המסר של שופר חיזבאללה: אבראהים אל-אמין, עורך העיתון הלבנוני "אל-אחבאר", המזוהה עם ארגון הטרור ומהווה שופר למסריו, פרסם היום (חמישי) מאמר תחת הכותרת: "מלחמת ההשמדה בגרסתה הלבנונית - ישראל רוצה לחסל את חיזבאללה".
במאמר הוא מציין שמבצע פיצוצי הביפרים בלבנון ביום שלישי, שכונה בערבית "קריאה קטלנית", ייצג עליונות מודיעינית אדירה, וכוון ליותר מעשרת אלפים לבנונים - לדבריו אנשי חיזבאללה ואזרחים באזורים שונים. פרשננו הצבאי רון בן ישי מציין כי המאמר משקף מבוכה וחששות גדולים בחיזבאללה. אל-אמין, לפחות, פוחד שמהלומות הביפרים ומכשירי הקשר הן סיפתח מצד ישראל למלחמה גדולה, שהוא מעריך שייהרגו בה יותר מעשרת אלפים לבנונים.
אל-אמין דיבר על "יכולת החדירה של ישראל" במשך תקופה ארוכה ועל הפעילות של חיזבאללה נגדה, וטען כי זו לא הוגבלה לסביבה העוינת את ארגון הטרור, אלא נכנסה ללב הסביבה הקרובה שלו, כולל הארגון עצמו. הוא הדגיש כי גם ארה"ב לקחה חלק בחדירה, ולטענתו ישראל חדרה לשורות הארגון. "ישנה רשימת שמות של לא מעט פעילים, ביניהם בדרגות צבאיות וביטחוניות גבוהות, שנפלו לרשת המודיעין הישראלית", כתב. חלקם, לפי הדיווח, גרמו לכשל ב"פעילויות של ההתנגדות", ואחרים "חשפו כמה מהסודות הצבאיים". חיזבאללה, לדבריו, לא אוהב לדבר על הלחימה הביטחונית מול ישראל ונזהר מלמסור מידע.
תיעוד מפיצוץ הביפרים בלבנון

העורך טוען במאמר כי ישראל סבורה, בצדק או שלא, שחיזבאללה עומד מאחורי רוב מה שקורה בגדה המערבית, מעביר לשם יכולות, אחראי גם לפעולות של החות'ים בתימן ולפעולות של "ההתנגדות האיסלאמית בעיראק" - בנוסף ל"חזית התמיכה" שארגון הטרור מנהל בגבול ישראל מאז 8 באוקטובר. לדבריו, זה מה שהוביל את ישראל להפעיל את התוכנית מול חיזבאללה, ואילץ אותה לעבור ל"שלב חדש" של עימות. הוא טען כי ההסלמה מול לבנון לא קשורה לירידה ברמת הלחימה בעזה, ולא להשפעות הערביות והבינלאומיות, אלא לכך שישראל משוכנעת לחלוטין שהמלחמה הגדולה עם חיזבאללה מגיעה, וכי דעתה מקובעת על כך שהיא תתרחש בין אם חיזבאללה יתחיל אותה, ובין אם ישראל תמצא את הדרך המתאימה להיכנס אליה.
כך אל-אמין מסביר את האירועים האחרונים בלבנון, אחרי שאתמול שוב התפוצצו מכשירי קשר באזורים נרחבים במדינה, וגרמו ללפחות 37 הרוגים (אלו שחיזבאללה הודיע עליהם רשמית). הוא טוען כי ישראל מעוניינת להנחית מכות קשות נגד הארגון כדי שלא יוכל לתמוך בעזה ולאיים על ישראל, וגם לא להגן על עצמו.
מתקפה בשתי מכות
לדבריו, ישראל פתחה במערכה חדשה, המכוונת למאפייני תדמית של חיזבאללה. עד מבצע הפיצוצים, ישראל ביצעה התנקשויות והרגה מאות פעילים, כולל המפקד הבכיר פואד שוכר, אך "לא השיגה את המטרה הרצויה", והמשיכה להפגנת עליונות ביטחונית וטכנית, כדי לזרוע פחד. לטענתו, ישראל לא הצליחה לשבש את תגובת הארגון אחרי חיסול שוכר, וביומיים האחרונים היא ניסתה לזרוע חשש שהיא חודרת לכל גוף בחיזבאללה ומסוגלת להגיע לכל מקום.
הוא טוען כי מבחינת ישראל מדובר בהצלחה בקרב התדמיתי. הוא מציין כי נפוצו שמועות שעסקו במה שישראל יכולה עוד לעשות, ומדובר ברגעים רגישים של חיזבאללה מול הקהל ומול תומכי ארגון הטרור. הוא מוסיף כי המטרה המרכזית של ישראל היא עדיין גישה ליכולת הצבאית של חיזבאללה ברמות השונות, כולל פעילים, וכי סביר להניח שמישהו עזר לישראל.
מכאן, אל-אמין מסיק כי "ישראל מתכוננת לשלב חדש של עימות עם חיזבאללה, המכוון ליכולות האנושיות והצבאיות הגדולות". לדבריו, "זה מה שהופך את השיח על מלחמה כוללת למציאותי. אם האויב מפעיל מבצע שמכוון ליותר מעשרת אלפים איש, אנשי צבא ואזרחים, במרכזים, במוצבים או בבתים, אז הוא החליט שאנחנו במלחמה ללא כללים, תקרות וגבולות, ואולי זה חסר טעם לחכות שהאויב יטיל את הקוביות ראשון". בכתבה אחרת בעיתון נכתב כי אף שארה"ב טוענת שאינה מעוניינת במלחמה רחבה באזור, כל המדדים מצביעים על מגמת הסלמה.