2 צפייה בגלריה
ניסוי ברכבת חשמלית. ארכיון
ניסוי ברכבת חשמלית. ארכיון
ניסוי ברכבת חשמלית. ארכיון
(צילום: משי בן עמי)
רכבת ישראל הודיעה הבוקר (יום חמישי), כי בכוונתה לסגור זמנית בשבוע הבא את תחנת יבנה מזרח לצורך עבודות. התחנה תיסגר החל מיום ראשון הקרוב ועד ליום חמישי. המשמעות: מי שירצה לנסוע ברכבת בין אשדוד לרחובות בקו באר שבע-בנימינה לא יוכל לעשות זאת, ונוסעים מהדרום בדרכם לערים צפוניות יותר, בהן תל אביב, הרצליה ונתניה, ייאלצו להחליף רכבות ולהסתמך על מערך היסעים חינמי שתפעיל הרכבת.
ברכבת הסבירו כי מטרת הסגירה היא להאיץ את העבודות בפרויקט החשמול. השלמת הפרויקט תאפשר שיפור משמעותי בשירות, באמצעות שילובן של רכבות חשמליות מתקדמות וירוקות מבחינה סביבתית. הרכבת נמצאת בישורת האחרונה לקראת הפעלת קו חשמלי בין תחנות נתניה, תל אביב ורחובות, שיופעל במהלך השנה הנוכחית. רכבת חשמלית בקו זה צפויה לשפר את תנאי הנסיעה, שכן הביקוש עבורו רב והרכבת עוצרת לעיתים תכופות.
כאמור, במסגרת ההכנות להפעלת הקו החשמלי, וכן עבודות פיתוח והרחבת תשתיות המסילה באיזור רחובות, יחלו בשבוע הבא כמה שינויים בתנועת הרכבות. העבודות המתוכננות בתחנת יבנה מזרח יגרמו לסגירתה הזמנית, כך שלא תתאפשר נסיעה בין תחנות רחובות ואשדוד, בשני הכיוונים. הנסיעה מתחנת רחובות לכיוון צפון, לתל אביב ויעדים נוספים, עדיין תתאפשר לאורך כל שעות הפעילות, אך בתדירות מופחתת של רכבת אחת מדי שעה במקום שתיים.
2 צפייה בגלריה
פרויקט חשמול הרכבת. ארכיון
פרויקט חשמול הרכבת. ארכיון
פרויקט חשמול הרכבת. ארכיון
(צילום: ירון שרון)
בנוסף, רכבת ישראל תפעיל מערך היסעים חינמי לאורך כל שעות הפעילות בין תחנת אשדוד עד הלום, תחנת יבנה מזרח ותחנת רחובות, ובהתאם לביקוש גם תפעיל הסעות כגיבוי לתנועת הרכבות מתחנת רחובות ללוד.
עוד נמסר כי הנוסעים בתחנות אופקים, נתיבות ושדרות שיעדם או מוצאם בתחנות צפוניות מתחנת אשדוד עד הלום יידרשו להחליף רכבות בתחנה זו, או בתחנת אשקלון. תנועת הרכבות תשוב לסדרה ביום ראשון ה-21 לחודש, עם חידוש השירות.
עם השלמת הקו, הפעלת הרכבות חשמליות צפויה להשפיע לטובה גם על קווים נוספים שנוסעים באותן המסילות, כאשר מחצית מהרכבות שחולפות מדי יום בתל אביב יופעלו באמצעות חשמל, בנוסף לצמצום משמעותי בזיהום האוויר וברעש בסביבת התחנות והרציפים.