2 צפייה בגלריה
חאלד רשק חובש מתנדב איחוד הצלה עבר תאונת דרכים
חאלד רשק חובש מתנדב איחוד הצלה עבר תאונת דרכים
נהג בלי רישיון פגע ברשק. "הייתי מטפל באחרים, עכשיו מטפלים בי"
(צילום: דוברות איחוד הצלה)
חאלד רשק (51) ממזרח ירושלים, חובש מתנדב באיחוד הצלה זה 16 שנה, נפצע לפני כשבוע קשה בתאונת דרכים. נהג רכב פרטי, שנסע ללא רישיון בתוקף במשך יותר משש שנים, התנגש באופנוע שעליו רכב רשק בכביש 16 בעיר, עת שהיה בדרכו חזרה לביתו מערב גיבוש של כונני הארגון.
"לא תיארתי לעצמי כמה זה קשה. הייתי מטפל באנשים ועכשיו מטפלים בי. רק עכשיו אני מבין מה אותם האנשים שהייתי מעניק להם סיוע עברו", אמר רשק בזמן שהוא מרותק למיטה בבית החולים.
עמיתיו של רשק מאיחוד הצלה, שמתמחים בהענקת סיוע רפואי מיידי, נאלצו בעקבות התאונה לטפל בחברם. רשק משמש כונן במזרח ירושלים ובעיר העתיקה. "הייתי בכל האירועים הכי קשים בעיר. קפצתי לפיגועים רבים וקשים ולמאות תאונות דרכים", סיפר.
רשק משתוקק לחזור להתנדב במהרה למרות המצב הפיזי שבו הוא נתון. "אני במצב קשה. כל הגוף שלי שברים. יש לי שני שברים בעמוד השדרה, שבר במרפק, שברים בצלעות וקשיים בנשימה". הרופאים צופים לו הליך שיקום ארוך ומבחינתם חזרתו להתנדבות לא נראית באופק, אך הוא טען: "תוך חודש אחזור לטפל באנשים ולהציל חיים". ביום חמישי הקרוב הוא עתיד להיכנס לסדרת ניתוחים נוספת.
2 צפייה בגלריה
חאלד רשק חובש מתנדב איחוד הצלה עבר תאונת דרכים
חאלד רשק חובש מתנדב איחוד הצלה עבר תאונת דרכים
האופנוע של רשק. "אני במצב קשה. אחזור לטפל באנשים בקרוב"
(צילום: דוברות איחוד הצלה)
המשטרה מסרה כי "הנהג החשוד נחקר ונמשיך לחקור את המקרה כדי להגיע לחקר האמת ולמצות את הדין עם החשוד בהתאם".
יום לאחר שישראל רשמה יממה מדממת נוספת בכבישים ומספר ההרוגים הגיע ל-158, התפרסם היום דוח הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (למ"ס) על הרוגים ופצועים בתאונות דרכים ב-2022.
למרות ירידה של 13 הרוגים בכבישים, בסוף 2022 סגרה ישראל עשור של יותר מ-300 הרוגים בדרכים בכל שנה. עוד עלה מהדוח כי 18,458 בני אדם נפגעו ב-2022 בתאונות - ירידה של 8.8% לעומת 2021. במניין הפצועים קל חלה ירידה של קצת מעל ל-6%.
השתתף בהכנת הכתבה: רועי רובינשטיין