אחרי האיומים של מנהיג חיזבאללה חסן נסראללה על קפריסין, השגריר בישראל קורנליוס קורנליאו אמר הערב (רביעי) ל-ynet כי "כשאדם כזה מאיים - בוודאי תהיה תגובה. אנחנו מחכים לתגובה הרשמית של ניקוסיה".
קורנליאו נשאל אם הופתע מאיומי נסראללה ואמר: "כן ולא. היחסים בין ישראל לקפריסין מעולם לא היו חזקים כל כך וזה הכול על פני השטח". לדבריו, "אנחנו מנסים למלא תפקיד צנוע לגבי העברת סיוע הומניטרי לעזה בתיאום קרוב עם ישראל. כל זה, אני בטוח, לא מתקבל בברכה אצל חיזבאללה". עוד אמר: "אם נבדוק את מספר הטיסות בין המדינות - נופתע. מחר יהיו 19 טיסות לקפריסין. היא מאוד חזקה באג'נדה של התיירות ואנשי העסקים והפוליטיקה בישראל".
2 צפייה בגלריה
דגל קפריסין. אילוסטרציה
דגל קפריסין. אילוסטרציה
דגל קפריסין. אילוסטרציה
(צילום: רויטרס)
2 צפייה בגלריה
חסן נסראללה
חסן נסראללה
נסראללה בנאומו, הערב
בנאומו הערב, איים מזכ"ל חיזבאללה על קפריסין וטען כי "יש לנו מידע שישראל משתמשת בשדות תעופה במדינה לאימונים, הם ישתמשו בשדות האלה במקרה של מלחמה". לדבריו, "אם קפריסין תאפשר זאת, היא תהיה חלק מהמלחמה. אנחנו ממשיכים לתמוך בעזה ומוכנים לכל האפשרויות. כלום לא מפחיד ולא יעצור אותנו מהחובה הזאת".
בסוכנות הידיעות רויטרס ציינו כי קפריסין טרם הגיבה רשמית על הדברים. בדיווח נכתב כי ככל הידוע המדינה לא מציעה מתקני יבשה או בסיסים לאימוני צה"ל. עם זאת, בעבר אפשרה קפריסין לישראל להשתמש במרחב האווירי העצום שלה כדי לבצע מדי פעם תרגילים ואימונים אוויריים, אך זה מעולם לא קרה בזמן מלחמה.

גם בעולם הערבי לא מתעלמים מהאיום

לאחר נאומו של מזכ"ל חיזבאללה, הרשתות הערביות התמלאו בכותרת "נסראללה מאיים על קפריסין". ב"סקיי ניוז" בשפה הערבית העלו סרטון של האיום הקצר והחריף וכתבו: "נסראללה מאיים לתקוף את קפריסין אם היא תאפשר לישראל להשתמש בשדות התעופה שלה כדי לתקוף בלבנון".
(צילום: עמוד X של סקיי ניוז)

גם בא-שרק אל-אווסט ובערוץ אל-ג'דיד הלבנוני הזכירו את אזהרת נסראללה לממשלת קפריסין - וציטטו את דבריו. מקום נוסף שבו לא נותרו אדישים לאיום של נסראללה הוא הרשתות החברתיות. אחד הגולשים אפילו העלה השערה כי אולי חיזבאללה שלח את כטב"מ ה"הודהוד" (דוכיפת) לבקר גם שם.
לא כולם אהבו את ההתבטאות ואת פתיחת החזית הנוספת של נסראללה. טוני בולס, עיתונאי לבנוני, כתב: "אחרי שגרם למשברים דיפלומטיים עם מדינות ערב, חסן נסראללה מאיים רשמית לתקוף את קפריסין. חיזבאללה הפך לארגון המאיים על השלום והביטחון הבינלאומי ועל מועצת הביטחון לנקוט בצעדים הדרושים להגן על הלבנונים שנלקחה מהם היכולת להחליט. האם נסראללה יודע שקפריסין מארחת אלפי לבנונים שגרם להם להגר? האם הוא יודע שמאות אנשי עסקים לבנונים הפכו את האי למקום העבודה שלהם אחרי שהוא גרם להתמוטטות לבנון?".
בתגובה לדבריו של נסראללה, שאיים בנאום היום כי ארגון הטרור יכול להגיע עם הכטב"מים גם "אחרי אחרי חיפה", כתב העיתונאי בלעג: "אחרי אחרי ניקוסיה".
קפריסין נמצאת בקשר עם ממשלת לבנון במהלך המלחמה, בצל הגעת מהגרים לשטחה. במהלך חודש אפריל דווח על כמות חריגה של יותר מ-600 מהגרים שהגיעו בתוך ארבעה ימים בלבד לקפריסין, שנחשבת ל"שער כניסה" לאיחוד האירופי. בקפריסין טוענים כי אחת הסיבות לזינוק שנרשם השנה בהגירה הלא-חוקית הוא שהלחימה בין חיזבאללה לצה"ל פגעה בתשומת לבן של הרשויות הלבנוניות בכל הנוגע למאבק בהגירה הלא-חוקית.
ריאת' יזבכ, חבר הפרלמנט ממפלגת "הכוחות הלבנוניים" הנוצרית, הגיב אף הוא על האיום של נסראללה ואמר כי "נסראללה מאיים על קפריסין במלחמה, הסלים את הרטוריקה שלו מהקרובים לרחוקים, ובכך השפיל את משרד החוץ הלבנוני, את הממשלה, את המדינה, את קפריסין ואת האיחוד האירופי שהיא חברה בו. איך יצדיק זאת שר החוץ הלבנוני? איך יגיב על כך נג'יב (מיקאתי, ראש ממשלת לבנון - לב"א)?".