ראש המל"ל צחי הנגבי הטיח דברים קשים בפגישה שערך הערב (חמישי) עם צעירים ממשפחות חטופים, כך לפי דיווח בחדשות 12. המשפחות שיצאו מהפגישה סיפרו שהנגבי גער בהן, העליב אותן ואף הודה: "לא מאמין שהממשלה הזו תצליח להשלים את העסקה".
ח"כ מהליכוד לאח החטוף: "אתה מנצל את מצבו"
(שודר בתוכנית פוליטי בערוץ 33 )

במקרה אחר, חבר הכנסת חנוך מילביצקי מהליכוד התעמת עם דני אלגרט, אחיו של החטוף איציק אלגרט. בשלב מסוים בריאיון המשותף לתוכנית "פוליטי" בערוץ "מכאן 33", טען האח כי מילביצקי "עושה פוליטיקה על גב החטופים", וזה הטיח בו חזרה: "לא אדוני, אתה עושה פוליטיקה על הגב שלהם. אתה מנצל את הטרגדיה האנושית הקשה, אתה מנצל את המצב של אח שלך ואתה מקדם פוליטיקה. זה בדיוק מה שאתה עושה. אני אמשיך לשמור על המדינה מאנשים כמוך".
1 צפייה בגלריה
מסיבת עיתונאים של ראש המל" צחי הנגבי
מסיבת עיתונאים של ראש המל" צחי הנגבי
הנגבי
(צילום: מוטי קמחי )
לפי הדיווח ב-12, הנגבי אמר לקרובי החטופים: "את שלב א' של העסקה, החלק ההומניטרי, נצליח להשיג תוך כמה חודשים קצרים. זה לא ייקח חודשים ארוכים ולא שנים. אם החטופים לא יחזרו תוך כמה שבועות או חודשים בודדים - אין לנו תוכנית מגירה. נמשיך להילחם בעזה ובצפון, ורק אז נשב להערכת מצב".
אחד המשתתפים אמר להנגבי: "אז אנחנו אבודים". ראש המל"ל השיב: "נכון. אני לא מאמין שהממשלה הזו תצליח להשלים את העסקה כולה. הממשלה הזו לא תקבל החלטה על הפסקת המלחמה עבור החזרת כל החטופים. חייבים להמשיך להילחם כדי שלא יהיה עוד 7 באוקטובר, באוקטובר 2027".
משתתפת אחרת בפגישה אמרה להנגבי כי "במהלך מלחמה לא מקבלים כסף כדי לבנות בריכה", ברמיזה למימון עבודות התחזוקה בבריכת השחייה במעון הפרטי של ראש הממשלה בנימין נתניהו בקיסריה. הנגבי הטיח בה: "הוא יכול לבנות גם 10 בריכות עם הכסף שלו, אלו דברים מתועבים. אין מה להגיד את זה בשיחות. אין לך מקום לשנוא ולכאוב ככה".
היא ענתה לו: "יש לי את כל המקום לכאוב ולשנוא, כי הייתי 15 שעות בממ"ד, ברחתי ממחבלים ודרכתי על גופות ואתה לא". הנגבי השיב: "טוב, אז יאללה, תקללי אותי". אותה משתתפת, כך לפי הדיווח, יצאה בוכה מהחדר. הנגבי סינן לעבר משתתפת אחרת שעשתה את דרכה לדלת בכעס: "גם את הולכת לעשות דרמה ולסגור את הדלת מאחורייך?".
אחד מבני המשפחות שנכחו בפגישה אמר ל-ynet כי "היה לו חשוב לדבר על זה שאנחנו צעירים. האווירה הייתה לא נעימה, בעיקר ביחס לבנות שנכחו בחדר. הוא דיבר אליהן באופן מזלזל ואפילו מאיים. אמרנו לו את זה, והוא הגיב שבעיניו זו הדרך לדבר והמשיך. זה הגיע לרמה שאנשים בכו וטרקו דלתות. התחושות היו קשות, וגם המידע שהוא נתן לנו היה מייאש. ביקשנו להבין אם יש איזה אופק לעסקה שתחזיר את כולם ואנחנו לא רואים שיש את זה. אנחנו גם לא רואים שיש תוכניות למשהו אחר במידה וזה ייכשל".
לדבריו, "אנחנו חוששים שאנחנו בדרך שוב למצב שיש עסקה על השולחן ולא לוקחים אותה. יצאנו בתחושה שהמלחמה הזאת ממשיכה בלי כיוון ובלי תכנון. יש תחושה שהיא לא תסתיים בהחזרה של החטופים, גם לא חלקם. ההחלטות שמתקבלות בקבינט המלחמה הן פוליטיות וגם הנגבי אמר לנו שהדרך היחידה להשפיע על זה היא סקרים ודעת קהל".
הנגבי מסר בתגובה: "ראש המל"ל נפגש עם כל משפחה של חטופים המבקשת להיפגש עמו מאז תחילת המלחמה. ראש המל"ל אינו מקליט שיחות אלה ואינו מפרסם את תכנן ברבים. זו הדרך הראויה לקיים דיאלוג פתוח וכן בין הדרג המדיני למשפחות הכואבות. לא אסטה ממסורת זו גם בעקבות הפגישה היום. ישראל מחויבת להביא לשחרור כל החטופים, וכך נעשה".
מטעם מטה המשפחות להחזרת החטופים נמסר בעקבות שני האירועים: "מטה משפחות החטופים מבקש לגנות בחריפות את ההשתלחות של ראש המל"ל ושל ח"כ חנוך מליביצקי נגד משפחות החטופים. ממשלת ישראל החליטה באופן מודע ויזום להקריב את החטופים, לסגת מעיקרון מוסרי יסודי לפיו ישראל לעולם לא תשאיר אף אחד מאחור, ולהעדיף את המשך הלחימה על פני השגת המטרה העליונה של שחרור החטופים אשר הופקרו בידי הממשלה.
"החטופים, ומדינת ישראל כולה, נלקחו בני ערובה בידי מי שבחרו באינטרסים פוליטיים על פני חובתם הלאומית והממלכתית. מטה משפחות החטופים קורא לאזרחי ישראל: קומו. התנערו. התייצבו לצידנו במאבק על נשמת אפה של המדינה".