במקביל לגל התקיפות הבוקר (שני) בלבנון נגד יעדי חיזבאללה, נמשכו גם המטחים לעבר יישובי הצפון. חמישה בני אדם נפצעו באורח קל מנפילה באזור צומת גולני. בית ביישוב גבעת אבני ספג פגיעה ישירה - המשפחה שהתה בממ"ד ולא נפגעה.
דודי יצחק, שביתו נפגע: "המקרה הכי קיצוני שיש"
(צילום: ישראל מושקוביץ, מועצה אזורית הגליל התחתון)

דודי יצחק, שביתו נפגע בגבעת אבני, סיפר: "נכנסנו לממ"ד, סגרתי את הדלת, נעלתי אותה ואז היה פיצוץ מטורף. אמרתי ישר 'זה בתוך הבית'. אתה יודע לזהות". יצחק אמר כי מהרגע שנשמעה האזעקה עברו כ-20 שניות עד שהבית נפגע. "הפגיעה הייתה 30 ס"מ מהממ"ד", שיתף. "10 שנים לבשתי מדים, עד היום סמג"ד במילואים, אם יש משהו שצריך להפיץ זה שזה מציל חיים. זה המקרה הכי קיצוני שיש - 30 ס"מ וניצלו החיים של שלושה אנשים, הזיה". הוא הדגיש: "מי שלא נשמע להוראות, זה צריך להיות מתועד, צריך לרוץ - זה הדבר שכולם צריכים לשמוע".
המשטרה מסרה אחרי הפגיעה כי התקבלו דיווחים על נפילות בכמה מוקדים בגליל התחתון. "שוטרים וחבלני משטרה של המחוז נמצאים בזירות וסורקים לשם הסרת סיכון לציבור ולטפל במוקדי הנפילה", נמסר. מד"א עדכן כי בנפילה באזור צומת גולני נפצע גבר בן 59 מרסיסים בגפיים התחתונות, גבר כבן 25 נחבל בדרכו למרחב מוגן, ושלושה נוספים נפגעי חרדה. החמישה פונו לבית החולים פוריה בטבריה.
3 צפייה בגלריה
בית בגבעת אבני שנפגע מנפילת טיל
בית בגבעת אבני שנפגע מנפילת טיל
"30 ס"מ וניצלו חייהם של שלושה בני אדם". הבית שנפגע בגבעת אבני
(צילום: גיל נחושתן)
3 צפייה בגלריה
בית בגבעת אבני שנפגע מנפילת טיל
בית בגבעת אבני שנפגע מנפילת טיל
(צילום: גיל נחושתן)
3 צפייה בגלריה
בית בגבעת אבני שנפגע מנפילת טיל
בית בגבעת אבני שנפגע מנפילת טיל
(צילום: גיל נחושתן)
דברי התושבים לאחר פגיעת הרקטה
(צילום: ישראל מושקוביץ)

10 רקטות שוגרו במטח לעבר הגליל התחתון, שבו נפגע הבית. בירי לעבר צפת ואזור הכינרת שוגרו כ-25 רקטות מלבנון, חלקן יורטו והיתר התפוצצו בשטחים פתוחים, סמוך לעמיעד ובאזור נחל עמוד.
בתוך כך, גלי התקיפות בלבנון נמשיכים, ועד כה הותקפו יותר מ-400 מטרות. משרד הבריאות בלבנון עדכן כי 100 בני אדם נהרגו בתקיפות צה"ל במדינה מהבוקר, ויותר מ-400 נפצעו. בצידון תועדו המונים מנסים להימלט מהאזור ברכביהם.
שר הביטחון יואב גלנט קיים הבוקר הערכת מצב מיוחדת בנושא מוכנות העורף לתרחיש של מערכה עצימה, בעקבות ההתפתחויות בגזרה הצפונית, בהשתתפות מנכ"ל משרד הביטחון אלוף (במיל') אייל זמיר, סגן הרמטכ"ל אלוף אמיר ברעם, מפקד פיקוד העורף אלוף רפי מילוא וגורמים נוספים במערכת הביטחון.
"החוסן של העורף הוא המפתח שמאפשר לצה"ל להילחם ולפגוע באויב. לפנינו ימים שבהם הציבור יצטרך לגלות קור רוח, משמעת וציות מלא להנחיות פיקוד העורף. זה מציל חיים", מסר גלנט.