גורמים בשב"כ תקפו הבוקר (יום שלישי) את השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, אחרי שבריאיונות שקיים אתמול הפנה אצבע מאשימה לראש השב"כ רונן בר בעקבות שחרור מנהל בית החולים שיפא - וטען שבר עשה זאת "בכוונה".
1 צפייה בגלריה
איתמר בן גביר רונן בר
איתמר בן גביר רונן בר
בן גביר ורונן בר
(צילום: הדר יואביאן , יאיר שגיא)
לדברי הגורמים בשב"כ, "מדובר בשקרים שלא היו ולא נבראו. שב"כ מתריע כבר למעלה משנה על מצוקת מקומות הכליאה והפגיעה בביטחון המדינה כתוצאה מכך. האחריות לכך היא על המשרד לביטחון לאומי והעומד בראשו וכל ניסיון להסיט את האחריות ממנו היא זריית חול בעיני הציבור".
הגורמים הוסיפו, כמו אתמול, כי "גם הלילה יבוטלו מעצרים של מחבלים כי אין היכן לכלוא אותם. טוב היה שהשר הממונה היה משקיע את מרצו בפתרון המשבר החמור שבאחריותו ולא בפיזור ססמאות שקריות וילדותיות באולפני הטלוויזיה והרדיו".
(צילום: אורי דוידוביץ)

שר הפנים משה ארבל התייצב היום לצד ראש השב"כ: "אני מבקש לחזק את ידיו של ראש שירות הביטחון הכללי רונן בר עובדי הארגון ולוחמיו. אין מקום לשיח הזה כנגד עובדי ציבור המוסרים נפשם על הגנת המולדת. מצופה מראש הממשלה למנוע את ההשתלחות הפרועה הזו כנגדם. חילוקי דעות כן. השתלחות והאשמות בהפיכה צבאית הם רעל שאסור לנרמל ולהכיל".
בין השאר, בן גביר טען אתמול כי "ראש השב"כ שלח מכתב ואיים עליי שאם התנאים של הנוחבות לא משתנים - הוא ישחרר את אותם מחבלים בני עוולה". בן גביר נשאל בריאיון בערוץ 14 אם לדעתו "ראש השב"כ שחרר את המחבלים, בהם מנהל שיפא, כדי לתקוע לשר לביטחון לאומי אצבע בעין?", והשיב: "הוא מאמין שצריך לשדר לעולם מסר פלורליסטי. הם לא חיים בתנאים טובים, הם חיים בתנאי בן גביר". כשנשאל השר אם הוא רומז שבר "עשה לו קטע", והשיב: "חד וחלק, ככה עובדים. ככה שירות הביטחון שלנו עובד, ככה רונן בר ראש השב"כ עובד". הבוקר השמיע טענות דומות גם בגלצ.
נדגיש כי למרות הטענות של השר לביטחון לאומי, בחצי השנה האחרונה יצאו ניירות עמדה רבים בנושא מצוקת מקומות הכליאה מהשב"כ לדרג המדיני. בכולם שב"כ התריע על המצוקה, וחזר והתריע בכל פורום בפני כל מי שהיה מוכן לשמוע על המשמעויות הביטחוניות שנגזרות מכך.
מנגד, חבר הכנסת אלמוג כהן אמר הבוקר ב-ynet: "אני חש מושפל, אין ספק, זה פשוט ביזיון מוחלט מה שקרה אתמול. מנהל שיפא הוא סמל, בסופו של דבר, ולא קיבלנו שום תמורה בעבור שחרורו - בטח ובטח כשאחינו החטופים עוד בפנים. אני חש מושפל, אני חש בושה. אין לי מושג מי החליט לעשות את זה - אבל מעניינת אותי התוצאה".
לדבריו, "כל מי שחושב שלרמטכ"ל או לראש השב"כ יש צידוק מוסרי להישאר שעה בתפקידם, לא יודע באיזה זכות הוא עושה את זה. כרגע ראש השירות הוא מי שהיה ראש השירות ב-7 באוקטובר". לדברי כהן, "מה שקרה אתמול זה כישלון מחפיר, כל ממשלת ישראל".