לאחר הדיווחים הערביים על תקיפה בביירות, דובר צה"ל אישר אמש (יום שלישי) כי תקף באופן ממוקד את מפקד חיזבאללה האחראי לרצח 12 הילדים והנערים במג'דל שמס, וכן להרג אזרחים ישראלים רבים. בצה"ל הדגישו כי בשלב זה אין שינוי בהנחיות פיקוד העורף - ולאחר מכן אישרו כי היעד, פואד שוכר, חוסל.
תיעוד מביירות

החיסול אירע בתגובה לטבח 12 הילדים והנערים במג'דל שמס, שנהרגו לפני שלושה ימים מפגיעת רקטה של חיזבאללה במגרש כדורגל ביישוב. אתמול בקיבוץ הגושרים שבגליל העליון נהרג מפגיעת רקטה של חיזבאללה ניר (דימנד) פופקו (28), שלושה ימים אחרי הטבח, ובצפון זעמו ראשי הרשויות והתושבים על העיכוב בתגובה לחיזבאללה.
בין היתר, ראש העיר קריית שמונה תקף את הממשלה: "השתגעתם? למה אתם מחכים? ככה מחזירים את ההרתעה לצפון?". זמן קצר לאחר שנקבע מותו של האזרח, שטרן אמר: "ממשלת ישראל, ראש הממשלה, שר הביטחון, חברי הקבינט - עוד לא התאוששנו מהטבח הנורא ממוצאי שבת במג'דל שמס, והצד השני, במקום שיהיה מורתע מתחת לאדמה ובמחילות מפחד מהתגובה, עוד מעז לירות עלינו". תושב העיר רפאל סלאב, ממובילי מטה "נלחמים על הצפון" אמר בתגובה לפגיעה הקשה כי ״תמונת ההרתעה" היא "עוד נרצח": "מי שרוצה לדעת איך נראית ההרתעה של מדינת ישראל - ככה. תמונה של עוד אזרח שנרצח מטיל של חיזבאללה. זה לא יכול לקרות. תנו לצה״ל לנצח, תהיו בצד היוזם ולא בצד המגיב״.
1 צפייה בגלריה
פיצוץ בביירות
פיצוץ בביירות
תיעוד מההריסות בביירות
ברשויות המקומיות פרסמו הודעות לתושבים בעקבות התקיפה. בקריית מוצקין פרסמו כי "אין שינוי בהיערכות העירייה ובמסר שלה לתושבים בעקבות התקיפה, ובעירייה מבקשים גם הערב הזה מהתושבים להיצמד להנחיות פיקוד העורף".
בעיריית חיפה העבירו את הנחיית פיקוד העורף כפי שהועברה אליהם: "אנחנו באירוע מתגלגל, לאחר התקיפה בביירות. כרגע אין שינוי בהנחיות לגזרת הנפה".
פורסם לראשונה: 20:16, 30.07.24