הלוויית מנאר וחדרה חג'אג'
(צילום: נדב אבס)

אחותה התאומה ואמה נרצחו - אבל היא לא הגיעה להלוויה מחשש לחייה: מרים בת ה-14, שאחותה התאומה חדרה ואמה מנאר נורו למוות שלשום בלוד, לא הגיעה להלוויית השתיים, שנערכה היום (רביעי) בצהריים. לאחר דיונים של המשטרה עם גורמי הרווחה וגורמים נוספים הוחלט שהאחות, שנפצעה באורח בינוני, תישאר בדירת המסתור לאור האיום הממשי על חייה. לטענת המשפחה, לא תיפתח סוכת אבלים. כוחות משטרה רבים נכחו בהלוויה, כולל שוטרים שעלו על גגות בתים. הם הסתייעו ברחפנים.
גורמי הרווחה המליצו לא לאפשר לנערה להגיע להלוויה, שהתקיימה בשונה מהלוויה מוסלמית רגילה. לפני ההלוויה המצומצמת התקיימה תפילה קצרה ומצומצמת סמוך לבית המשפחה. גורם במשטרה הביע חשש כי "המצב עלול להתלקח".
6 צפייה בגלריה
קברן של הנרצחות בלוד
קברן של הנרצחות בלוד
מנאר וחדרה חג'אג' והמקום שבו ייקברו. התאומה תישאר בדירת מסתור
6 צפייה בגלריה
ההלוויה של מנאר וחדרה חג'אג'
ההלוויה של מנאר וחדרה חג'אג'
ארונות הנרצחות
(צילום: יאיר שגיא )
6 צפייה בגלריה
ההלוויה של מנאר וחדרה חג'אג'
ההלוויה של מנאר וחדרה חג'אג'
ההתאספות לפני ההלוויה
(צילום: נדב אבס)
6 צפייה בגלריה
ראש עיריית לוד יאיר רביבו בהלוויה של מנאר וחדרה חג'אג'
ראש עיריית לוד יאיר רביבו בהלוויה של מנאר וחדרה חג'אג'
ראש העיר לוד, ליד בית המשפחה
(צילום: יאיר שגיא )
מפכ"ל המשטרה שבתאי: "החקירה בראש סדר העדיפויות"
(צילום: אלי מנדלבאום )

ראש העיר יאיר רביבו הגיע לבית המשפחה ואמר: "הגעתי לחזק את המשפחה לקראת ההלוויה הטעונה והקשה מאוד של מנאר וחאמרה. שתי נשים, אמא ובת, שלא עשו שום דבר רע לאף אחד ושילמו בחייהן ברצח נתעב. אני מקווה שהמדינה סוף סוף תתעורר ותכריז על מצב חירום למלחמה בפשיעה בחברה הערבית שאני קורא לה כבר טרור פלילי".
"יש פה טרור - יש פה חוליות של רוצחים שמסתובבות במדינת ישראל ומחסלות בשביל סכום כסף קטן שמשלמים להן", אמר ראש העיר. "אני מקווה שמערכות המשפט יתעוררו, שלא ישחררו את האנשים אחרי יום אחד. אני מקווה שהמדינה תתעורר ואני גם קורא לחברה הערבית לעשות חשבון נפש. לא יכול להיות שכל סכסוך קטן יתפתח לרצח גדול. האחריות פה היא על כולנו, על כולנו ביחד למנוע את הרצח הבא".
לכמה מקרובי משפחה של הנרצחות, שהתראיינו לכלי התקשורת, הועברו איומים. מאמה של מנאר, סבתה של חדרה, נלקח הטלפון לאחר ריאיון, ומי שניסה ליצור עימה קשר שמע צעקות וקללות בצד השני. חברים וקרובי משפחה, שהסכימו לדבר בתחילה עם התקשורת, מהססים עתה לעשות זאת ואחד מהם אמר: "אני לא רוצה להיות הנרצח הבא".
מוקדם יותר אמר מפכ"ל המשטרה רב-ניצב יעקב שבתאי בטקס במעלה אדומים כי "עבריינים שמתכננים רצח של אימא ושתי בנותיה הקטנות הם עבריינים מהזן השפל והאכזרי ביותר שיש. אנחנו מבינים לא מעט מחקירת האירוע עד כה. זו חקירה שעומדת בראש סדר העדיפויות של כל המשטרה ואני מתכוון לכך".
6 צפייה בגלריה
זירת הירי בלוד
זירת הירי בלוד
זירת הרצח בלוד, שלשום. "המתנקשים הפכו למבוקשים מספר אחת"
(צילום: דוברות המשטרה )
6 צפייה בגלריה
זירת הרצח בלוד
זירת הרצח בלוד
(צילום: שאול גולן)
"אני מציע לכל מי שחושב לבצע מעשה כל כך ברברי וקשה לחשוב שנית", הוסיף. "המתנקשים שרצחו את מנאר וחדרה הפכו למבוקשים מספר אחת שלנו. לא נשקוט עד שנשים עליהם את היד ונדאג שישלמו את המחיר היקר ביותר שמערכת אכיפת החוק יכולה להשית עליהם".
המפכ"ל ניצל את דבריו גם למתוח ביקורת על מערכת המשפט והענישה המקלה. "אסור שהעבריינים שאנו תופסים בהשקעה כל כך גדולה ימצאו עצמם מהר מאוד חוזרים לרחוב. מערכת אכיפת החוק, על כל מרכיביה, חייבת להתאים עצמה למציאות המשתנה עם החמרה משמעותית של הענישה", הוא אמר.
כחלק מהמאמצים להחזיר את השקט ללוד, ראש הממשלה יאיר לפיד שוחח הבוקר עם ראש העיר יאיר רביבו. לפיד עדכן את רביבו כי יביא לאישור הממשלה ביום ראשון הקרוב החלטה להארכת תוכנית טיפול נקודתי בחינוך בלוד, על מנת לאפשר התמודדות מיטבית עם אתגרי העיר.
פורסם לראשונה: 13:41, 07.09.22