לאחר חיסולו של סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס סאלח אל-עארורי הערב (שלישי) בפיצוץ בלבנון, פוליטיקאים רבים מיהרו לברך על כך, ובכירים בישראל אמרו: "סוף סוף חיסול איכותי, כל מנהיג חמאס הוא בן מוות". הגדיל ועשה ח"כ דני דנון, שכתב ברשת החברתית X (לשעבר טוויטר):"מברך את צה"ל, השב"כ, המוסד וכוחות הביטחון על החיסול".
גם ח"כ מיכל וולדיגר כתבה בצורה מפורשת: "צה"ל וכוחות הביטחון קיבלו הוראה והם לא נחים לרגע. כל הארורים יזכו במוות המוצדק שלהם. מדינת ישראל לא שוכחת!", ויו"ר מפלגתה שר האוצר בצלאל סמוטריץ' מסר בקצרה: "כן יאבדו כל אויביך ישראל".
5 צפייה בגלריה
תיעוד מהפיצוץ ברובע הדאחייה בביירות, לבנון
תיעוד מהפיצוץ ברובע הדאחייה בביירות, לבנון
"סוף סוף חיסול איכותי, כל מנהיג חמאס הוא בן מוות". הפיצוץ ברובע הדאחייה בביירות
5 צפייה בגלריה
תיעוד מהפיצוץ ברובע הדאחייה בביירות, לבנון
תיעוד מהפיצוץ ברובע הדאחייה בביירות, לבנון
(צילום: רויטרס, Mohamed Azakir)
אחרי הציוצים, לשכת ראש הממשלה ומזכיר הממשלה יוסי פוקס הנחו את השרים שלא להתראיין ולא להתייחס ישירות לחיסול. גם בליכוד הנחו את חברי הכנסת של המפלגה לא להתראיין ללא אישור. בהמשך, יועץ התקשורת של ראש הממשלה בנימין נתניהו לתקשורת הזרה, מארק רגב, אמר בריאיון לרשת MSNBC: "ישראל לא לוקחת אחריות על חיסול אל-עארורי".
כשניסה להתייחס בריאיון לחיסול, רגב גימגם: "ברור שבלבנון יש הרבה מטרות של חיזבאללה, אבל מי שביצע את התקיפה הזאת היה 'כירורגי' מאוד ובחר מטרה של חמאס כי ישראל נמצאת במלחמה...אה, אה... למי שעשה את זה, יש טינה כלפי חמאס, ושוב, מי שעשה את זה, זו לא התקפה על מדינת לבנון, זו לא התקפה על ארגון חיזבאללה, מי שעשה את זה, זו התקפה על חמאס, זה ברור מאוד".
הריאיון של מארק רגב לרשת MSNBC
(מתוך MSNBC)

מן העבר השני, גם בחיזבאללה לא התעלמו מהחיסול הדרמטי, ובכיר הארגון אמר לעיתון הקטארי "אל-ערבי אל-ג'דיד" כי "חיזבאללה יגיב". לדברי ג'שי, "מזכ"ל חיזבאללה אמר שלכל תקיפה של כל גורם בלבנון תהיה תגובה. חיזבאללה מנסה לשמור על כללי העימות, אבל ישראל פועלת להרחבת הבעיה".
גם ראש ממשלת לבנון נג'יב מיקאתי גינה את החיסול, וכינה אותו "פשע ישראלי שמטרתו להביא את לבנון לשלב חדש של עימותים". בתוך כך, רשת "סקיי ניוז" ערבית דיווחה כי לבנון הודיעה כי תגיש תלונה דחופה למועצת הביטחון בנוגע להפרת ריבונות המדינה.
5 צפייה בגלריה
חסן נסראללה
חסן נסראללה
"מזכ"ל חיזבאללה אמר שלכל תקיפה של כל גורם בלבנון תהיה תגובה". נסראללה
(צילום: מתוך הטוויטר)
לאחר החיסול, חבר הלשכה המדינית של חמאס עזאת א-רישק מסר בתגובה כי "ההתנקשויות הפחדניות שביצע הכיבוש הציוני במנהיגים ובסמלים של עמנו הפלסטיני בתוך ומחוץ לפלסטין לא יצליחו לשבור את רצונו ואיתנותו של עמנו, או לערער את המשך התנגדותו האמיצה". אחראי היחסים הלאומיים של חמאס, איימן שנאעה, הגיב גם הוא, ומסר: "נמשיך בפרויקט ההתנגדות".
גם דובר החות'ים בתימן מוחמד עבד א-סלאם גינה את החיסול, והגדיר אותו "תוקפנות ישראלית על לבנון". הוא הוסיף: "אנו מדגישים כי אנחנו עומדים לצד תנועות ההתנגדות בפלסטין ולבנון". כך עשה גם דובר הג'יהאד האיסלאמי מוסעב בוריים, שאמר לרשת "אל-מיאדין" המזוהה עם חיזבאללה: "ההתנקשות באל-ערורי מהווה אישור לנוכחותו ולכוחו וכי הוא היה מקור לדאגה לישות הציונית".
5 צפייה בגלריה
 מתקהלים בשכם לאחר חיסולו של סאלח אל-עארורי
 מתקהלים בשכם לאחר חיסולו של סאלח אל-עארורי
עם דגלי חמאס - התקהלות בעארורה, מקום הולדתו של בכיר החמאס שחוסל
התקהלויות במרכז רמאללה ובמחנה הפליטים ג'נין לאחר חיסולו של אל-עארורי

כריזות במסגדים בשכם לאחר החיסול

במקביל, בתנועת הפתח קראו ל"שביתה כללית ומקיפה מחר" באזור רמאללה - ממנו מגיע אל-עארורי, שנולד בעיירה הפלסטינית עארורה. גם חמאס הכריז על שביתה מקיפה מחר בשכם. במסגדים בעארורה כרזו על מותו של בכיר החמאס בדרשות הסתה לנקמה.
פוליטיקאים ישראלים רבים התייחסו כאמורו לחיסולו של מספר 2 בחמאס. שר התקשורת שלמה קרעי פרסם ב-X את הדיווח על מותו של אל-עארורי, וכתב: "כֵּן יֹאבְדוּ כָל אוֹיְבֶיךָ ה׳ וְאֹהֲבָיו כְּצֵאת הַשֶּמֶשׁ בִּגְבֻרָתוֹ וַתִּשְׁקֹט הָאָרֶץ אַרְבָּעִים שָׁנָה". ח"כ צבי סוכות רק פרסם את תמונתו של בכיר החמאס, וכתב: "הראשון בתור".
תיעוד: חיסול אל-עארורי בביירות

לאחר הדיווח על הפיצוץ ברובע הדאחייה בביירות, הזרוע הצבאית של חמאס הודיעה רשמית על חיסולו של אל-עארורי, וכינתה אותו "אדריכל" הטבח ב-7 באוקטובר. רשת "אל-מיאדין" הלבנונית, שמקורבת לחיזבאללה, הוסיפה כי התקיפה בוצעה באמצעות שלושה טילים, וכלי תקשורת נוספים בלבנון דיווחו על חמישה הרוגים נוספים בתקיפה.
מספר 2 בחמאס תפקד גם כראש הזרוע הצבאית שלו ביהודה ושומרון –נחשב למושך בחוטים בכל הנוגע לפעילות חמאס בגדה המערבית. אל-עארורי איים בתגובה חריפה אם ישראל תנסה להתנקש בבכירי ארגוני הטרור, ואמר בעבר כי "יש בישראל מי שרוצה מלחמה אזורית, ויש מי שחושב על צעדים שיובילו אליה. מי שחושב על התנקשויות יודע שזה עלול להוביל למלחמה אזורית".
5 צפייה בגלריה
סאלח אל-עארורי
סאלח אל-עארורי
"מי שחושב על התנקשויות יודע שזה עלול להוביל למלחמה אזורית". סאלח אל-עארורי
מעמדו של אל-עארורי כאחד מקובעי סדר היום ביהודה ושומרון מאוד קירב אותו לציר השיעי הרדיקלי, שרואה ביהודה, שומרון וירושלים כלים מרכזיים במשחק השחמט שמתנהל מול ישראל. במידה מסוימת, גם ישראל סייעה לאל-עארורי להתקרב לאיראנים: אחד התנאים שהציבה ישראל לטורקיה, בראשית המשא ומתן על הסכם הפיוס סביב פרשת המרמרה ב-2015, היה גירושו של אל-עארורי מתחומי המדינה.
בעקבות כך הוא עזב את איסטנבול ועבר להתגורר בקטאר, שגם אותה נאלץ לנטוש כעבור שנתיים בעקבות הבנות בין ישראל לקטארים. לבסוף, מצא עצמו בביירות, שם הוא הוא התגורר בסמוך למשרדי הנהגת חיזבאללה בשכונת הדאחייה.
בלבנון הוא הקים כוח מקומי של חמאס, שמושתת ברובו על פעילים ממחנות הפליטים הפלסטיניים בדרום לבנון. המהלך הזה נעשה כחלק מההבנה של חמאס שהמאבק בישראל צריך לכלול פלסטינים בכל הזירות, ולא רק את אלו שבעזה וביהודה ושומרון. לא מדובר בצבא כמו חיזבאללה, אבל ההתארגנות כוללת מאות פעילים שעברו הכשרות צבאיות, חלקן בתמיכת איראן, מלאי רקטי ויכולת מבצעית מוכחת.