חיבור הרציף הצף שבנו האמריקנים לסיוע ההומניטרי ברצועת עזה הושלם, בימים הקרובים תחל כניסת משאיות. כך עדכן היום (חמישי) דובר צה"ל, שציין כי בשבועות האחרונים, צה"ל ומשרד הביטחון ביצעו הכנות נרחבות לקליטת הרציף הצף - שנבנה מול חופי העיר עזה. שתי ספינות הנושאות סיוע הומניטרי שנבדקו בקפריסין, צפויות להגיע כבר מחר.
תיעוד המזח הצף ברצועה

3 צפייה בגלריה
חיבור הרציף הצף ברצועת עזה
חיבור הרציף הצף ברצועת עזה
תיעוד העבודות על הרציף
(צילום: דובר צה"ל )
3 צפייה בגלריה
חיבור הרציף הצף ברצועת עזה
חיבור הרציף הצף ברצועת עזה
(צילום: דובר צה"ל )
3 צפייה בגלריה
חיבור הרציף הצף ברצועת עזה
חיבור הרציף הצף ברצועת עזה
(צילום: דובר צה"ל )
ההכנות בוצעו בשבועות האחרונים על ידי אגף ההנדסה והבינוי במשרד הביטחון, מערך ההנדסה של פיקוד הדרום, אגף הבינוי 563, חיל הים, אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה, מתאם פעולות הממשלה בשטחים ובשיתוף פעולה עם צבא ארה"ב. צה"ל, כך נמסר, באמצעות מתפ"ש קיים מאמץ הומניטרי מתמשך ופועל בשיתוף פעולה עם פיקוד המרכז של צבא ארה"ב להקמת הרציף הצף לסיוע הומניטרי ברצועת עזה.
דובר צה"ל, תת-אלוף דניאל הגרי, התייחס הערב בהצהרתו לתקשורת להשלמת בניית הרציף. "לצד מאמצי ההתקפה, אנו פועלים למימוש הנחיית הדרג המדיני לחיזוק המאמץ ההומניטרי המאפשר את הלחימה. בימים קרובים יחל לפעול המזח הצף בהובלת ארה"ב, בתיאום עם צה"ל. המזח יאפשר הכנסת ציוד הומניטרי בציר הימי ומתווסף למאמצים הנוספים של הכנסת הסיוע מהיבשה", אמר תא"ל הגרי, והוסיף: "היום הכנסנו כ-350 משאיות סיוע הומניטרי מהיבשה לעזה".
בעזה, תיעדו הפלסטינים את ספינות הסיוע מתקרבות למזח הצף. אתמול דווח כי המזח צפוי להתחיל בפעילותו כבר בימים הקרובים, ייתכן שאפילו כבר מחר. הסחורות שהיה בקפריסין עבר בדיקה וטעינה לקראת הפיכתו של המזח, שהוקם על ידי צבא ארה"ב, למבצעי.
הספינות יצאו מקפריסין לרציף הצף שנמצא מספר קילומטרים מחופי עזה. לאחר מכן הן ייפרקו, ואז ייארזו מחדש ויועמסו על ספינות קטנות יותר שיכולות לשאת בין חמישה ל-15 מטענים של סיוע. הספינות הללו יביאו אותו למסלול הצף המחובר לחוף, שם משאיות יביאו את הסיוע לחוף. המשלוחים יתקבלו על ידי תוכנית המזון העולמית והאו"ם.
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן הכריז ב-8 במרץ על הקמת הרציף בעזה במהלך נאום "מצב האומה" השנתי שלו בפני הקונגרס, וב-25 באפריל הודיע הפנטגון כי צבא ארה"ב החל בבנייתו, כדי לסייע למצוקת הרעב של העזתים. מדובר בפרויקט לוגיסטי ענקי שכבר עם ההכרזה עליו הבהירו בארה"ב שיידרשו שבועות ארוכים להשלמתו.