לציון 250 ימים שבהם החטופים מוחזקים בשבי חמאס ברצועת עזה, מחר (חמישי) יושבתו חלקית הלימודים במוסדות אקדמיים ביוזמת סטודנטים. לפי אחת היוזמות שגם קוראת לעסקה, שביתה מלאה תתקיים באוניבריטה העברית, בבן גוריון, בבצלאל ובאקדמיה למוזיקה. באוניברסיטת תל-אביב ובמוסדות נוספים ישבתו 250 דקות, ובאחרים שעתיים.
במקביל, הודיעה התאחדות הסטודנטים כי תשבית בשיתוף מטה משפחות החטופים את כל המוסדות החל מ-8:00 בבוקר. היא תימשך 120 דקות (עד 10:00) כסמל ל-120 החטופים שעדיין בשבי.
העצרת בכיכר החטופים ביום ה-246 למלחמה
(צילום: Satview)

1 צפייה בגלריה
מציינים את היום ה-100 למלחמה באוניברסיטה העברית בירושלים
מציינים את היום ה-100 למלחמה באוניברסיטה העברית בירושלים
"אין להשלים עם מצב בלתי נסבל שבו 120 חטופים עדיין בשבי". ארכיון
(צילום: האוניברסיטה העברית)
בהודעה משותפת של מטה משפחות החטופים והתאחדות הסטודנטים נמסר כי "כל הסטודנטים נקראו לקחת חלק פעיל ולהעמיק את הסולידריות עם המשפחות". במהלך שעות השביתה ייערכו מעגלי שיח ברחבי הקמפוסים, וחשיבה על מהלכים לשמירה על הנושא על סדר היום הציבורי.
בנוסף, במהלך הבוקר יתקיימו יוזמות עצמאיות של סטודנטים, בהם עצרות ומחאות באוניברסיטאות ובמכללות, ובין היתר, תנועת "סטודנטים דורשים עסקת חטופים" תקיים עצרות ומחאות בקמפוסים. ב-16:00 צפויה צעדה של סטודנטים מכל רחבי הארץ לעבר הכנסת. הצעדה תתקיים בהשתתפות משפחות החטופים והיא תהיה מגבעת רם בירושלים לכיוון העצרת סמוך לכנסת.
יו"ר התאחדות הסטודנטים והסטודנטיות בישראל, אלחנן פלהיימר, אמר כי "אין להשלים עם מצב בלתי נסבל שבו 120 חטופים עדיין בשבי. 250 ימים של ייסורים בלתי נתפסים עוברים על 120 חטופים ישראלים שנמצאים בשבי חמאס". לדבריו, "על כל אזרח במדינה מוטלת החובה המוסרית להרים קול זעקה, להפגין סולידריות עם משפחות החטופים ולנקוט בכלל האמצעים הנדרשים להשבתם הביתה. עלינו לזעוק ולא לחדול עד אשר נראה את פניהם של אחינו ואחיותינו כאן בבית, במדינת ישראל".