נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ ב כנס שמרני בוושינגטון הבירה 24 בפברואר בצל פריימריז רפובליקניים
נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ ב כנס שמרני בוושינגטון הבירה 24 בפברואר בצל פריימריז רפובליקניים
טראמפ
(צילום: EPA)
בארה"ב נשמעים כל העת קולות להפסקת חקיקת המהפכה המשפטית. בשבוע שעבר גורמים בכירים בממשל האמריקני אישרו את הדברים שיוחסו לנשיא ארה"ב ג'ו ביידן במאמר של הפרשן הבכיר של ה"ניו יורק טיימס" תומאס פרידמן, שלפיהם המסר שהעביר הנשיא האמריקני לראש הממשלה נתניהו הוא שצריך לעצור את החקיקה באופן מיידי - ולא להעביר אותה ללא הסכמה רחבה. מלבד אותם בכירים, דובר המועצה לביטחון לאומי בבית הלבן אישר בקולו שההצהרה שנתן הנשיא ביידן לתומאס פרידמן היא אותנטית.
דוברת הבית הלבן קארין ז'אן פייר, שנשאלה על אותו מאמר, ענתה: "פרידמן ציטט ישירות את הנשיא, ואתן לדבריו לעמוד בפני עצמם. הנשיא היה ברור בפגישה עם הנשיא הרצוג ובשיחת הטלפון שלו עם נתניהו - מערכת היחסים שלו עם ישראל הולכת ימים אחורה, היא חזקה ועמוקה. אנחנו מחויבים לביטחון ישראל. אתן לתגובה שלו במאמר לעמוד בפני עצמה". בתשובה לשאלה אם הוא רוצה שנתניהו יעצור את המהפכה המשפטית, ענתה: "הנשיא מאמין שליבת מערכת היחסים היא ערכים דמוקרטיים. כל שינוי צריך קונצנזוס רחב. הנשיא היה ברור כשזה נוגע לרפורמה המשפטית".