3 צפייה בגלריה
בית התמחוי "מסעדת שבת אחים" בשדרות
בית התמחוי "מסעדת שבת אחים" בשדרות
בית התמחוי היחיד בשדרות. התנהל ללא תקציב ייעודי מהעירייה, ולבסוף סגר את שעריו
לאחר שנים של פעילות, נסגר היום (שני) בית התמחוי היחיד בעיר שדרות - "מסעדת שבת אחים". בית התמחוי, שבו היו סועדות 35 משפחות והיה שולח עשרות של מנות לבתים מדי יום, התנהל ללא תקציב ייעודי מהעירייה ונשען בעיקר על תרומות. כשגם אלו פסקו - המנהל אביחי עמוסי נאלץ להפסיק לתפעל את המקום לאחר חג הפסח, והיום כאמור הוא נסגר סופית.
"אנחנו עובדים כבר כמה שנים. יש שולחנות, יש מטבח ויש הכול - אבל אין לנו יותר כסף להפעיל", סיפר עמוסי בכאב ל-ynet. "עלות המקום היא 15 אלף שקלים בחודש, ואין לנו כסף לזה לצערי. אנחנו לא יכולים להמשיך להפעיל את המקום, אחר ניקלע לגירעונות".
3 צפייה בגלריה
אבי דבוש
אבי דבוש
"400 שקלים ליום - זה מה שעולה להאכיל כשישים סועדים וסועדות פעם ביום". אבי דבוש
(צילום: גדי קבלו)
3 צפייה בגלריה
אריה דרעי ובנימין נתניהו במליאת הכנסת
אריה דרעי ובנימין נתניהו במליאת הכנסת
"בש"סהבטיחו כרטיסי מזון וסיוע לרעבים ולעניים - חפשו אותם עכשיו". דרעי ונתניהו במליאת הכנסת
(צילום: ערוץ כנסת)
אבי דבוש, פעיל חברתי בעיר, התייחס לסגירת בית התמחוי, ואמר כי זו "בושה, באמת בושה. לא כמו בסיסמה, אלא אשכרה". לדברי דבוש, "בית התמחוי היחיד בשדרות נסגר כי אזלו התרומות. 400 שקלים ליום - זה מה שעולה להאכיל כשישים סועדים וסועדות פעם ביום. כאלה שאין להם כלום ושום דבר, וגם חבילות המזון לא מספיקות להרים אותם".
הפעיל החברתי ציין כי "בש"ס הבטיחו כרטיסי מזון וסיוע לרעבים ולעניים - חפשו אותם עכשיו. אם אין לחם ומרגרינה - תאכלו פסקת התגברות". הוא הוסיף כי הוא "רותח על זה. הרי אנחנו יכולים לאסוף כמה אלפי שקלים ולפתוח את המקום, אבל לא הגיע הזמן שהרשויות ייקחו מינימום אחריות למדינה יהודית של 'הלא פרוס לרעב לחמך'?".