שלושה כלי טיס חדרו בצהריים (שישי) לשטח ישראל מלבנון. כך מסר דובר צה"ל, שציין כי לוחמי ההגנה האווירית יירטו כלי אחד ושניים נוספים נפלו באזור הצפון. אחד מהם התפוצץ בשטחו של אתר טיולים מוכר ופופולרי מאוד. האירוע הסתיים ופרטיו נמצאים בבדיקה.
2 צפייה בגלריה
ירי פגזים של צה"ל לעבר דרום לבנון
ירי פגזים של צה"ל לעבר דרום לבנון
ירי פגזים של צה"ל לעבר דרום לבנון
(צילום: AFP)
2 צפייה בגלריה
אזעקות גליל עליון גבול לבנון חדירת מזל"טים תוקפים חיזבאללה
אזעקות גליל עליון גבול לבנון חדירת מזל"טים תוקפים חיזבאללה
המוקדים שבהם נשמעה האזעקה בעקבות ההתרעה על חדירת כלי טיס עוינים
חיזבאללה לקח אחריות ואמר כי הוא זה ששלח את שלושת המזל"טים לישראל. "כחלק מהתמיכה בעמנו הפלסטיני האיתן ברצועת עזה, ביצעה ההתנגדות היום תקיפה נגד כוחות ישראלים באמצעות שלושה מזל"טים", מסר ארגון הטרור.
ב-15:10 הופעלה ביישוביים במועצות האזוריות מבואות החרמון והגליל העליון התרעה על חדירת כלי טיס עוין. חלק מהיישובים, על אף קרבתם לגבול באופן יחסי, לא פונו על ידי המדינה. אתמול, אמר ראש המועצה האזורית הגליל העליון גיורא זלץ כי "פינוי התושבים, אותו אישרה הממשלה, נעשה משיקולים מבצעיים של מיקום יחידות הצבא, לא בשל הסיכון לחיים וחוסר היכולת לחיות באזור לחימה ללא מיגון. לפי הממשלה קו העימות לא שייך לישראל, דרום לבנון זה כאן".
תיעוד ממצלמות האבטחה: פיצוץ בחצר בית ספר באילת
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א )

מוקדם יותר, חיזבאללה ירה טיל נ"ט לעבר מוצב צה"ל ליד קיבוץ מנרה שבאצבע הגליל. צה"ל השיב באש ארטילרית למקורות הירי.
אתמול, כטב"ם שהגיע מסוריה, שאותו שיגרו מיליציות שיעיות, התפוצץ בבית ספר באילת. בתגובה, צה"ל תקף הבוקר בשטח סוריה את הארגון ששיגר את כלי הטיס. דובר צה"ל ציין כי "המשטר הסורי אחראי באופן מלא על כל פעולת טרור שמבוצעת משטחו. צה"ל יגיב באופן חמור לכל ניסיון לפגע בשטח מדינת ישראל".