כ-20 אנשים מהעיירה הדרוזית א-סווידא בסוריה הגיעו אתמול לכיכר אל-כראמה כדי להביע הזדהות עם קורבנות הטבח במג'דל שמס, שבו נרצחו 12 ילדים ונערים - וקראו קריאות נגד חיזבאללה. "שמעי, מולדת. שאלוהים יברך את בני עמנו בגולן הכבוש. אנחנו יכולים להרשות לעצמנו לשתוק כשהילדים ישנים בשקט, אך כשהם מתים בהפצצה בוגדנית של מפלגת השטן - עלינו להרים את קולנו מול הכנופייה ששולטת כאן. רוצחים, רוצחים, רוצחים, מפלגת השטן רוצחים", צעקו.
קריאות "חיזבאללה הוא השטן" בסוריה

בינתיים, נראה כי הממשל הלבנוני בביירות נזהר מעימות עם ארגון הטרור השיעי. "ועדת חקירה בינלאומית היא זו שעשויה לקבוע מי היה אחראי לתקיפת מג'דל שמס", אמר אתמול שר החוץ הלבנוני עבדאללה בו-חביב בריאיון לערוץ הטלוויזיה הסעודי אל-חדת'.
במהלך השבת קיבל חיזבאללה אחריות על 12 שיגורים לעבר צפון ישראל, אולם בנוגע לטבח ביישוב הדרוזי בגולן הוא בחר להתעלם. ארגונו של חסן נסראללה לא רק ויתר על לקיחת אחריות, אלא מיהר להוציא הכחשות מיידיות באמצעות ערוציו השונים.
"ארה"ב לא רוצה מלחמה בין לבנון לישראל", ציין שר החוץ הלבנוני בו-חביב. "אנו מגנים הרג אזרחים על-ידי כל צד. אם תפרוץ מלחמה, הנזק ישפיע על ישראל והאזור. חיזבאללה מוכן לסגת מעבר לליטאני אם ישראל תפסיק את ההפרות שלה. אין לישראל וללבנון אינטרס שתפרוץ מלחמה רחבה. חיזבאללה יהיה לצד המדינה ואנחנו נגן על לבנון. וושינגטון מתנגדת להסלמה וממשיכה לתמוך צבאית בישראל".
1 צפייה בגלריה
12 הנרצחים
12 הנרצחים
הילדים שנרצחו במג'דל שמס
הלוויית הילדים שנרצחו במג'דל שמס
(צילום: אביהו שפירא)

אחרי הטבח במג'דל שמס, נטען בלבנון כי לא ייתכן שחיזבאללה רוצה להיכנס לסכסוכים עם הדרוזים בארצו. וליד ג'ונבלאט, מנהיג הדרוזים בלבנון וראש המפלגה הסוציאליסטית הפרוגרסיבית בלבנון, הבהיר אתמול מצידו: "הטענה הישראלית שחיזבאללה שיגר את הטיל למג'דל שמס היא שקר. ישראל תוקפת, הורגת והורסת בכל רגע בלבנון. הגיע הזמן שישראל תבין שהיא לא יכולה לחסל את רוח ההתנגדות".
נג'יב מיקאתי, ראש ממשלת לבנון, בחר להתעלם מההאשמות הישירות של ישראל כלפי חיזבאללה. לדבריו, "התקשורת מתנהלת בכיוונים שונים כדי להגן על לבנון ולהרחיק ממנה סכנה. הפתרון הוא להגיע להפסקת אש מקיפה וליישום החלטה 1701. יש להיפטר ממעגל האלימות ולא להיגרר להסלמה. אנו מדגישים את עמדת ממשלת לבנון אתמול לגנות כל צורה של אלימות נגד אזרחים".