1 צפייה בגלריה
כרמל שאמה הכהן
כרמל שאמה הכהן
כרמל שאמה הכהן
(צילום: ריאן פרויס)
ראש העיר רמת גן, כרמל שאמה הכהן, יצר אתמול (יום שני) סערה רבתי כשדיווח בדף הפייסבוק שלו שעובדי העירייה מצאו מיליוני שקלים בחול בגן ילדים. ynet פנה לדוברות העירייה, שאישרה את הפרסום, אך בהמשך התברר שמדובר למעשה בתעלול יחצ"ני - והסיפור הוא ניסיון של ספק החול של העירייה לשחד עובד. כעת מתברר שהעירייה כלל לא פנתה למשטרה בעניין, ועד כה לא נמסרו לה פרטים כלשהם על ניסיון השוחד לכאורה.
בפוסט שהעלה אתמול שאמה הכהן הוא כתב: "במסגרת ניקוי האורוות שאנחנו מבצעים, אנחנו מרעננים הרבה התקשרויות - שחלקן היו ללא מכרז בכלל, וחלקן ללא מכרז עם תחרות אמיתית. הוחלט לבצע תיחור אמיתי בין ספקי החול השונים, אך רגע לפני המכרז נכנס הספק הקיים לחדר של אבשלום, מנהל הבינוי, ובידו 20,000 שקל במזומן במטרה לשחד אותו ולבלום את התחרות". בהמשך טען ראש העיר שהמכרז הושלם וכבר נבחר ספק זול בהרבה.
משמעות הדבר היא שהאירוע התקיים לפני זמן מה, עוד לפני השלמת המכרז. אלא ששאמה הכהן, כאמור, טרח לעדכן במה שהתרחש את עוקביו בפייסבוק ולא את המשטרה, למרות חומרת הדברים.
מעיריית רמת גן נמסר בתגובה: "העובד מעדיף לא להיות המתלונן, אך ראש העיר ביקש מהיועץ המשפטי של העירייה להגיש תלונה בעניין. התהליך יושלם בימים הקרובים והתלונה תוגש".
שאמה הכהן, אגב, עדכן בדף הפייסבוק שלו היום שזו הפעם השנייה החודש שבה ספק כלשהו מנסה לשחד עובד עירייה - כשבפעם הראשונה מדובר היה בהליך מכרז לשיפוץ משרדי העירייה. במקרה זה, תלונה דווקא כן הוגשה למשטרה.