בבית החולים בילינסון שבפתח תקווה נקבע היום (רביעי) מותו של לירון יצחק בן ה-30, עובד חברה קבלנית מטעם משרד הביטחון שנפצע ביום שני מפצמ"ר ברצועת עזה.
1 צפייה בגלריה
לירון יצחק וארוסתו אלמוג
לירון יצחק וארוסתו אלמוג
לירון יצחק וארוסתו אלמוג
(צילום: ארכיון המשפחה )
"לאחר יומיים שבהם הצוותים הרפואיים בבילינסון נלחמו על חייו של לירון יצחק ז"ל, שהגיע לבית החולים עם פציעת ראש אנושה, הבוקר נאלצו הרופאים לקבוע את מותו", נמסר מבית החולים. "לירון ז"ל הותיר אחריו הורים, אח, אחות ואת אלמוג ארוסתו, שלה היה אמור להינשא בעוד שבועיים".
ממשרד הביטחון נמסר: "המשרד משתתף בצער משפחתו של לירון יצחק, עובד החברה הקבלנית שנפצע אנושות במהלך פעילות מבצעית ברצועת עזה ומת היום מפצעיו. יצחק ביצע עבודות מטעם חברה המועסקת על ידי משרד הביטחון, כסיוע לכוחות צה"ל הפועלים בעזה, ונפגע מירי פצמ"רים".
מצה"ל נמסר כי בתקרית שבה נפצע יצחק נפצעו גם שני לוחמים מיחידת יהל"ם באורח קשה, ולצידם שישה לוחמים נוספים באורח בינוני. בנוסף, שני עובדים אחרים מטעם משרד הביטחון נפצעו באורח קל בתקרית.
מוקדם יותר היום נפצע באורח קשה קצין מגדוד 202 בחטיבת הצנחנים בהיתקלות עם מחבלים בצפון הרצועה. הוא פונה לקבלת טיפול רפואי בבית חולים ומשפחתו עודכנה. בהיתקלות נפצעו באורח בינוני שני לוחמים נוספים - שפונו לבית חולים.
תיעוד: חילוץ פצועים מהרצועה על ידי יחידה 669
(צילום: דובר צה"ל )

בצה"ל ציינו כי בשבוע האחרון פונו עשרות פצועים משטחי הלחימה ברצועת עזה על ידי לוחמי צוות אוויר של טייסות מסוקי החילוץ, צוותי הרפואה של חיל הרפואה ולוחמי 669. הפינויים, כך ציינו בצבא, מבוצעים תחת אש מתוך הרצועה וסמוך לה. בממוצע, הפצועים מגיעים לבית החולים תוך כשעה מרגע הפציעה.